show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 GL 1.7 1987

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2014 22:10 #942789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987

stijn5;226386 schreef : Welke olie mag gebruikt worden? ik heb al gehoord van oldies die niet bestand zouden zijn tegen nieuwere multigrade olie, moet hier bij een 340 ook naar gekeken worden?

versnellingsbakolie best vervangen? welke is hier best voor te gebruiken?

Bougies en ontstekingsverdeler ook best preventief vervangen of kan ik dit visueel checken of deze nog bruikbaar zijn?

zoals je ziet ben ik een leek in automechanica, gelukkig wel iemand in de vriendenkring die garage heeft, maar ik zou aan deze toch ook een beetje zelf willen werken


10W40 halfsynthetisch (Kroon Torsynth) gebruik ik, altijd met nieuw Mann W917/1 filter en nooit problemen.

Versnellingsbakolie vervangen is een echte aanrader, dan schakel je weer boterzacht!

Ontstekingsdelen zou ik sowieso doen als je de auto pas hebt. Zeker een 1.7 is hier heel gevoelig voor, en dan gaat je auto echt veel fijner rijden! Kijk hier voor info: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8518

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2014 14:19 #942801 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
De waterpomp loopt bij dit type blok nog "gewoon" op de multiriem, niet op de d-riem. Ik zou dus adviseren om de waterpomp even aan te voelen en als de rotor nog mooi met lichte frictie ronddraait zonder geluidjes, laten zitten. Onnodig geld uitgeven kan altijd nog :+

wat betreft olie kun je bij regelmatig verversen eigenlijk zo'n beetje alle soorten motorolie gebruiken in deze motoren, als de viscositeit ongeveer in het goeie gebied zit. De meeste mensen gebruiken inderdaad 10W40 halfsyntheet.

De oldies die gaan lekken van te goede olie, dan heb je het vooral over engelse auto's uit de jaren 60. De Renault F-motor is ontwikkeld in 1982/1983 en is in licht doorontwikkelde vorm nog tot medio 2007 gebruikt in diverse meganes etc. Met afstand de modernste motor die in de 300 serie geleverd geweest is dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2014 21:27 #942810 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
bedankt, dit is al bruikbare info voor het grote onderhoudje.

Ivm met oldies die tegen bepaalde olie niet tegen kunnen, ik heb al gehoord dat de mercedes 124 reeks hier ook last van heeft, zouden beginnen lekken aan de keerringen bij verkeerde olie.

Daarom van mij ook de vraag omdat de 340 ook bij de keerringen lekt, ik vroeg mij af of dit ook door verkeerde olie kwam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 00:50 #942815 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
15 w 40 mag ook. Het komt bij oude auto's wat minder nauw met specifieke eigenschappen. Daarom moet de viscositeit in het goede gebied zitten. Bij nieuwe auto's kan je geen verkeerde olie permitteren. We lopen steeds vaker naar de computer om te controleren welke olie er in moet.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 11:30 #942855 door Saskia De Vos (GAST)
Beantwoord door Saskia De Vos (GAST) in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Niiice. Knappe 340 GL. Ik ben niet zo into Renault, maar ik moet bekennen dat die renault 5 echt wel vet is. ik had er geen idee van dat ze ze in dergelijke luxe uitvoeringen hadden uitgebracht!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2014 21:53 #943503 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
na enkele weken deze update, motorisch moet nog aangepakt worden en zal op korte termijn ook gebeuren, voorlopig al bezig geweest om de lak terug een beetje beter te krijgen

eerst alles afgeplakt om te polieren, mooie kleurencombinatie toch?

[img


[img


[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2014 21:55 #943505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
polieren heeft best wel een mooi resultaat gegeven, nu nog sealant en wax op de lak zetten en we zijn weer voor enkele maanden gerust

[img


[img


[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2014 21:57 #943506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
nu nog een vraagje, bij het reinigen van de motorruimte kwam ik op onderstaand kabeltje, iemand enig idee waar dit normaal voor gebruikt word?

[img


of is dit iets dat achteraf bij getrokken is, mij lijkt het uit de kabelboom te komen op het eerste zicht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2014 22:00 #943507 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Je hebt bijna een zonnebril nodig, zo glimt hij :yeah:

Ik kan niet zeggen dat ik daar ooit zo'n kabeltje heb zien zitten boven het kachelhuis. Zijn er functies die niet werken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2014 22:32 #943509 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ik heb zo direct nog niets gemerkt dat niet werkt, ik vond het ook al een rare plaats voor een originele kabel, is juist kijken waar die vandaan komt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD