show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 GL 1.7 1987

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2014 21:44 #947378 door Raynor Tolsma
Beantwoord door Raynor Tolsma in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Geweldige 340!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 06:01 #949402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
ondertussen enkele maanden verder en een tevreden 340 rijder, al 2400 km gereden zonder enig probleem.

tot gisteren, ik verwachtte al iets, zit bijna op 66666km:)

Na een week stil gestaan te hebben wegens mijn verlof, gisteren de 340 buiten gehaald, ik vond direct dat die niet lekker draaide, hij stotterde heel licht in lage toeren. Na ergens gestopt te zijn vertrek ik ergens op een kruispunt en begint die te bokken en erg in te houden, choke een beetje open getrokken om toch op snelheid te geraken. Dat lukte dan wel maar als ik moest remmen voor bocht of af te draaien viel de motor uit.

Na ongeveer 5km was dit allemaal voorbij en rijd die terug normaal, maar nu licht zijn stationair toerental heel laag, ongeveer een 500tr/min.

Klinkt dit probleem bij iemand bekend in de oren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 08:05 #949403 door V300 register
Aangezien het een 1.7 is, ben ik geneigd meteen de carburateur te verdenken. Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad, en dat was in elk geval wel de vlotter.
Dit is vrij eenvoudig op te lossen door bij de Renault-dealer een nieuwe vlotter te halen, en te monteren (dat kan bij een 1.7 op zijn tijd sowieso geen kwaad). Als je het dan helemaal goed wilt doen, kun je meteen je carburateur reviseren met een revisieset (let op! daar zit geen vlotter bij).

Wat je ook best even na kunt kijken is of hij valse lucht trekt onder de carburateurvoet. Dit is ook typisch voor een 1.7, en op te vangen door een beetje met de choke te spelen. Dit kun je het beste checken door de auto te laten lopen, en deo o.i.d. te spuiten rond de carburateurvoet. Gaat de motor anders lopen, dan heb je een kromme carburateurvoet.
Dit is op te lossen door de voet te vlakken en een nieuw keramisch blok er onder te zetten, of door vloeibare pakking te gebruiken tussen het keramisch blok en de carburateurvoet.

Natuurlijk kunnen het ook nog andere dingen zijn; verstopte sproeier, slechte bougie(kabel), slechte verdelerkap, valse lucht,...
Wat jij noemt is echter wel h??l typisch voor een 1.7 met slechte vlotter, vooral uitvallen bij een bocht. Dat met de choke is weer heel typisch voor een kromme voet van de carburateur.
Op afstand beoordelen blijft moeilijk natuurlijk (zeker als je zoals ik geen monteur bent), maar dit heb ik meegemaakt met de 1.7, dus ik hoop dat het een stap de goede richting in is ;)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-07-2014 14:59 #949406 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Hee Stijn wat staan er een hoop leuke vrouwen rondom jouw geopende motorkap, jahaaa dat is het Axe effect h?, tip van een clublid. :+ :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 15:38 #949407 door V300 register
bedankt alvast voor de snelle reacties.

die test met de deo ga ik zo snel mogelijk is een keertje doen.

Ik was ook al in de richting van de vlotter aan het denken, deze morgen even mee gereden en hield weer in en wanneer ik lange tijd ontkoppel valt de motor gewoon stil (ook op recht stuk).

Ik vind het wel raar dat ik tot nu toe geen enkel probleem heb gemerkt en dat die direct zo begint in te houden.

Heeft iemand toevallig de renault artikelnummer van de vlotter? Bij de renault garages hier in de buurt moet je ofwel een chassisnummer van de auto kunnen voorleggen om de nodige onderdelen op te zoeken (in dit geval niet mogelijk :)), ofwel moet je direct de artikelnummer kunnen geven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 16:34 #949408 door V300 register
Artonnummer: 77 01 031 047
Naam: Flotteur

Direct afgekeken van de nieuwe vlotter die ik vast op voorraad heb liggen voor als hij er mee ophoudt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 18:47 #949410 door V300 register

General Custom;230694 schreef : Artonnummer: 77 01 031 047
Naam: Flotteur

Direct afgekeken van de nieuwe vlotter die ik vast op voorraad heb liggen voor als hij er mee ophoudt.

bedankt alvast, ik was ook al van plan om 1 of 2 extra te bestellen, van mijn r5 weet ik dat bij renault de stock voor auto's uit de jaren '80 ook uitgeput geraakt.

Ik heb daarnet de test gedaan met de deo en de motor begint inderdaad beter te draaien dan, voet moet dus gevlakt worden. Misschien in 1 keer maar een revisie van de carb doen want de dichting tussen carb en luchtfilterhuis is ook gescheurd.

Is die revisieset, en dichting voor de voet van de carburateur ook bij renault te krijgen? indien ja, heb je daar ook een art.nr van?

Zijn al deze onderdelen trouwens ook bij BBB te krijgen

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2014 19:29 #949411 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Binnenkort verwacht ik dat ook de vlotter van de B172 bij BBB te verkrijgen zal zijn, de kit en de voetpakking zijn dat al meer dan een jaar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 20:11 #949412 door V300 register
Wordt jou vlotter dan exact het zelfde als die van Renault Robbert Jan? Of wordt deze van een ander (beter) materiaal gemaakt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2014 23:21 #949413 door V300 register
ik vermoed dat Robert Jan (zonder streepje!) OEM onderdelen zal aanbieden zolang deze beschikbaar zijn. In dit geval is er nog geen echte reden voor reproductie omdat het nieuwe materiaal ook weer jaren mee kan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC