show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 GL 1.7 1987
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-08-2014 12:55 #949488
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
bedankt om dit nog te vermelden, had dit al wel ergens gevonden, maar het zal idd de handvast + worden:), ik heb spijtig genoeg geen momentsleutel voorhanden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-08-2014 12:58 #949489
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
En een momentsleutel die zo laag kan vastdraaien is ook reteduur...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-08-2014 20:59 #949502
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
en de 340 is terug op de baan , na een namiddagje reinigen, uitblazen en puzzelen de carb terug gemonteerd, starten zag er in het begin niet goed uit, maar na even proberen toch gestart en draait mooi, ongeveer rond 800tr/min.
Juist ook al een testrit gemaakt, ik denk dat het mengsel iets te arm staat: bij gas geven durft die even 2 maal stotteren om dan wel vlot te versnellen, en als die stationair staat te draaien en je dan gas geeft durft die wegzakken naar 600tr/min om er dan door te komen. Hoe kan ik dit nog afregelen?
verder nog enkele foto's
voet was een beetje krom:)
na het vlakken:
na revisie
bedankt iedereen om mij met jullie tips verder te helpen, zonder dit forum had ik hier zeker nooit durven aan beginnen
Juist ook al een testrit gemaakt, ik denk dat het mengsel iets te arm staat: bij gas geven durft die even 2 maal stotteren om dan wel vlot te versnellen, en als die stationair staat te draaien en je dan gas geeft durft die wegzakken naar 600tr/min om er dan door te komen. Hoe kan ik dit nog afregelen?
verder nog enkele foto's
voet was een beetje krom:)
na het vlakken:
na revisie
bedankt iedereen om mij met jullie tips verder te helpen, zonder dit forum had ik hier zeker nooit durven aan beginnen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-08-2014 11:14 #949509
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
zo te horen is het enige wat nog niet goed werkt de acceleratiepomp. Sproeit het nozzletje wel een mooi straaltje in de beide trappen als je de gashendel handmatig bedient? het kan zijn dat er een kogeltje ontbreekt dat als terugslagklep moet dienen.
afstellen CO schroef doe je het beste bij een garage. Zo te zien heb je de oude uitvoering 1.7 zonder katalysator, dan kun je eenvoudig aan de eindpijp van de uitlaat het CO meten.
afstellen CO schroef doe je het beste bij een garage. Zo te zien heb je de oude uitvoering 1.7 zonder katalysator, dan kun je eenvoudig aan de eindpijp van de uitlaat het CO meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-08-2014 19:07 #949524
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
bedankt Wouter, maar de acceleratiepomp is ook vervangen geweest, carb heb ik verder ook gereviseerd.
Wel was ik aan het volgende aan het denken
de omcirkelde zwarte afdichting (vraag mij de benaming niet want die ken ik niet:)), zou bij gewoon stationair draaien 2 ? 3 mm open moeten staan, dit is bij mij eerder 5 ? 6 mm, dit wil natuurlijk zeggen dat die dan ook een fractie later gesloten is, kan dit mee dit probleem veroorzaken misschien?
De regelschroef voor de CO is er ook uitgeweest, die heb ik teruggeplaatst door vast te schroeven en dan 2 volledige toeren terug te draaien zoals beschreven in handboek, maar volgens wat ik versta uit het handboek zou er nog een afdichting voor moeten, klopt dit? Die heb ik in ieder geval niet
ook nog iets wat mij opvalt, bij het demonteren was de isoleerflens op het spruitstuk gemonteerd, zo zie ik het ook in het handboek staan. Ik heb echter de isoleerflens tussen de plastic blok en de carb gemonteerd, doordat de punten op de isoleerflens dan exact passen in de carb en de plastic blok, is dit de juiste manier?
Wel was ik aan het volgende aan het denken
de omcirkelde zwarte afdichting (vraag mij de benaming niet want die ken ik niet:)), zou bij gewoon stationair draaien 2 ? 3 mm open moeten staan, dit is bij mij eerder 5 ? 6 mm, dit wil natuurlijk zeggen dat die dan ook een fractie later gesloten is, kan dit mee dit probleem veroorzaken misschien?
De regelschroef voor de CO is er ook uitgeweest, die heb ik teruggeplaatst door vast te schroeven en dan 2 volledige toeren terug te draaien zoals beschreven in handboek, maar volgens wat ik versta uit het handboek zou er nog een afdichting voor moeten, klopt dit? Die heb ik in ieder geval niet
ook nog iets wat mij opvalt, bij het demonteren was de isoleerflens op het spruitstuk gemonteerd, zo zie ik het ook in het handboek staan. Ik heb echter de isoleerflens tussen de plastic blok en de carb gemonteerd, doordat de punten op de isoleerflens dan exact passen in de carb en de plastic blok, is dit de juiste manier?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Premium lid
Minder
Meer
- Berichten: 149
04-08-2014 19:16 #949526
door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Ik wil het bij mijn 1.7 ook zo gaan doen met dat wat jij de isoleerflens noemt.
Mijn 440 carb die wacht op een moment voor montage heeft niet zo'n hevel die jij omcirkeld hebt. Ik weet niet of iemand kan zeggen of die nodig is? Anders maakt bij jou de afstand misschien ook niet zoveel uit.
succes gr kees
Mijn 440 carb die wacht op een moment voor montage heeft niet zo'n hevel die jij omcirkeld hebt. Ik weet niet of iemand kan zeggen of die nodig is? Anders maakt bij jou de afstand misschien ook niet zoveel uit.
succes gr kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-08-2014 23:08 #949530
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Er zijn lichtelijke verschillen in carburateurs voor de 1.7. Zo heb je er bijvoorbeeld ook met en zonder elektrische stationairsproeier.
Dat dopje voor de co schroef maakt zoveel niet uit, alleen zal het nu sneller vies worden.
Dat heveltje met rubberen dopje weet ik niet... Naar die afstand heb ik nog n??it gekeken.
Dat dopje voor de co schroef maakt zoveel niet uit, alleen zal het nu sneller vies worden.
Dat heveltje met rubberen dopje weet ik niet... Naar die afstand heb ik nog n??it gekeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-08-2014 22:25 #949559
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Dat heveltje met de rubber dop is de vlotter kamer ontluchting. Als die open blijft krijg je een hoger verbruik, met name als het luchtfilter niet schoon meer is..
Bij de latere, en 440 versies, is dat een veel kleiner, scharnierend kunststof dingetje geworden wat een klepje indrukt wat in diezelfde buurt op de carb. zit.
Tip is wel om alle instellingen volgens het boekje te doen en zonodig die hevel dus wat bij richten.
Bij de latere, en 440 versies, is dat een veel kleiner, scharnierend kunststof dingetje geworden wat een klepje indrukt wat in diezelfde buurt op de carb. zit.
Tip is wel om alle instellingen volgens het boekje te doen en zonodig die hevel dus wat bij richten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-08-2014 22:05 #949598
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
gisteren in de garage langs geweest om de co af te stellen, resultaat: niet mogelijk om co af te stellen, hij blijft hier heel sterk in schommelen. Mijn garagist vroeg direct of bij gedemonteerde carb de kleppen vlot bewogen, dit was bij 1 niet het geval. Hij weet uit vroegere gevallen met deze carb ( op renaults wel te verstaan) dat wanneer de voet krom is het ook kan zijn dat de as van de kleppen krom is en dan sluiten de kleppen niet vlot meer.
We gaan samen de carb is terug demonteren om te bekijken en hopelijk komt dit in orde. Voorlopig rij ik met de choke minimaal open en dan valt die nog vlot te rijden.
We gaan samen de carb is terug demonteren om te bekijken en hopelijk komt dit in orde. Voorlopig rij ik met de choke minimaal open en dan valt die nog vlot te rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-12-2014 12:59 #952309
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ondertussen moet nog steeds gecontroleerd worden wat er juist misloopt met de carb.
Maar ermee rijden lukt gelukkig nog wel, vorige week de 70.000km overschreden, op naar de 80.000.
Maar ermee rijden lukt gelukkig nog wel, vorige week de 70.000km overschreden, op naar de 80.000.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets