- Berichten: 111
Volvo 340 DL van Esther
- Wouter Borsje
- Premium lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verder zitten de nieuwe schokdempers eronder, nieuwe taatslagers en zijn holle delen behandeld. Er was een stukje bovenaan de dorpel links achter aan het roesten, dus daar is een nieuw stuk in gezet en opnieuw gespoten.
Achterdempers moeten nog, evenals nieuwe gasveren van de achterklep. Dat kan ik allemaal rustig voor de deur doen. Voordempers zijn te veel werk.
Ik ben nu nog bezig met wat kleine klusjes, zoals klokje middenconsole, econometer en buitentemperatuurmeter aansluiten. Tussen de buien door.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;236535 schreef : Zie foto's waar deze bij mij zit, doormiddel van een T-stukje tussen de carter ontluchting (na de restrictie) en de voet van de carb.
Mijne is af fabriek ingebouwd.
Een vraag: bij mij zit al een t-stuk onderaan de carburateur. 1 slang gaat naar de carterontluchting, de ander naar de kachelunit. Ik neem aan dat het van de recirculatieklep is. Daar zit ook een restrictie tussen, althans, een tussenstukje met een pijltje erop. Ik heb nu een t-stuk net voor de restrictie gedaan. De meter van de econometer loopt maar langzaam. Lijkt me dus geen ideale oplossing. Kan ik beter de slang naar de rembekrachtiger gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Beter zou je dan het vacu?m direct na de aansluiting op de carburateur voet kunnen pakken, althans dat lijkt mij dan het beste.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Lucluc;237750 schreef : Een vraag: bij mij zit al een t-stuk onderaan de carburateur. 1 slang gaat naar de carterontluchting, de ander naar de kachelunit. Ik neem aan dat het van de recirculatieklep is. Daar zit ook een restrictie tussen, althans, een tussenstukje met een pijltje erop. Ik heb nu een t-stuk net voor de restrictie gedaan. De meter van de econometer loopt maar langzaam. Lijkt me dus geen ideale oplossing. Kan ik beter de slang naar de rembekrachtiger gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie?
dat tussenstuk met het pijltje is een terugslagklep, die zorgt ervoor dat als je de recirculatieklep van de kachel bediend dat de klep gesloten blijft als hij eenmaal bediend is
in principe zit je T-stuk dan wel al op de goede plek, een langzaam verlopend metertje kan duiden op vervuiling in het metertje zelf of een lekkage op de aansluiting van het metertje. slang van de rembekrachtiger kan ook prima (mits ook voor de terugslagklep) maar is wat lastiger ivm sterker afwijkende diameters tov de slangen direct op de carburateurvoet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=9033
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.