Anjo's 340Turbo
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Dat laatste was vrij lastig, heb de linker 3x opnieuw moeten doen omdat ik telkens niet tevreden was, te dicht bij de voorruit; te ver naar binnen, te laag, scheef, teveel zicht door de voorruit ontnemend etc. Toen maar een nachtje erover geslapen en na een buigcorrectie bij een van de eerdere afgekeurde stijlen kwam hij prima uit, Toen was het een kwestie van spiegelen.
Met de voorste buizen en de hoofdbuis ongeveer op de positie die ik wou hebben kon ik alvast de voorste dakbuis maken, in de freesbank de buis bewerkt zodat hij naadloos aan de hoofdbuizen gelast kon worden en in de auto gehecht, daarna het geheel uit de auto worstelen en binnen aflassen.
De zijbuis aan de bovenkant van de voorruit kon loodrecht op de buis geboord worden en was dus een makkie, het kruis dat ik ging maken in de hoofdbuis vroeg wat meer capriolen op de freesbank maar het is heerlijk dat je een goede machine zo kunt gebruiken!
Zoals je op de laatste foto ziet heb ik ervoor gekozen om op een niet conventionele manier de rolkooi in de auto te plaatsen, normaal gesproken worden er eerst voetplaten/doosjes in de auto gelast waarop de buis gepositioneerd wordt. De reden dat ik dit express niet doe is voornamelijk om te voorkomen dat het RVS zich bij het lassen onder spanning trekt, dat zou de kooi kunnen verzwakken. Daarnaast heeft het nog een enorm voordeel, de klosjes van 6cm hoog haal ik na het aanhechten van de voorste buizen weg, op die manier komt de kooi 6cm lager in de auto zodat ik meer ruimte aan de bovenkant tussen het dak en de buis heb voor de TIG toorts om dat netjes af te lassen.
De voetplaten heb ik wel van tevoren aan de buizen gelast
1 zichtbaar montagegat en er zit een draadbus in de buis gelast, elke buis heeft dus 2 M10/12 bevestigingspunten naar de doosjes straks.
Alles afgelast en klaar om in de auto te zetten
Het voorste gedeelte was het lastigste om in de auto te krijgen, blij dat het een 3deurs is:)
Na eindeloos positioneren, rechtzetten en nameten alles klaargezet om vast te hechten, dat doe ik misschien van het weekend nog, daarna direct de kooi laten zakken om af te lassen en dan zijn de doosjes aan de beurt.
Voorlopig ben ik al best tevreden met het resultaat, al is de kooi natuurlijk bij lange na nog niet af?
Als hij eenmaal vaststaat op de nog te maken voetplaten komen de deurkruizen en de dashboardbuis aan de beurt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Maar hoe zet je straks die kooi vast aan de bodem? Schroeven?
(en heeft je pa een nieuwe auto gekocht?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Doe je ook nog twee poten vanaf de hoofdbeugel naar de wielkasten of niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ben je niet bang dat dat kruis in de hoofdbeugel straks in de knoop komt met de stoelen?
Dat kruis wordt meestal schuin naar achter geplaatst(van de hoofdbeugel naar de achter) maar het hoeft geen goedgekeurde kooi te worden dus dan maakt het niet zo heel veel uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
AvdAkker;205328 schreef : Zoals je op de laatste foto ziet heb ik ervoor gekozen om op een niet conventionele manier de rolkooi in de auto te plaatsen, normaal gesproken worden er eerst voetplaten/doosjes in de auto gelast waarop de buis gepositioneerd wordt. De reden dat ik dit express niet doe is voornamelijk om te voorkomen dat het RVS zich bij het lassen onder spanning trekt, dat zou de kooi kunnen verzwakken. Daarnaast heeft het nog een enorm voordeel, de klosjes van 6cm hoog haal ik na het aanhechten van de voorste buizen weg, op die manier komt de kooi 6cm lager in de auto zodat ik meer ruimte aan de bovenkant tussen het dak en de buis heb voor de TIG toorts om dat netjes af te lassen.
idd een nieuwe auto, Mitsubushi ASX full option op leer/bose audio na, niet dat we dat missen; hij rijd best lekker.
gehele achterkant van de rolkooi moet ik nog aan beginnen, kan pas gemaakt worden als de alu zijpanelen gepoedercoat zijn en dat kan pas als het dashboard klaar is. kan nog wel even duren dus
stoel heb ik eerst gepositioneerd op mijn rijpositie en het kruis lag daar vrij van, moet goedkomen dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit word meestal gebruikt als je zo een soort deurplaat maakt.. en staat ook vet!!
De kooi is ook echt mooi, maar vraag me ook af of de zetel het kruis niet raakt.. of staat dit verder naar achter dan een gemiddelde kooi?
Nogmaals Echt mooi project!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Is makkelijker met in en uitstappen, en heb je wat extra ruimte voor je knieen.
ook voor mensen die niet zo heel breed zijn:D
Nog mooie rolkooi padding nodig? heb nog wel 'wat' liggen
wanneer ga je nou eens beginnen aan een echte(!) motor en aansturing :loser: die aandrijflijn van jou blijft veel te lang heel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.