show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL van Esther
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2014 17:36 #951747
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Jep.
Helaas vonkt ie nog niet! Heb van Tim een andere renix overgenomen. Het enige dat ik nog kan verzinnen is de vliegwielsensor. Die heb ik schoon gemaakt, maar die kan dus stuk zijn. Weerstand was 190 ohm.. Jammer dat ik bij Tim niet meteen een sensor had meegenomen, want die had hij nb liggen.
Als iemand nog een tip heeft, dan hoor ik het graag.
Helaas vonkt ie nog niet! Heb van Tim een andere renix overgenomen. Het enige dat ik nog kan verzinnen is de vliegwielsensor. Die heb ik schoon gemaakt, maar die kan dus stuk zijn. Weerstand was 190 ohm.. Jammer dat ik bij Tim niet meteen een sensor had meegenomen, want die had hij nb liggen.
Als iemand nog een tip heeft, dan hoor ik het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
02-11-2014 17:44 #951750
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL van Esther
meet de weerstand van de sensor (over de hele lengte van de kabel) eens terwijl je de kabel heen en weer beweegt?
en heb je de renix zelf ook al doorgemeten? Staat volgens mij wel een "handleiding" voor in de vraagbaak.
en heb je de renix zelf ook al doorgemeten? Staat volgens mij wel een "handleiding" voor in de vraagbaak.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2014 19:22 #951755
door V300 register
Heb er nog een liggen uit een Special van '91.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-11-2014 20:10 #951756
door V300 register
Renix gemeten. Ik ga een sensor scoren en dan moet ie het toch echt doen!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-11-2014 17:09 #951782
door V300 register
Sensor vervangen door een ander: geen vonk. Stekkers achter zekeringkast losgehaald, bekeken en terug geplaatst. Kon er niets aan ontdekken. Nog steeds geen vonk. Er komt spanning op de renix, dus dan zal de andere renix ook stuk zijn? Ik heb ook andere bobinekabel geprobeerd en test met bougie direct vanuit bobinekabel. Ik zit even door m'n mogelijkheden heen. Wie kan me nog verder helpen?
Motor draait gewoon rond, renix krijgt voeding, maar toch geen vonk.
Motor draait gewoon rond, renix krijgt voeding, maar toch geen vonk.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-11-2014 17:13 #951783
door V300 register
Misschien een probleem in de voeding van de Renix? Ik weet niet of de renix (deels) achter een zekering zit bijvoorbeeld? Hij krijgt in ieder geval een contact-signaal...
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
06-11-2014 18:33 #951784
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL van Esther
Als je netjes 12V en een goede massa hebt op de Renix (beste is dus even de multimeter tussen de 12V en massa naar de Renix houden om te zien of je ook netjes die 12V ziet)
En als je de BDP sensor connector even van de Renix afhaalt, kijken of je op de connector zelf de juiste weerstand meet (staat ergens in de Olving)
Als de Renix zijn voeding krijgt en het BPD signaal zou hij in principe hoogspanning richting de verdeler moeten gaan produceren.
De Renix bestaat uit twee delen, de trafo (transformator in correct Nederlands) is los uitneembaar, ook aan de trafo kun je meten, evenals aan een aantal punten op de Renix zelf, ??n en ander wordt allemaal beschreven in de Olving.
Wat preventief meetwerk heb ik ooit verricht in 2010, hieronder een klein deel uit het verslag daarover in mijn topic:
De Renix gedemonteerd en deze samen met de BDP sensor doorgemeten:
En als je de BDP sensor connector even van de Renix afhaalt, kijken of je op de connector zelf de juiste weerstand meet (staat ergens in de Olving)
Als de Renix zijn voeding krijgt en het BPD signaal zou hij in principe hoogspanning richting de verdeler moeten gaan produceren.
De Renix bestaat uit twee delen, de trafo (transformator in correct Nederlands) is los uitneembaar, ook aan de trafo kun je meten, evenals aan een aantal punten op de Renix zelf, ??n en ander wordt allemaal beschreven in de Olving.
Wat preventief meetwerk heb ik ooit verricht in 2010, hieronder een klein deel uit het verslag daarover in mijn topic:
De Renix gedemonteerd en deze samen met de BDP sensor doorgemeten:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-11-2014 18:38 #951785
door V300 register
Ik zou de bobine er eens vanaf halen en de contacten controleren en indien
nodig deze een beetje naar elkaar toe buigen.
nodig deze een beetje naar elkaar toe buigen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-11-2014 20:27 #951786
door V300 register
even de troubleshooter uit het ledenmenu doorlopen. je kunt o.a. met een proeflampje op de bobine aansluitingen zien of de (laagspannings)elektronica nog werkt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-11-2014 11:08 #951787
door V300 register
Volgens mij is die 190ohm voor de BDP sensor prima... Althans, toen die van mij kapot ging (grmblrgrr wat zit die slecht gemonteerd op een 1.7...) mat ik iets van 2,4MEGA-ohm, en wat ik me kan herinneren was dat hij ergens rond de 250ohm zou moeten meten... maar helemaal weet ik het niet meer, en ik kan nu ?cht NIET bij mijn reserve-sensor om die even door te meten.
Moderators: Mark Smeets