1983 360 GLS sedan
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Zij vond het maar behelpen op zo'n camping.
Ik vond het geweldig, lekker primitief, geen gezeik aan de kop en relaxen, liefst nog in de buurt van een festivalletje.
Nu ik weer vrijgezel ben, ga ik ook niet zo maar ff "in mijn eentje - in een tweepersoons..."
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Is ook wel lekker rustig in mn eentje
- Mark Smeets
- Moderator
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Wouter76;235715 schreef : Ja die Primera heeft net een tikkie meer koppel en vermogen, ik heb de 125 pk Primera gehad en toch had ik bij die auto zo mijn twijfels over het caravan trekken (overigens nooit gedaan met die auto), het maximale koppel is namelijk pas bij een vrij hoog toerental (4800 r.p.m.) beschikbaar.
De lease Caddy die ik ooit had (1.9 TDI 105 pk en 250 Nm koppel bij 1900 r.p.m.) trok de caravan van mijn ouders (1300 kg) de pas bij Luik over alsof er een kruiwagentje achter hing...
Maar ehh schuren bij jouw in de regio, klinkt goed hoor, mocht ik al eens een een sleurhutje kopen.
vanmorgen de Nissan er even voor gehad. Die doet het toch veel makkelijker. Inderdaad wel hoger in de toeren houden heuvelopwaarts, maar bij 4.000 tpm maakt die auto veel minder herrie dan de 360 bij dat toerental.
In het Montferland zijn een paar leuke heuveltjes, waaronder een helling van zeker 4%, in z'n 3 versnelt de Nissan dan zelfs nog.... liep zo naar de 100 km/h toe
En nee ik gaf niet plankgas
Nog maar even afwachten dus! Als de bestemming Zuid-Frankrijk of Oostenrijk (Karinthi?) wordt, zal de 360 niet meegaan. Als ik naar Zweden ga misschien wel, daar zijn geen steile hellingen. Want het heeft toch wel wat meer karakter hoor...
(Of ik moet voor die tijd nog "even" die B23 in de 360 hangen :+)
- Wouter Borsje
- Premium lid
Bij de 340 is 4000 t.p.m een getal waar de naald met regelmaat voorbij gaat, en op de snelweg ergens in de buurt blijft hangen, maakt ook een hoop geluid maar op een fijne manier.
Ja meer karakter heeft de 360 zeker, dat ben ik helemaal met je eens.
Wel vond ik de Primera ook een heel goed onderstel hebben, stuurde heerlijk!
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;235724 schreef : (...)een paar keer terug naar de 3 op de snelweg en kwam de meter niet meer boven de 70 uit. Het gekke is dat je niet eens merkt dat het zo steil bergop gaat. Ik dacht zelfs ff dat hij stuk was
"vals plat" is dat...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik moet zeggen, ik vind een rondje Ardennen met de 340 wel leuk; lekker doorkachelen zonder iemand tegen te komen, snelwegen waar je 20km moet rijden voor de volgende afslag, hellingen waar je soms in zijn 1 tegenop moet omdat hij het in zijn 2 niet trekt,...
Voor de gein moet je dat beruchte stuk snelweg net na Luik maar eens nemen. De zwaarste vrachtwagens vallen daar terug naar 30-40km/h.
Maar vooral de uitzichten. Dat het na 1,5 uur rijden al zo mooi kan zijn.
- Mark Smeets
- Moderator
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Heb een tijdje zitten denken om met de Primera te gaan, maar ik ben gek als ik niet gewoon de 360 neem. Iets minder pk's maar wel meer karakter, en onderin de toeren gewoon meer kracht.
En daarnaast; nieuwe koelslangen, nieuwe radiateur, waterpomp, thermostaat, blokje optimaal afgesteld, remmen rondom recent vernieuwd... kan ik betrouwbaar rondtuffen. Koeling en remmen moet je wel 120% in orde hebben als je zo'n vakantie wilt.
Ik ga overigens richting Aix-en-Provence/Marseille, en ben al veel tripjes aan het plannen! Dat gaat een hele sloot benzine kosten... zou me niet verbazen als de vakantie in totaal 3.500 km is
Voor die tijd nog wel ff goeie bandjes (met rechte velgen!! Ik ben dat gezweef, getril en geslinger van die GT-velgen onderhand meer dan zat) regelen. En de radio een upgrade geven, die ene luidspreker is echt onvoldoende op de snelweg :+