Volvo 340 GL 1.7 1987
- Raynor Tolsma
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
tot gisteren, ik verwachtte al iets, zit bijna op 66666km:)
Na een week stil gestaan te hebben wegens mijn verlof, gisteren de 340 buiten gehaald, ik vond direct dat die niet lekker draaide, hij stotterde heel licht in lage toeren. Na ergens gestopt te zijn vertrek ik ergens op een kruispunt en begint die te bokken en erg in te houden, choke een beetje open getrokken om toch op snelheid te geraken. Dat lukte dan wel maar als ik moest remmen voor bocht of af te draaien viel de motor uit.
Na ongeveer 5km was dit allemaal voorbij en rijd die terug normaal, maar nu licht zijn stationair toerental heel laag, ongeveer een 500tr/min.
Klinkt dit probleem bij iemand bekend in de oren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit is vrij eenvoudig op te lossen door bij de Renault-dealer een nieuwe vlotter te halen, en te monteren (dat kan bij een 1.7 op zijn tijd sowieso geen kwaad). Als je het dan helemaal goed wilt doen, kun je meteen je carburateur reviseren met een revisieset (let op! daar zit geen vlotter bij).
Wat je ook best even na kunt kijken is of hij valse lucht trekt onder de carburateurvoet. Dit is ook typisch voor een 1.7, en op te vangen door een beetje met de choke te spelen. Dit kun je het beste checken door de auto te laten lopen, en deo o.i.d. te spuiten rond de carburateurvoet. Gaat de motor anders lopen, dan heb je een kromme carburateurvoet.
Dit is op te lossen door de voet te vlakken en een nieuw keramisch blok er onder te zetten, of door vloeibare pakking te gebruiken tussen het keramisch blok en de carburateurvoet.
Natuurlijk kunnen het ook nog andere dingen zijn; verstopte sproeier, slechte bougie(kabel), slechte verdelerkap, valse lucht,...
Wat jij noemt is echter wel h??l typisch voor een 1.7 met slechte vlotter, vooral uitvallen bij een bocht. Dat met de choke is weer heel typisch voor een kromme voet van de carburateur.
Op afstand beoordelen blijft moeilijk natuurlijk (zeker als je zoals ik geen monteur bent), maar dit heb ik meegemaakt met de 1.7, dus ik hoop dat het een stap de goede richting in is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
die test met de deo ga ik zo snel mogelijk is een keertje doen.
Ik was ook al in de richting van de vlotter aan het denken, deze morgen even mee gereden en hield weer in en wanneer ik lange tijd ontkoppel valt de motor gewoon stil (ook op recht stuk).
Ik vind het wel raar dat ik tot nu toe geen enkel probleem heb gemerkt en dat die direct zo begint in te houden.
Heeft iemand toevallig de renault artikelnummer van de vlotter? Bij de renault garages hier in de buurt moet je ofwel een chassisnummer van de auto kunnen voorleggen om de nodige onderdelen op te zoeken (in dit geval niet mogelijk ), ofwel moet je direct de artikelnummer kunnen geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Naam: Flotteur
Direct afgekeken van de nieuwe vlotter die ik vast op voorraad heb liggen voor als hij er mee ophoudt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;230694 schreef : Artonnummer: 77 01 031 047
Naam: Flotteur
Direct afgekeken van de nieuwe vlotter die ik vast op voorraad heb liggen voor als hij er mee ophoudt.
bedankt alvast, ik was ook al van plan om 1 of 2 extra te bestellen, van mijn r5 weet ik dat bij renault de stock voor auto's uit de jaren '80 ook uitgeput geraakt.
Ik heb daarnet de test gedaan met de deo en de motor begint inderdaad beter te draaien dan, voet moet dus gevlakt worden. Misschien in 1 keer maar een revisie van de carb doen want de dichting tussen carb en luchtfilterhuis is ook gescheurd.
Is die revisieset, en dichting voor de voet van de carburateur ook bij renault te krijgen? indien ja, heb je daar ook een art.nr van?
Zijn al deze onderdelen trouwens ook bij BBB te krijgen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.