show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 GL 1.7 1987
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2014 21:20 #633119
door V300 register
Volvo 340 GL 1.7 1987 is gemaakt door V300 register
Eerst me even voorstellen, ik ben Stijn, woon in Hulshout, Belgi?. Sinds afgelopen zondag ben ik de trotse eigenaar van een 340.
Ik was op zoek naar een daily en had zin in een oldie als daily, zonder electronica en die overbodige luxe van de hedendaagse auto's.
Uiteindelijk deze gevonden, een 340 GL 1.7, komt van eerste eigenaar (op de moment 85 jaar), 64209km op de teller, heeft wel hier en daar een ongevalletje gehad door de leeftijd van de eigenaar, maar is in algemeen vrij goede staat.
qua roest op de moment enkel roest gevonden aan de wielkas vooraan langs passagierskant, maar nog niet te erg, verder ook een deur die moet bij gewerkt worden.
nu eerst zien dat de keuring in orde komt en dan rustig terug beginnen rijden met deze.
op de laatste foto zie je de 340 naast mijn weekend oldie, een renault super 5 baccara van 1988
Ik was op zoek naar een daily en had zin in een oldie als daily, zonder electronica en die overbodige luxe van de hedendaagse auto's.
Uiteindelijk deze gevonden, een 340 GL 1.7, komt van eerste eigenaar (op de moment 85 jaar), 64209km op de teller, heeft wel hier en daar een ongevalletje gehad door de leeftijd van de eigenaar, maar is in algemeen vrij goede staat.
qua roest op de moment enkel roest gevonden aan de wielkas vooraan langs passagierskant, maar nog niet te erg, verder ook een deur die moet bij gewerkt worden.
nu eerst zien dat de keuring in orde komt en dan rustig terug beginnen rijden met deze.
op de laatste foto zie je de 340 naast mijn weekend oldie, een renault super 5 baccara van 1988
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2014 21:23 #942471
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Welkom en gefeliciteerd met de geweldige 1,7 motor! Mits goed onderhouden is het een h??rlijk motortje. Helaas is vooral de carburateur een notoir zwak punt. Maar dat weet je nu, dus kan je er rekening mee houden.
Groeten van een andere 1,7-rijder.
Groeten van een andere 1,7-rijder.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2014 21:27 #942472
door V300 register
Leuke 340!
Blijft ook grappig om de verschillen te zien tussen een Belgische en een Nederlandse GL.
Wel een aparte nummerplaat? Ik dacht dat men in Belgie altijd ''ABC-123(-1)'' of ''123-ABC(-1)'' had.
Blijft ook grappig om de verschillen te zien tussen een Belgische en een Nederlandse GL.
Wel een aparte nummerplaat? Ik dacht dat men in Belgie altijd ''ABC-123(-1)'' of ''123-ABC(-1)'' had.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2014 21:37 #942473
door V300 register
dit is nog de nummerplaat van de vorige eigenaar, tot ergens eind jaren '70 had je in Belgi? nummerplaten met 5 karakters, handig om te weten of er een gepensioneerde achter het stuur zit
Nu zal het een nummerplaat met 7 karakters worden.
en de 1.7 weet ik dat er soms problemen zijn met de carburateur, voor mijn 5 heb ik ook gezocht voor een 1.7 maar de zoektocht gestopt omdat elke 1.7 die ik vond wel problemen had
Nu zal het een nummerplaat met 7 karakters worden.
en de 1.7 weet ik dat er soms problemen zijn met de carburateur, voor mijn 5 heb ik ook gezocht voor een 1.7 maar de zoektocht gestopt omdat elke 1.7 die ik vond wel problemen had
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2014 21:59 #942474
door V300 register
Dan heb je geluk Stijn, want dit forum staat echt vol met de typische 1.7 probleempjes, en hoe kinderlijk eenvoudig ze meestal te verhelpen zijn. Meestal is het gewoon een kwestie van aan durven beginnen
Stiekem ben ik trouwens best wel jalours op jou 5 Baccara, heb je daar nog wat meer foto's van?
Hele leuke auto's :worship: Waar de concurrentie nu het premium A-segment begint te ontdekken, heeft Renault het in de jaren 80 uitgevonden!
Stiekem ben ik trouwens best wel jalours op jou 5 Baccara, heb je daar nog wat meer foto's van?
Hele leuke auto's :worship: Waar de concurrentie nu het premium A-segment begint te ontdekken, heeft Renault het in de jaren 80 uitgevonden!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2014 22:20 #942475
door V300 register
op vraag een beetje forum vervuiling
op originele velgen
interieur
ik hoop dat ik niet overdreven heb, is een 1.4, oorspronkelijk automaat, maar omgebouwd naar handgeschakeld, heeft wel een restauratie achter de rug, ondertussen al 4 jaar mijn zomer/weekend kar, maar krijgt nu concurentie van de 340 natuurlijk
op originele velgen
interieur
ik hoop dat ik niet overdreven heb, is een 1.4, oorspronkelijk automaat, maar omgebouwd naar handgeschakeld, heeft wel een restauratie achter de rug, ondertussen al 4 jaar mijn zomer/weekend kar, maar krijgt nu concurentie van de 340 natuurlijk
- Wouter Borsje
- Premium lid
Minder
Meer
21-02-2014 22:40 #942477
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 GL 1.7 1987
Hoi Stijn, welkom hier!
Mooi nog zeg die 340 van jou en een 1700 zie je niet zo vaak meer (althans minder vaak dan een 1400)
En die Renault 5 vind ik ook een erg leuk wagentje, mooi ontwerp met in de basis hetzelfde betrouwbare torretje als in menig 340.
Heel veel (rij) plezier met jouw nieuwe aanwinst!
Mooi nog zeg die 340 van jou en een 1700 zie je niet zo vaak meer (althans minder vaak dan een 1400)
En die Renault 5 vind ik ook een erg leuk wagentje, mooi ontwerp met in de basis hetzelfde betrouwbare torretje als in menig 340.
Heel veel (rij) plezier met jouw nieuwe aanwinst!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
22-02-2014 06:35 #942480
door V300 register
Een prachtige Renault!
Vooral het leer vind ik mooi aan zo'n Baccara. En de sleutel, gaaf detail, zo met dat renault-logo waar je hem vast pakt.
Vooral het leer vind ik mooi aan zo'n Baccara. En de sleutel, gaaf detail, zo met dat renault-logo waar je hem vast pakt.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-02-2014 21:44 #942722
door V300 register
de 340 is afgelopen maandag gekeurd zonder enige opmerking:), nu eerst zien dat mechanisch alles in orde staat, nieuwe distributieriem moest zeker al gebeuren, maar er zijn ook nog olielekken op verschillende plaatsen, best direct keerringen ook vervangen en vermoedelijk het grootste lek aan de oliepomp.
1 keer dit opgelost is kan het genieten beginnen
1 keer dit opgelost is kan het genieten beginnen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-03-2014 21:39 #942788
door V300 register
Zijn er specifieke dingen die we best met het groot onderhoud ook even bekijken, meenemen, om achteraf niet in problemen te komen, deze heeft de laatste 5 jaar amper gereden eigenlijk.
wat nu al op programma staat: distributieriem met waarschijnlijk waterpomp, lekkende oliepomp herstellen, keerringen vervangen, en verder de normale vervanging van olie ed.
Welke olie mag gebruikt worden? ik heb al gehoord van oldies die niet bestand zouden zijn tegen nieuwere multigrade olie, moet hier bij een 340 ook naar gekeken worden?
versnellingsbakolie best vervangen? welke is hier best voor te gebruiken?
Bougies en ontstekingsverdeler ook best preventief vervangen of kan ik dit visueel checken of deze nog bruikbaar zijn?
zoals je ziet ben ik een leek in automechanica, gelukkig wel iemand in de vriendenkring die garage heeft, maar ik zou aan deze toch ook een beetje zelf willen werken
wat nu al op programma staat: distributieriem met waarschijnlijk waterpomp, lekkende oliepomp herstellen, keerringen vervangen, en verder de normale vervanging van olie ed.
Welke olie mag gebruikt worden? ik heb al gehoord van oldies die niet bestand zouden zijn tegen nieuwere multigrade olie, moet hier bij een 340 ook naar gekeken worden?
versnellingsbakolie best vervangen? welke is hier best voor te gebruiken?
Bougies en ontstekingsverdeler ook best preventief vervangen of kan ik dit visueel checken of deze nog bruikbaar zijn?
zoals je ziet ben ik een leek in automechanica, gelukkig wel iemand in de vriendenkring die garage heeft, maar ik zou aan deze toch ook een beetje zelf willen werken
Moderators: Mark Smeets