show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

1983 360 GLS sedan

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 21:47 #956648 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic 1983 360 GLS sedan
Ik heb ook zo'n (poly) sleurhutje en maar een paar keer in bijna 10 jaar tijd op vakantie geweest met mijn toenmalige vriendin.
Zij vond het maar behelpen op zo'n camping.
Ik vond het geweldig, lekker primitief, geen gezeik aan de kop en relaxen, liefst nog in de buurt van een festivalletje. ;)
Nu ik weer vrijgezel ben, ga ik ook niet zo maar ff "in mijn eentje - in een tweepersoons..."

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2015 21:53 #956649 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Tja t is niet anders Alex... dr is een trend gaande binnen de club maar daar hoor ik nog niet bij :)

Is ook wel lekker rustig in mn eentje :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-03-2015 00:41 #956650 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1983 360 GLS sedan
Herken het 'gebrek' aan vermogen wel Joost. Ondanks dat we slechts een vouwwagen hadden, moest ik in Oostenrijk een paar keer terug naar de 3 op de snelweg en kwam de meter niet meer boven de 70 uit. Het gekke is dat je niet eens merkt dat het zo steil bergop gaat. Ik dacht zelfs ff dat hij stuk was :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 14:26 #956651 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan

Wouter76;235715 schreef : Ja die Primera heeft net een tikkie meer koppel en vermogen, ik heb de 125 pk Primera gehad en toch had ik bij die auto zo mijn twijfels over het caravan trekken (overigens nooit gedaan met die auto), het maximale koppel is namelijk pas bij een vrij hoog toerental (4800 r.p.m.) beschikbaar.

De lease Caddy die ik ooit had (1.9 TDI 105 pk en 250 Nm koppel bij 1900 r.p.m.) trok de caravan van mijn ouders (1300 kg) de pas bij Luik over alsof er een kruiwagentje achter hing...

Maar ehh schuren bij jouw in de regio, klinkt goed hoor, mocht ik al eens een een sleurhutje kopen. :)


vanmorgen de Nissan er even voor gehad. Die doet het toch veel makkelijker. Inderdaad wel hoger in de toeren houden heuvelopwaarts, maar bij 4.000 tpm maakt die auto veel minder herrie dan de 360 bij dat toerental.
In het Montferland zijn een paar leuke heuveltjes, waaronder een helling van zeker 4%, in z'n 3 versnelt de Nissan dan zelfs nog.... liep zo naar de 100 km/h toe :)
En nee ik gaf niet plankgas :D

Nog maar even afwachten dus! Als de bestemming Zuid-Frankrijk of Oostenrijk (Karinthi?) wordt, zal de 360 niet meegaan. Als ik naar Zweden ga misschien wel, daar zijn geen steile hellingen. Want het heeft toch wel wat meer karakter hoor...

(Of ik moet voor die tijd nog "even" die B23 in de 360 hangen :+)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-03-2015 14:49 #956652 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 1983 360 GLS sedan
Ja die SR20 blokken maken graag toeren, en zonder het het idee te krijgen dat je de motor loopt te tergen, dat is bij een gemiddelde 360 wel anders vind ik, geen motoren om toeren mee te maken.

Bij de 340 is 4000 t.p.m een getal waar de naald met regelmaat voorbij gaat, en op de snelweg ergens in de buurt blijft hangen, maakt ook een hoop geluid maar op een fijne manier.

Ja meer karakter heeft de 360 zeker, dat ben ik helemaal met je eens.
Wel vond ik de Primera ook een heel goed onderstel hebben, stuurde heerlijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2015 15:31 #956653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan

v0lv0freak;235724 schreef : (...)een paar keer terug naar de 3 op de snelweg en kwam de meter niet meer boven de 70 uit. Het gekke is dat je niet eens merkt dat het zo steil bergop gaat. Ik dacht zelfs ff dat hij stuk was :p


"vals plat" is dat... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2015 22:50 #956664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Ik ben net terug van een weekje Schwarzwald, uiteraard met de 360 GLS. Heb zelfs zonder caravan soms naar de 3 terug moeten schakelen bij bepaalde hellingen. En dan 70 a 80 in de 3 omhoog rijden. Met lpg heb ik natuurlijk nog minder vermogen. Was wel weer genieten!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2015 08:02 #956670 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1983 360 GLS sedan
Je kunt het ook zien als de uitdaging of het ?chte rijden of zo :humor:

Ik moet zeggen, ik vind een rondje Ardennen met de 340 wel leuk; lekker doorkachelen zonder iemand tegen te komen, snelwegen waar je 20km moet rijden voor de volgende afslag, hellingen waar je soms in zijn 1 tegenop moet omdat hij het in zijn 2 niet trekt,...
Voor de gein moet je dat beruchte stuk snelweg net na Luik maar eens nemen. De zwaarste vrachtwagens vallen daar terug naar 30-40km/h.

Maar vooral de uitzichten. Dat het na 1,5 uur rijden al zo mooi kan zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-03-2015 16:15 #956677 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1983 360 GLS sedan
1,5 uur? Na een half uurtje al :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2015 22:58 #956870 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 1983 360 GLS sedan
Het wordt toch de 360 en het wordt ook (weer) Zuid Frankrijk.
Heb een tijdje zitten denken om met de Primera te gaan, maar ik ben gek als ik niet gewoon de 360 neem. Iets minder pk's maar wel meer karakter, en onderin de toeren gewoon meer kracht.

En daarnaast; nieuwe koelslangen, nieuwe radiateur, waterpomp, thermostaat, blokje optimaal afgesteld, remmen rondom recent vernieuwd... kan ik betrouwbaar rondtuffen. Koeling en remmen moet je wel 120% in orde hebben als je zo'n vakantie wilt.
Ik ga overigens richting Aix-en-Provence/Marseille, en ben al veel tripjes aan het plannen! Dat gaat een hele sloot benzine kosten... zou me niet verbazen als de vakantie in totaal 3.500 km is :)

Voor die tijd nog wel ff goeie bandjes (met rechte velgen!! Ik ben dat gezweef, getril en geslinger van die GT-velgen onderhand meer dan zat) regelen. En de radio een upgrade geven, die ene luidspreker is echt onvoldoende op de snelweg :+ :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD