show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 GL 1.7 1987

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 23:42 #949414 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987

Wouter;230699 schreef : ik vermoed dat Robert Jan (zonder streepje!)


Gefixt :woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 11:15 #949417 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 340 GL 1.7 1987

Wouter;230699 schreef : ik vermoed dat Robert Jan (zonder streepje!) OEM onderdelen zal aanbieden zolang deze beschikbaar zijn. In dit geval is er nog geen echte reden voor reproductie omdat het nieuwe materiaal ook weer jaren mee kan.


Wouter, inderdaad zonder streepje maar met dubbele b :D.

BBB zal inderdaad NOS of OEM aanbieden zolang dat gaat. En als dat niet gaat zoekt men verder.
In geval van nood kan ik nu de vlotter ook al uitleveren, ik heb al een kleine voorraad liggen, maar de grote voorraad verwacht ik in augustus pas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2014 21:57 #949438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
allereerst, mede door het huidige probleempje en de toch wel snelle reacties en tips heb ik besloten om mij lid te maken van de club, aanvraag is verstuurd, de extra info zal zeker nog handig zijn denk ik, en voor alle hulp die ik krijg via het forum mag ook iets tegen overstaan vind ik. Ik hoop dat dit snel in orde komt.

Nu, het huidige probleem met mijn 340 krijgt stil aan vorm denk ik. bij het openen van de carburateur voor controle van de vlotter kwam ik dit tegen

[img


dit buisje hoort dus in het deksel van de vlotterkamer te zitten naast het andere buisje

[img


nu is mijn vraag hoe het moet zitten, met het gaatje naar beneden toe of naar het deksel toe? Ik heb er niet op gelet toen ik het buisje uit de carb haalde maar voor hetzelfde geld is het buisje al verdraait bij het loskomen natuurlijk

[img


Verder dan ook de vlotter bekeken, die bleek een scheurtje te hebben.

[img


Hoe word deze gewogen eigenlijk, ik lees dat die een gewicht van rond de 6 gram moet hebben, toen ik deze gewogen heb woog die 15 gram, maar hij blijft wel bovendrijven als ik test met water

Verder ook ontstekingsgedeelte is bekeken, middenste contactpunt van verdelerkap heeft beste tijd gehad, 2 verschillende soorten bougies aanwezig. besloten om nieuwe bougies, bougiekabels en verdelerkap te plaatsen.

verschil tussen oud en nieuw

[img


Nu nog vlotter en revisiekit voor carb halen bij BBB en dan kan die er weer tegenaan denk ik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2014 10:56 #949444 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Met het gaatje naar boven :D.
[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2014 10:58 #949446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
hij blijft met 15 gram wel drijven, maar als je een nieuwe vlotter ernaast in het water legt gaat die maar 1/3e zover onder water. De oude hangt zeg maar een centimeter onder water met het puntje; een nieuwe 3 of 4 mm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2014 11:51 #949448 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ok, bedankt voor de snelle antwoorden, ga ik verder misschien nog iets moeten afstellen als ik de vlotter vervang?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2014 18:14 #949449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ja de vlotterhoogte natuurlijk :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2014 08:01 #949479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ik had de hoop dat het met de vlotter ging opgelost zijn, ook omdat die voorheen nooit enig probleem gaf. Maar het mocht niet zijn, uiteindelijk de carb eraf genomen en voet bleek meer dan 1mm krom te staan. Dus maar een revisie uitvoeren, demonteren en vlakken is reeds gebeurd, nu nog reviseren en hopelijk terug in orde dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2014 11:16 #949483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
aanhaalmoment van de bevestigingsbouten is 14Nm. dat is net "handvast+"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2014 11:19 #949484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Psst... 14Nm ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD