Volvo 340 GL 1.7 1987
- V300 register
- Verbannen
Sinds afgelopen dinsdag 1 jaar in mijn bezit, vandaag langs de jaarlijkse technische keuring gereden, van de eerste keer goedgekeurd .
Co meting was op het randje, verder weinig problemen, voorste schokdemper langs passagierskant was een beetje vettig, maar vermits de schokdempertest goed was is dit slechts een opmerking en geen afkeur.
weer voor een, hopelijk probleemloos, jaartje gerust
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Echter vind ik dit niet zo erg, hopelijk weet ik hem zo nog langer kunnen bij te houden, en elk ritje met deze blijft een plezier
Enkele maanden geleden ook nog een probleempje gehad, na elke rit was er precies steeds een geluid te horen van een lek ergens in het koelwatercircuit, maar nergens een lek te vinden, na enkele dagen kreeg ik door dat het de batterij was, ondertussen stond die al een beetje bol langs de zijkant, bleek dat de alternator 18V uitgaf naar de batterij toe, spanningsregelaar vervangen en weer in orde, voor de zekerheid batterij ook maar vervangen toen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
stijn5;238464 schreef : Enkele maanden geleden ook nog een probleempje gehad, na elke rit was er precies steeds een geluid te horen van een lek ergens in het koelwatercircuit, maar nergens een lek te vinden, na enkele dagen kreeg ik door dat het de batterij was, ondertussen stond die al een beetje bol langs de zijkant, bleek dat de alternator 18V uitgaf naar de batterij toe, spanningsregelaar vervangen en weer in orde, voor de zekerheid batterij ook maar vervangen toen
Heel, heel, h????????l goed kijken of de accu niet gelekt heeft dan en anders meteen ontzettend goed afwassen. Accuzuur is garantie op roest!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verder ook de kleine roestplekjes dat die al van bij de aankoop had ook nog is gecontroleerd maar niks groter geworden, wel ook nog is een keertje gereinigd en roestomvormer op gezet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit jaar al enkele keren bij Robbert Jan van BBB langs geweest, eerste keer voor mijn koplampglas langs bestuurderskant die een serieuze barst vertoonde.
Een maand later dan het expansievat dat lek was, bij BBB een NOS exemplaar gekocht zodat dit ook weer opgelost was.
Echter, sinds enige tijd was de carb niet meer top, ik had een vrij hoog verbruik (lees 10 à 11 liter), en de auto wou al is licht beginnen bokken bij langere tijd constante snelheid. Robbert Jan wist mij te vertellen dat hij samen met Mac van op volvo 300 mania een revisie programma voor de carbs op poten had gezet. En ondertussen de eerste carbs binnen waren. Even over getwijfeld, maar gezien mijn hoog verbruik zou de carb zichzelf terug verdienen.
vorige maand dan de carb opgehaald, diezelfde week de 340 naar de garage gedaan voor onderhoud en plaatsen carb. Bleek dat er problemen bleven en het stationair toerental niet goed te krijgen was. Samen met Robbert Jan bekeken wat nog mogelijke oorzaken konden zijn maar niets verhielp het probleem.
Robbert Jan stelde dan voor om naar de VKB te komen zodat Mac zelf de auto kon zien en horen draaien. Dit heb ik dan ook gedaan. Daar bleek dat er inderdaad een probleem was met deze gereviseerde carb. Mac wou dit met eigen oren en ogen zien zodat hij wist wat er juist misliep met deze carb en zodoende op zoek kan gaan naar het probleem.
Maar zoals de wet van murphy het dan wil ging het ook bij de tweede carb mis, daar was het eindpunt voor de tweede trap afgebroken bij montage, na afstelling ging ik een testrit maken en bleek die bij naar hogere toeren te gaan ook te blijven hangen boven de 3000 toeren.
Dan nog maar een andere carb erop, en dit was hem, derde keer, goede keer. Wederom mooi afgesteld door Mac, testrit gaan maken, en voelde direct zalig aan. Motor draait nu veel rustiger, en het verbruik zal wel beduidend zakken, zie ik nu al aan de kilometers op deze tank.
Bij dit verhaal moet ik zeker Robbert Jan en Mac bedanken voor de vele moeite dat ze gedaan hebben om dit probleem te verhelpen en alle moeite en vrije tijd ze op offeren om zoveel mogelijk 300 series rijdende te houden.
Het feit dat het bij de eerste carb mis ging stoort mij niet, er kan altijd een klein probleem opduiken dat op eerste zicht niet opvalt. Dit is door Robbert Jan en Mac schitterend op gevangen zodat ik nu terug kan gaan genieten van elke kilometer die ik met mijn 340 afleg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.