show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL van Esther

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-08-2015 19:25 #958313 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL van Esther
Gelukkig geen persoonlijk letsel, heb je ook even gekeken of de bodemplaat/bumpersteunen niet krom zijn door de tik tegen de trekhaak?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2015 09:54 #958322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Ja, er is een schaderapport gemaakt. Taxateur geweest, omdat het een oude auto is. Hij vond hem supernetjes, dus bedrag is uitgekeerd. Het was iemand die in de file met z'n telefoon bezig was.... Het was alleen schrik, geen letsel gelukkig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2015 17:16 #958492 door V300 register
De schade is hersteld en er zit een mooie bumper op met biesje. Aan de voorkant hadden we ook al een bumper met biesje gebeund, omdat de vorige bumper te ver was beschadigd. Staat mooi met al dat chrome bij de ramen!

Verder zitten de nieuwe schokdempers eronder, nieuwe taatslagers en zijn holle delen behandeld. Er was een stukje bovenaan de dorpel links achter aan het roesten, dus daar is een nieuw stuk in gezet en opnieuw gespoten.

Achterdempers moeten nog, evenals nieuwe gasveren van de achterklep. Dat kan ik allemaal rustig voor de deur doen. Voordempers zijn te veel werk.

Ik ben nu nog bezig met wat kleine klusjes, zoals klokje middenconsole, econometer en buitentemperatuurmeter aansluiten. Tussen de buien door.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-09-2015 17:54 #958495 door Wouter Borsje
Lekker bezig weer J-L!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2015 17:58 #958523 door V300 register

Steven340;236535 schreef : Zie foto's waar deze bij mij zit, doormiddel van een T-stukje tussen de carter ontluchting (na de restrictie) en de voet van de carb.
Mijne is af fabriek ingebouwd.

Een vraag: bij mij zit al een t-stuk onderaan de carburateur. 1 slang gaat naar de carterontluchting, de ander naar de kachelunit. Ik neem aan dat het van de recirculatieklep is. Daar zit ook een restrictie tussen, althans, een tussenstukje met een pijltje erop. Ik heb nu een t-stuk net voor de restrictie gedaan. De meter van de econometer loopt maar langzaam. Lijkt me dus geen ideale oplossing. Kan ik beter de slang naar de rembekrachtiger gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2015 11:48 #958567 door V300 register
Bij het terugplaatsen van de tellerbak doet het lampje van het dimlicht niet meer. Heb andere lampjes geprobeerd en de clipjes aan de platte stekker wat bijgebogen. Geen resultaat. Waar kan dat aan liggen?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-09-2015 18:53 #958589 door Wouter Borsje
Slang naar de rembekrachtiger zou ik niet zo snel doen, vind dat toch wel wat 'tricky' .

Beter zou je dan het vacu?m direct na de aansluiting op de carburateur voet kunnen pakken, althans dat lijkt mij dan het beste.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2015 21:44 #958596 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 DL van Esther

Lucluc;237750 schreef : Een vraag: bij mij zit al een t-stuk onderaan de carburateur. 1 slang gaat naar de carterontluchting, de ander naar de kachelunit. Ik neem aan dat het van de recirculatieklep is. Daar zit ook een restrictie tussen, althans, een tussenstukje met een pijltje erop. Ik heb nu een t-stuk net voor de restrictie gedaan. De meter van de econometer loopt maar langzaam. Lijkt me dus geen ideale oplossing. Kan ik beter de slang naar de rembekrachtiger gebruiken? Of heeft iemand een andere suggestie?

dat tussenstuk met het pijltje is een terugslagklep, die zorgt ervoor dat als je de recirculatieklep van de kachel bediend dat de klep gesloten blijft als hij eenmaal bediend is

in principe zit je T-stuk dan wel al op de goede plek, een langzaam verlopend metertje kan duiden op vervuiling in het metertje zelf of een lekkage op de aansluiting van het metertje. slang van de rembekrachtiger kan ook prima (mits ook voor de terugslagklep) maar is wat lastiger ivm sterker afwijkende diameters tov de slangen direct op de carburateurvoet

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2015 18:11 #959151 door V300 register
De oude Volvo radio krijg ik niet los. Het is alleen een radio, geen cassette. Voorplaat heb ik los, knoppen los en moertjes verwijderd. Hij zit losjes in 2 rails. Links kan je de radio naar je toehalen, rechts maar een klein stukje. Hij blijft ergens geklemd zitten. Ik kan alleen niet zien hoe! Wie weet hoe je de radio los moet halen?

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2015 19:33 #959155 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL van Esther
Wellicht heb je hier wat aan, zie de foto's in dit topic:

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=9033

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC