show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL van Esther

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2014 20:21 #951978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Ik heb er een andere tellerbak ingezet m?t toerenteller en m?t een dagteller die weer op nul gezet kan worden. En alle lampjes van het dash doen het weer, ook die achter de lichtschakelaar. De tellerbak komt uit mijn GLS en de kilometerteller is overgezet.

Nog een vraag over de kilometerteller: als de dagteller wel werkt, maar niet meer op nul gezet kan worden, is dat nog te repareren? Het is wel leuk om de originele kilometerstand te houden.

Met toerenteller kon ik meteen het stationair toerental goed afstellen. Heb ik met lampen en kachelblower aan op 900 gezet. In de zomer kan ie eventueel weer wat zachter.

Nu nog to do: benzineslangen bij overloopvat vervangen (heb nu wel de 12mm slang), interieur vervangen, klokje plaatsen, koppelingspedaal afstellen (staat te hoog), 1 deurrubber en 1 raamrubber vervangen. Eventueel carbuteur reviseren (al is het verbruik nu 1 op 14).

Dan nog als laatste: ik heb nog steeds dat de temperatuurmeter nog niet op een kwart komt. Ik heb er al de 4e thermostaat in zitten. Goed opgelet met monteren dan de slangklem op de juiste plek zit. Kachel wordt warm, maar niet zo heet als bij m'n GLS. Ook slaat de koelfan aan als je de motor tijdje stationair laat draaien. Ik kan me voorstellen dat de sensor niet goed is. Of de thermostaat nog steeds niet. Ik ga eerst een andere sensor proberen. Al twijfel ik dus, omdat de kachel niet zo heet wordt als bij m'n GLS, maar da's natuurlijk een andere auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2014 20:28 #951979 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL van Esther
heb je het koelsysteem al eens goed doorgespoeld?
Van welk merk is de thermostaat en bij hoeveel graden gaat deze open?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-11-2014 20:35 #951981 door V300 register
Koelsysteem is doorgespoeld tijdens de sleuteldag in Enschede. Thermostaat is van de dealer, 89 graden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2014 17:48 #952082 door V300 register
De sensor in de waterpomp vervangen, maakt niets uit. Ik ga het oude temperatuurmetertje weer terug plaatsen. Die kwam wel bijna in het midden.

Verder van het weekend een blauw MKII GL interieur geplaatst. Staat erg fraai. Foto's volgen. Ik heb het interieur schoon gemaakt met tapijtreiniger. Alleen het plastic van de hoofdsteunen is stuk. Kan je dat makkelijk demonteren? Ik heb dat nog nooit gedaan.

Ook nog de benzineslangen vervangen. Toch weer een heel gepriegel, maar fijn dat dat nu helemaal klaar is.

Ik heb nog 1 vraag: bij koud starten moet je een seconde of 10 starten voor ie aanslaat. Beurt met ontstekingsdelen al gedaan, maar het lijkt me in de benzinepomp of carburateur te zitten. Ook dieselt ie ietsje na. Dus stationairsproeier checken. Verder rijdt ie uitstekend en verbazingwekkend zuinig.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2014 18:02 #952083 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL van Esther
Terugslagklepje in de benzinetovoerslang monteren, dat zal wellicht al helpen. Heb je een benzinefiltertje? Daar kun je wel aan zien of de toevoerslang langzaam leegloopt.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-11-2014 20:43 #952086 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL van Esther
Komt me bekend voor Jean-Luc, heeft de mijne ook altijd al gehad, zeker na een week of meer stilstand eerst een seconde of 10 benzine oppompen, heb me er maar bij neergelegd, voordeel is wel dat hij dan alvast wat olie rondpompt :)

Terugslagklepje heb ik en paar jaar geleden al gemonteerd, waar die nu zit helpt het in ieder geval 0,0.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2014 08:46 #952094 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 340 DL van Esther
Er is een tooltje waarmee je kunt meten of the meter nog goed is, het is in feite gewoon een weerstand die je ipv de sensor in het circuit hangt....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2015 13:55 #957292 door V300 register
Vrijdag de waterpomp en alle koelslangen vervangen. Dat kan er weer even tegenaan!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-05-2015 22:37 #957301 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL van Esther
Succes met sleutelen Jean-Luc!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2015 09:26 #957412 door V300 register
Ik heb een econometer ingebouwd. Alleen, hoe kan ik hem aansluiten? Bij een automaat was dat vrij eenvoudig, maar dit is een handbak. Bij mijn 360 kon ik een nippel in het inlaatspruitstuk draaien, maar bij de 340 zie ik nergens zo'n plek. Wie heeft een oplossing?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC