show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 GL 1.7 1987

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2015 17:28 #956173 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ondertussen is de thermostaat en koelwater vervangen, rijd terug een stuk beter.

Sinds afgelopen dinsdag 1 jaar in mijn bezit, vandaag langs de jaarlijkse technische keuring gereden, van de eerste keer goedgekeurd :).

Co meting was op het randje, verder weinig problemen, voorste schokdemper langs passagierskant was een beetje vettig, maar vermits de schokdempertest goed was is dit slechts een opmerking en geen afkeur.

weer voor een, hopelijk probleemloos, jaartje gerust :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2015 10:07 #959191 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
de laatste maanden word de 340 minder gebruikt, gisteren is hij de 75000km gepasseerd, op 24/2 technische controle gehad op 71409, dus op een dikke 8 maand slechts 3600km, of nog geen 450km per maand.

Echter vind ik dit niet zo erg, hopelijk weet ik hem zo nog langer kunnen bij te houden, en elk ritje met deze blijft een plezier

[img


Enkele maanden geleden ook nog een probleempje gehad, na elke rit was er precies steeds een geluid te horen van een lek ergens in het koelwatercircuit, maar nergens een lek te vinden, na enkele dagen kreeg ik door dat het de batterij was, ondertussen stond die al een beetje bol langs de zijkant, bleek dat de alternator 18V uitgaf naar de batterij toe, spanningsregelaar vervangen en weer in orde, voor de zekerheid batterij ook maar vervangen toen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2015 12:29 #959196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987

stijn5;238464 schreef : Enkele maanden geleden ook nog een probleempje gehad, na elke rit was er precies steeds een geluid te horen van een lek ergens in het koelwatercircuit, maar nergens een lek te vinden, na enkele dagen kreeg ik door dat het de batterij was, ondertussen stond die al een beetje bol langs de zijkant, bleek dat de alternator 18V uitgaf naar de batterij toe, spanningsregelaar vervangen en weer in orde, voor de zekerheid batterij ook maar vervangen toen


Heel, heel, h????????l goed kijken of de accu niet gelekt heeft dan en anders meteen ontzettend goed afwassen. Accuzuur is garantie op roest!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2015 12:24 #959762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ik heb toen idd de plaat waar de batterij op staat ook nagekeken en gereinigd, maar het kwaad was al gedeeltelijk geschied. Gisteren de batterij er is afgehaald maar bleek maar oppervlakkige roest te zijn. Alles even mooi afgeschuurd, eerst roestomvormer erop en dan nog minstens een laagje hammerite, dan kan die weer een tijdje verder.

Verder ook de kleine roestplekjes dat die al van bij de aankoop had ook nog is gecontroleerd maar niks groter geworden, wel ook nog is een keertje gereinigd en roestomvormer op gezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2016 21:45 #965098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
al een tijdje geleden dat hier nog iets gepost is.

Dit jaar al enkele keren bij Robbert Jan van BBB langs geweest, eerste keer voor mijn koplampglas langs bestuurderskant die een serieuze barst vertoonde.

Een maand later dan het expansievat dat lek was, bij BBB een NOS exemplaar gekocht zodat dit ook weer opgelost was.

Echter, sinds enige tijd was de carb niet meer top, ik had een vrij hoog verbruik (lees 10 à 11 liter), en de auto wou al is licht beginnen bokken bij langere tijd constante snelheid. Robbert Jan wist mij te vertellen dat hij samen met Mac van op volvo 300 mania een revisie programma voor de carbs op poten had gezet. En ondertussen de eerste carbs binnen waren. Even over getwijfeld, maar gezien mijn hoog verbruik zou de carb zichzelf terug verdienen.

vorige maand dan de carb opgehaald, diezelfde week de 340 naar de garage gedaan voor onderhoud en plaatsen carb. Bleek dat er problemen bleven en het stationair toerental niet goed te krijgen was. Samen met Robbert Jan bekeken wat nog mogelijke oorzaken konden zijn maar niets verhielp het probleem.

Robbert Jan stelde dan voor om naar de VKB te komen zodat Mac zelf de auto kon zien en horen draaien. Dit heb ik dan ook gedaan. Daar bleek dat er inderdaad een probleem was met deze gereviseerde carb. Mac wou dit met eigen oren en ogen zien zodat hij wist wat er juist misliep met deze carb en zodoende op zoek kan gaan naar het probleem.

Maar zoals de wet van murphy het dan wil ging het ook bij de tweede carb mis, daar was het eindpunt voor de tweede trap afgebroken bij montage, na afstelling ging ik een testrit maken en bleek die bij naar hogere toeren te gaan ook te blijven hangen boven de 3000 toeren.

Dan nog maar een andere carb erop, en dit was hem, derde keer, goede keer. Wederom mooi afgesteld door Mac, testrit gaan maken, en voelde direct zalig aan. Motor draait nu veel rustiger, en het verbruik zal wel beduidend zakken, zie ik nu al aan de kilometers op deze tank.

Bij dit verhaal moet ik zeker Robbert Jan en Mac bedanken voor de vele moeite dat ze gedaan hebben om dit probleem te verhelpen en alle moeite en vrije tijd ze op offeren om zoveel mogelijk 300 series rijdende te houden.

Het feit dat het bij de eerste carb mis ging stoort mij niet, er kan altijd een klein probleem opduiken dat op eerste zicht niet opvalt. Dit is door Robbert Jan en Mac schitterend op gevangen zodat ik nu terug kan gaan genieten van elke kilometer die ik met mijn 340 afleg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2016 13:20 #965101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Nou, ik heb waardering voor je instelling! Er zijn er genoeg die bij een volle asbak de 340 al afdanken. Het mooie van de 300 community is dat er een aantal mensen zijn die zich inzetten om onze wagens op de weg te houden. Belangeloos, want rijk zal je er niet van worden. Om je gerust te stellen: mijn ervaring is dat een 340 een dankbare auto is. Je hebt op een gegeven moment de meeste problemen gehad (die ook wel normaal zijn voor een auto van 30 jaar oud) en dan kan je lange tijd genieten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD