Volvo 340 GL 1.7 1987
- V300 register
- Verbannen
stijn5;226386 schreef : Welke olie mag gebruikt worden? ik heb al gehoord van oldies die niet bestand zouden zijn tegen nieuwere multigrade olie, moet hier bij een 340 ook naar gekeken worden?
versnellingsbakolie best vervangen? welke is hier best voor te gebruiken?
Bougies en ontstekingsverdeler ook best preventief vervangen of kan ik dit visueel checken of deze nog bruikbaar zijn?
zoals je ziet ben ik een leek in automechanica, gelukkig wel iemand in de vriendenkring die garage heeft, maar ik zou aan deze toch ook een beetje zelf willen werken
10W40 halfsynthetisch (Kroon Torsynth) gebruik ik, altijd met nieuw Mann W917/1 filter en nooit problemen.
Versnellingsbakolie vervangen is een echte aanrader, dan schakel je weer boterzacht!
Ontstekingsdelen zou ik sowieso doen als je de auto pas hebt. Zeker een 1.7 is hier heel gevoelig voor, en dan gaat je auto echt veel fijner rijden! Kijk hier voor info: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8518
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
wat betreft olie kun je bij regelmatig verversen eigenlijk zo'n beetje alle soorten motorolie gebruiken in deze motoren, als de viscositeit ongeveer in het goeie gebied zit. De meeste mensen gebruiken inderdaad 10W40 halfsyntheet.
De oldies die gaan lekken van te goede olie, dan heb je het vooral over engelse auto's uit de jaren 60. De Renault F-motor is ontwikkeld in 1982/1983 en is in licht doorontwikkelde vorm nog tot medio 2007 gebruikt in diverse meganes etc. Met afstand de modernste motor die in de 300 serie geleverd geweest is dus.
- V300 register
- Verbannen
Ivm met oldies die tegen bepaalde olie niet tegen kunnen, ik heb al gehoord dat de mercedes 124 reeks hier ook last van heeft, zouden beginnen lekken aan de keerringen bij verkeerde olie.
Daarom van mij ook de vraag omdat de 340 ook bij de keerringen lekt, ik vroeg mij af of dit ook door verkeerde olie kwam.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Saskia De Vos (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik kan niet zeggen dat ik daar ooit zo'n kabeltje heb zien zitten boven het kachelhuis. Zijn er functies die niet werken?
- V300 register
- Verbannen