show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Stevens Volvo 300 projecten
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-06-2019 21:35 #982378
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Weer top werk! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
13-07-2019 20:21 #982572
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
13-07-2019 22:59 #982573
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens Volvo 300 projecten
Prachtig!
Ja Steven, kom maar eens snel door met die update, wat denk je wel, ons een beetje laten wachten....
Ja Steven, kom maar eens snel door met die update, wat denk je wel, ons een beetje laten wachten....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
14-07-2019 15:16 #982574
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Ach houdt het spannend
Me bezig gehouden met de andere kant, daar waren op deze plek toch ook al aardig wat roest gaten in ontwikkeling.
Daarna dit hoekje nog gelast, rot ook vaak weg.
Vervolgens alle dorpel delen wat nadenkit overheen gebracht, zo zie je bijna helemaal niets meer van de las en is het goed beschermd, mochten er nog kleine gaatjes zitten.
Daarna de wielkuipen en binnenschermen aan beide kanten helemaal behandeld met RX5 en vervolgens met RX10
Aan de rechterkant de behandelde veerpoot ook inmiddels al gemonteerd.
Links moet nog, kwam nog wat boutjes tekort.
Nu voorzien van carrosserie ringen tussen het taatslager en de topmount.
Lagers daarbij ook meteen vernieuwd.
Vervolgens de dorpels voorzien van een antisteenslag laag.
De spatborden hadden ook zo hun plekjes, had gelukkig nog 2 schade schermen liggen waar ik mooi wat stukjes voor kon gebruiken om de huidige mee te herstellen.
Ik wil toch die striping behouden, gelukkig zat de rottigheid ook alleen aan de onderkant.
De kleine hoekjes voorraan waren bij beide schermen wat slecht.
Ook het boutje van de onderkant bevestiging zat er nog aan.
De voorbalk behoeft ook nog wat aandacht bij de hoekjes, zodat de schermen daar ook weer vast kunnen.
Hoekje ingelast van een donorscherm, zo heb ik ook meteen het bevestigingsoogje eraan.
Bij één van de schermen was de onderkant zo slecht, dus maar helemaal doorgeslepen.
Daarna weer keurig het nieuwe stukje ingelast, expres aan de achterkant gelast, nu is het zichtgedeelte erg mooi strak.
Daarna net als bij de dorpels afgewerkt met nadenkit.
Daar komt nog een antisteenslag laag overheen, maar pas na ik de schermen goed aansluitend op de voorbalk heb.
Dan kit ik ook die meteen af tussen de naden zoals het origineel ook hoort. En spuit ik het geheel af.
Tot slot helemaal in kleur. Ook de achterkant op de roestgevoelige delen behandeld met RX5 en RX10
Tja, en het liefst was ik nog wel even doorgegaan, had de schermen er al op willen hebben, maar het weer zat helaas niet echt mee.
Dus maar gefocust op de koplampen schoonmaken, dat kon ik immers mooi binnendoen, net als de spatborden.
Voor de volgende keer de schermen erop, en de linkerveerpoot.
Dan schiet het cosmetisch al een heel eind op.
Nog een paar plekken afwerken bij de kriksteunen vóór.
En uiteindelijk de wielkasten achter nog in de RX10
Maar dan wil ik hem eerst van z'n bokken af hebben.
Kan daarna het motorische gedeelte beginnen.
Wordt vervolgd...... :tinkering:
Me bezig gehouden met de andere kant, daar waren op deze plek toch ook al aardig wat roest gaten in ontwikkeling.
Daarna dit hoekje nog gelast, rot ook vaak weg.
Vervolgens alle dorpel delen wat nadenkit overheen gebracht, zo zie je bijna helemaal niets meer van de las en is het goed beschermd, mochten er nog kleine gaatjes zitten.
Daarna de wielkuipen en binnenschermen aan beide kanten helemaal behandeld met RX5 en vervolgens met RX10
Aan de rechterkant de behandelde veerpoot ook inmiddels al gemonteerd.
Links moet nog, kwam nog wat boutjes tekort.
Nu voorzien van carrosserie ringen tussen het taatslager en de topmount.
Lagers daarbij ook meteen vernieuwd.
Vervolgens de dorpels voorzien van een antisteenslag laag.
De spatborden hadden ook zo hun plekjes, had gelukkig nog 2 schade schermen liggen waar ik mooi wat stukjes voor kon gebruiken om de huidige mee te herstellen.
Ik wil toch die striping behouden, gelukkig zat de rottigheid ook alleen aan de onderkant.
De kleine hoekjes voorraan waren bij beide schermen wat slecht.
Ook het boutje van de onderkant bevestiging zat er nog aan.
De voorbalk behoeft ook nog wat aandacht bij de hoekjes, zodat de schermen daar ook weer vast kunnen.
Hoekje ingelast van een donorscherm, zo heb ik ook meteen het bevestigingsoogje eraan.
Bij één van de schermen was de onderkant zo slecht, dus maar helemaal doorgeslepen.
Daarna weer keurig het nieuwe stukje ingelast, expres aan de achterkant gelast, nu is het zichtgedeelte erg mooi strak.
Daarna net als bij de dorpels afgewerkt met nadenkit.
Daar komt nog een antisteenslag laag overheen, maar pas na ik de schermen goed aansluitend op de voorbalk heb.
Dan kit ik ook die meteen af tussen de naden zoals het origineel ook hoort. En spuit ik het geheel af.
Tot slot helemaal in kleur. Ook de achterkant op de roestgevoelige delen behandeld met RX5 en RX10
Tja, en het liefst was ik nog wel even doorgegaan, had de schermen er al op willen hebben, maar het weer zat helaas niet echt mee.
Dus maar gefocust op de koplampen schoonmaken, dat kon ik immers mooi binnendoen, net als de spatborden.
Voor de volgende keer de schermen erop, en de linkerveerpoot.
Dan schiet het cosmetisch al een heel eind op.
Nog een paar plekken afwerken bij de kriksteunen vóór.
En uiteindelijk de wielkasten achter nog in de RX10
Maar dan wil ik hem eerst van z'n bokken af hebben.
Kan daarna het motorische gedeelte beginnen.
Wordt vervolgd...... :tinkering:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-07-2019 19:31 #982576
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens Volvo 300 projecten
Fraai weer, wat zien die reflectoren er trouwens nog goed uit zeg!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
14-07-2019 19:36 #982577
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Dat zijn ze zeker, heb de beste uit m'n voorraad gepakt.
Onder het motto, een hele nette auto verdient nette koplampen.
En zolang ik nog goed spul heb liggen gebruik ik het ook.
Al het oude bewaar ik ook, echt hele slechte kan ik altijd opnieuw laten verchromen.
In het verleden al eens gedaan, weet je vast nog wel
In het topic van m'n groene diesel terug te vinden.
Onder het motto, een hele nette auto verdient nette koplampen.
En zolang ik nog goed spul heb liggen gebruik ik het ook.
Al het oude bewaar ik ook, echt hele slechte kan ik altijd opnieuw laten verchromen.
In het verleden al eens gedaan, weet je vast nog wel
In het topic van m'n groene diesel terug te vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-07-2019 22:09 #982578
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens Volvo 300 projecten
Jazeker, die verchroom actie herinner ik me nog.
Lijkt me iets om ook eens te laten doen.
Lijkt me iets om ook eens te laten doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
17-07-2019 21:08 #982611
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Vandaag met de voorschermen bezig geweest om passend te maken bij de voorbalk.
De hoekjes van de voorbalk waren verrot, maar ik kwam eigenlijk tot een hele andere ontdekking.
Het betekent in ieder geval, heel veel meer werk.
De complete onderkant van de voorbalk zat namelijk vast gekit, over de huidige VERROTTE voorbalk heen.
De buitenste lip was afgewerkt met een hele dikke laag plamuur.
Aan de achterkant hebben ze er een stuk plaat voor gekit.
Het komt er op neer dat het hele rotte gedeelte gewoon is blijven zitten, zonder verder behandeld en er een andere balk omheen gevouwen zit.
De roest is verder gegaan, en komt nu op diverse plekken door het plamuur heen.
Heb geprobeerd de hoekjes te lassen, maar telkens kom ik achter het plamuur gaatjes tegen.
Hier is de achterste lip goed te zien, deze trok ik zo open.
Niets is gelast, andere kant idem dito.
De bedoeling is de hele voorbalk er af boren, heb nog één complete voorkant liggen van een donor. Deze is redelijk hard, en ga ik hiervoor gebruiken.
Wilde deze eigenlijk voor m'n '91er gebruiken maar daar zal ik nu wat anders voor moeten zoeken.
De voorste plaat van de keienvanger bestaat uit 2 delen. Het gedeelte waar de radiateur op rust en de voorkant zelf.
Waarschijnlijk laat ik het bovenste gedeelte zitten, en split ik de balk.
Hier kom ik ook wat makkelijker bij de puntlasjes.
Aan de onderkant is deze in ieder geval al los :crazy1: naja, op de kit na dan.
Kon hem al aardig wrikken.
Dus de voorkant alvast wat "kaler" gemaakt, is nu helemaal geen gezicht meer zo.
En dacht dat het meeviel (vanaf de onderkant gezien) maar ook hier zit nog wat laswerk aan te komen.
Afijn, daar heb ik dat mooie donorstuk nog voor liggen.
Tja, deze auto valt echt vies tegen zeg.
De rode 343 was wat dat betreft echt kogelhard.
Maar geef niet op.
Zie er niet tegenop ofzo, ergens ben ik wel blij. Nu kan ik alles extra goed antiroest behandelen, met name de keienvanger
De hoekjes van de voorbalk waren verrot, maar ik kwam eigenlijk tot een hele andere ontdekking.
Het betekent in ieder geval, heel veel meer werk.
De complete onderkant van de voorbalk zat namelijk vast gekit, over de huidige VERROTTE voorbalk heen.
De buitenste lip was afgewerkt met een hele dikke laag plamuur.
Aan de achterkant hebben ze er een stuk plaat voor gekit.
Het komt er op neer dat het hele rotte gedeelte gewoon is blijven zitten, zonder verder behandeld en er een andere balk omheen gevouwen zit.
De roest is verder gegaan, en komt nu op diverse plekken door het plamuur heen.
Heb geprobeerd de hoekjes te lassen, maar telkens kom ik achter het plamuur gaatjes tegen.
Hier is de achterste lip goed te zien, deze trok ik zo open.
Niets is gelast, andere kant idem dito.
De bedoeling is de hele voorbalk er af boren, heb nog één complete voorkant liggen van een donor. Deze is redelijk hard, en ga ik hiervoor gebruiken.
Wilde deze eigenlijk voor m'n '91er gebruiken maar daar zal ik nu wat anders voor moeten zoeken.
De voorste plaat van de keienvanger bestaat uit 2 delen. Het gedeelte waar de radiateur op rust en de voorkant zelf.
Waarschijnlijk laat ik het bovenste gedeelte zitten, en split ik de balk.
Hier kom ik ook wat makkelijker bij de puntlasjes.
Aan de onderkant is deze in ieder geval al los :crazy1: naja, op de kit na dan.
Kon hem al aardig wrikken.
Dus de voorkant alvast wat "kaler" gemaakt, is nu helemaal geen gezicht meer zo.
En dacht dat het meeviel (vanaf de onderkant gezien) maar ook hier zit nog wat laswerk aan te komen.
Afijn, daar heb ik dat mooie donorstuk nog voor liggen.
Tja, deze auto valt echt vies tegen zeg.
De rode 343 was wat dat betreft echt kogelhard.
Maar geef niet op.
Zie er niet tegenop ofzo, ergens ben ik wel blij. Nu kan ik alles extra goed antiroest behandelen, met name de keienvanger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-07-2019 09:21 #982612
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens Volvo 300 projecten
Dat is helaas een tegenvaller Steven ! Wat zijn je plannen met deze auto als hij straks klaar is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
18-07-2019 09:59 #982613
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens Volvo 300 projecten
Verkopen, maar verkoop alleen auto's die helemaal goed zijn.
Kwa geld wat ik er insteek valt het wel mee, zijn meer de uren maar dat is hobby, andere is het niet te doen als ik dat meereken.
Het motiveert enorm hoe ik de vorderingen aan zo'n auto zie.
Kwa geld wat ik er insteek valt het wel mee, zijn meer de uren maar dat is hobby, andere is het niet te doen als ik dat meereken.
Het motiveert enorm hoe ik de vorderingen aan zo'n auto zie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets