show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL van Esther

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2015 09:41 #957413 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL van Esther
Zie foto's waar deze bij mij zit, doormiddel van een T-stukje tussen de carter ontluchting (na de restrictie) en de voet van de carb.
Mijne is af fabriek ingebouwd.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2015 09:42 #957414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Ik heb bij mijn auto destijds een vacuumslangetje onderbroken met een T-stukje (ik geloof van een ruitensproeier), en hierop een vacuumslang naar de econometer aangesloten.
Zit onder de carburateur op dat zwarte isolatieblok geen aangesloten aansluiting voor vacu?m?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2015 09:44 #957415 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL van Esther
Ha, was net ??n minuut sneller :D

Edit. vind het wel raar hoe dat hele vacu?m systeem werkt, het zit namelijk ook op je carter onluchting wat weer naar het luchtfilter gaat, dan is je vacu?m toch zo weg?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2015 17:49 #957416 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther

Steven340;236537 schreef : Edit. vind het wel raar hoe dat hele vacu?m systeem werkt, het zit namelijk ook op je carter onluchting wat weer naar het luchtfilter gaat, dan is je vacu?m toch zo weg?


Daar zit een restrictie (vernauwing) in, waardoor je in feiten maar een h??l klein vacuumlekje hebt, zo klein dat je het niet merkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2015 18:04 #957417 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL van Esther
Die restrictie heb ik inderdaad, maar die heb ik er pas afgelopen winter tussen gezet. Daarvoor had de vorige eigenaar een stuk brandstof slang ertussen gezet en dus zonder die restrictie. Moet zeggen dat hij ook toen prima liep.
Heb verder geen verschil gemerkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2015 10:16 #957418 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Heren, dank voor de tips! Dit gaat zeker lukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2015 12:48 #957711 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
Voor de 340 wil ik nieuwe schokbrekers plaatsen. Voor achter heb ik nog een setje rode koni's liggen. Voor moet iets anders komen, waarschijnlijk gewone gasdempers. Ik heb alleen een vraag over de veren. Als je toch aan de slag gaat kan je het beste de voorveren mee vervangen. Mijn idee is om 25mm verlaging toe te passen. Waarschijnlijk blijft ie dan op dezelfde hoogte als ie nu staat. En de toplagers in de veerpoot uiteraard meenemen. Heeft er iemand nog suggesties?

Zo staat ie er nu bij:

[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2015 15:35 #957715 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL van Esther
Absoluut doen. Toen bij mijn 360 de voorwielophanging aangepakt werd, heb ik o.a. ook nieuwe veren gekocht. Daar is eerst een winding afgeslepen en vervolgens is alles gestraald en gecoat. De auto staat nu netjes horizontaal. De achterschokbrekers zijn nog origineel, doen ook prima hun werk.

Als je de schokbrekers aan de achterkant ook wilt vernieuwen zou ik dat eerst doen. Dan kun je zien hoeveel hoger de auto dan staat aan de achterkant en kun je de nieuwe veren voor de voorkant daarop aanpassen.

En ik heb nog wel een suggestie (naast stralen en coaten): kijk even of je topmounts nog heel zijn. Als die al gescheurd zijn, kun je die meteen vervangen.
Zelf heb ik ook meteen preventief de wiellagers vervangen. De schijven en blokken werden ook minder dus die heb ik meteen meegenomen, maar dat is natuurlijk ook heel goed los te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2015 10:00 #958305 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL van Esther
De 340 staat bij de garage voor een aantal klussen. Er is een SUV achterop gereden, maar de schade valt mee. De bumper en trekhaak hebben het meeste opgevangen. Geld van de verzekering is al binnen en zag vanochtend dat uitdeuken en spuiten al klaar is. Schokbrekers worden nog vervangen en nog wat klein spul. Dan is de 'gezinsauto' klaar voor gebruik!

Er zitten stiekem best wat uren en geld in. Ik denk al zeker 3 keer de aanschafprijs. Desondanks een goede basis om nog lang van te genieten. En dat doen we dan ook!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2015 17:40 #958307 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL van Esther
Ai, das minder :hmmz2:

Weet het zelf nog goed toen ik een aanrijding van achter kreeg, knalde met m'n hoofd tegen de hoofdsteun met achteraf een behoorlijk stijfe nek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD