- Berichten: 149
show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL van Esther
- k den Besten
- Premium lid
Minder
Meer
20-10-2014 22:23 #951457
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Volvo 340 DL van Esther
Hallo Jean-Luc en Esther,
Prachtige auto! Is inderdaad veel beter als de Starlet;)
Geniet ervan! Mijn 1.7 doet het nog prima!
Prachtige auto! Is inderdaad veel beter als de Starlet;)
Geniet ervan! Mijn 1.7 doet het nog prima!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 111
21-10-2014 01:01 #951462
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL van Esther
Jean Luc had de poetseritus afgelopen week, en uit ervaring kan ik je melden; dat jeukt me toch een zooitje joh.
Ook hier een mooi resultaat hoor!
Ook hier een mooi resultaat hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
31-10-2014 22:38 #951715
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Hij wilde niet meer starten... en de accu was zo goed als dood. Ben bij de dealer langs geweest voor ontstekingsdelen en een nieuwe accu. Na plaatsen nieuwe accu, bougies, rotor en verdeelkap nog steeds niet aanslaan. Vonk+benzine ok. Vliegwielsensor schoon gemaakt. Luchtfilter eraf gehaald en ik zag dat de gaskabel om een nokje gevouwen zat. Kennelijk was ie daardoor verzopen. Heb de gaskabel wat strakker gezet en hij liep weer!
Daarna kleppen gesteld, benzineslangen in de motorruimte vervangen en de thermostaat vervangen (jaja, de 4e in rij). Nu lijkt ie eindelijk (!) goed te zijn. Nieuw uit de doos kunnen ze kennelijk ook stuk zijn.
Morgen nog wat dingetjes doen: benzineslangen achter en bij de tank vervangen, ander interieur inbouwen, toerenteller en klein klokje inbouwen, koppeling iets bijstellen, deurrubber bestuurderszijde vervangen en raamrubber bestuurderszijde vervangen. Dan zijn we al een heel eind op weg! Ik heb heel veel schik met dit wagentje.
edit: hij is ook opnieuw uitgelijnd
Daarna kleppen gesteld, benzineslangen in de motorruimte vervangen en de thermostaat vervangen (jaja, de 4e in rij). Nu lijkt ie eindelijk (!) goed te zijn. Nieuw uit de doos kunnen ze kennelijk ook stuk zijn.
Morgen nog wat dingetjes doen: benzineslangen achter en bij de tank vervangen, ander interieur inbouwen, toerenteller en klein klokje inbouwen, koppeling iets bijstellen, deurrubber bestuurderszijde vervangen en raamrubber bestuurderszijde vervangen. Dan zijn we al een heel eind op weg! Ik heb heel veel schik met dit wagentje.
edit: hij is ook opnieuw uitgelijnd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-11-2014 21:16 #951727
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Hmm, hij sloeg net af en wil niet meer starten. Ik verdenk de renix. Hij liep prima, maar vlak bij huis kapte hij er mee. Morgen met daglicht maar eens verder kijken.
Wat ik ook nog dacht: het is hier heuvelachtig. Zou het kunnen dat dat van invloed is op de vlotter in de carburateur? Ik parkeer hem soms in een stijl straatje.
Wat ik ook nog dacht: het is hier heuvelachtig. Zou het kunnen dat dat van invloed is op de vlotter in de carburateur? Ik parkeer hem soms in een stijl straatje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
01-11-2014 22:27 #951729
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL van Esther
Haal voor de gein eens die groene rubber afdichting van de stekker af die naar je renix gaat, heb bij mijn 340 gehad dat die slecht contact maakte omdat simpelweg de stekker net niet diep genoeg zat. Overgens waren bij mij waren die stekkers ook aardig naar de kl*te :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2014 13:22 #951738
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
De bobine van de renix gehaald en daar meet ie teveel weerstand. Toevallig iemand in de buurt van Arnhem die er 1 heeft liggen? Renix is de 402 voor B14.4E
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-11-2014 13:43 #951739
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic Volvo 340 DL van Esther
Ik heb er nog wel een liggen maar dat is een 412 A
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-11-2014 14:02 #951740
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic Volvo 340 DL van Esther
1) It seems the Renix was introduced to the B14 4E in model year 1985. This Renix is the 402.
2) Early 402s didn?t have the C plug.
3) The 402 unamended, runs a map suitable for 98 octane/ 4 star.
4) On 402s with a C plug, earthing pin 7 gives a 4 degree retarded map, suitable for 95 octane. Apparantly, some people have also run a 402 on 91octane without knocking.
5) Is the 402 with pin 7 an ignition map so far retarded one can even run on 91 octane? Such a map would be expected to give poor performance on 95 octane!
6) The 402 was later replaced with the 412A. This is from model year 1987 and seems to have a map (when remix is unamended) suitable for 95 octane. Such a map can also be used for higher octane fuel as well.
7) Earthing pins 6 and 7 on the catalyser models seems to retard the ignition further (2 degrees more?) and is for reducing HC and NOx emissions. With small changes of ignition timing, CO doesn?t change so much.
Als ik dit lees zou je de 412 ook kunnen gebruiken.
2) Early 402s didn?t have the C plug.
3) The 402 unamended, runs a map suitable for 98 octane/ 4 star.
4) On 402s with a C plug, earthing pin 7 gives a 4 degree retarded map, suitable for 95 octane. Apparantly, some people have also run a 402 on 91octane without knocking.
5) Is the 402 with pin 7 an ignition map so far retarded one can even run on 91 octane? Such a map would be expected to give poor performance on 95 octane!
6) The 402 was later replaced with the 412A. This is from model year 1987 and seems to have a map (when remix is unamended) suitable for 95 octane. Such a map can also be used for higher octane fuel as well.
7) Earthing pins 6 and 7 on the catalyser models seems to retard the ignition further (2 degrees more?) and is for reducing HC and NOx emissions. With small changes of ignition timing, CO doesn?t change so much.
Als ik dit lees zou je de 412 ook kunnen gebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2014 14:10 #951741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Toppp!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
02-11-2014 17:02 #951745
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL van Esther
Ah, had je me daarvoor gebeld?
Ik heb er helaas geen... heb sowieso geen reserverenixen liggen
Ik heb er helaas geen... heb sowieso geen reserverenixen liggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets