Volvo 340 DL van Esther
- Steven340
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zit onder de carburateur op dat zwarte isolatieblok geen aangesloten aansluiting voor vacu?m?
- Steven340
- Nieuw lid
Edit. vind het wel raar hoe dat hele vacu?m systeem werkt, het zit namelijk ook op je carter onluchting wat weer naar het luchtfilter gaat, dan is je vacu?m toch zo weg?
- V300 register
- Verbannen
Steven340;236537 schreef : Edit. vind het wel raar hoe dat hele vacu?m systeem werkt, het zit namelijk ook op je carter onluchting wat weer naar het luchtfilter gaat, dan is je vacu?m toch zo weg?
Daar zit een restrictie (vernauwing) in, waardoor je in feiten maar een h??l klein vacuumlekje hebt, zo klein dat je het niet merkt.
- Steven340
- Nieuw lid
Heb verder geen verschil gemerkt.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Zo staat ie er nu bij:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Als je de schokbrekers aan de achterkant ook wilt vernieuwen zou ik dat eerst doen. Dan kun je zien hoeveel hoger de auto dan staat aan de achterkant en kun je de nieuwe veren voor de voorkant daarop aanpassen.
En ik heb nog wel een suggestie (naast stralen en coaten): kijk even of je topmounts nog heel zijn. Als die al gescheurd zijn, kun je die meteen vervangen.
Zelf heb ik ook meteen preventief de wiellagers vervangen. De schijven en blokken werden ook minder dus die heb ik meteen meegenomen, maar dat is natuurlijk ook heel goed los te vervangen.
- V300 register
- Verbannen
Er zitten stiekem best wat uren en geld in. Ik denk al zeker 3 keer de aanschafprijs. Desondanks een goede basis om nog lang van te genieten. En dat doen we dan ook!
- Steven340
- Nieuw lid
Weet het zelf nog goed toen ik een aanrijding van achter kreeg, knalde met m'n hoofd tegen de hoofdsteun met achteraf een behoorlijk stijfe nek.