show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo's 340Turbo

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2012 22:15 #915340 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
Na het buigen van de hoofdbuis waren de 2 stangen naar voren aan de beurt. Lastig klusje aangezien je uiteraard de contouren van de A-stijl probeert te volgen; recht naar achteren maar daarbij moet de bovenkant parralel lopen met het dak, dat betekend dus dat de 2 bochten onderling onder een andere hoek moeten komen.

Dat laatste was vrij lastig, heb de linker 3x opnieuw moeten doen omdat ik telkens niet tevreden was, te dicht bij de voorruit; te ver naar binnen, te laag, scheef, teveel zicht door de voorruit ontnemend etc. Toen maar een nachtje erover geslapen en na een buigcorrectie bij een van de eerdere afgekeurde stijlen kwam hij prima uit, Toen was het een kwestie van spiegelen.

Met de voorste buizen en de hoofdbuis ongeveer op de positie die ik wou hebben kon ik alvast de voorste dakbuis maken, in de freesbank de buis bewerkt zodat hij naadloos aan de hoofdbuizen gelast kon worden en in de auto gehecht, daarna het geheel uit de auto worstelen en binnen aflassen.



De zijbuis aan de bovenkant van de voorruit kon loodrecht op de buis geboord worden en was dus een makkie, het kruis dat ik ging maken in de hoofdbuis vroeg wat meer capriolen op de freesbank maar het is heerlijk dat je een goede machine zo kunt gebruiken!








Zoals je op de laatste foto ziet heb ik ervoor gekozen om op een niet conventionele manier de rolkooi in de auto te plaatsen, normaal gesproken worden er eerst voetplaten/doosjes in de auto gelast waarop de buis gepositioneerd wordt. De reden dat ik dit express niet doe is voornamelijk om te voorkomen dat het RVS zich bij het lassen onder spanning trekt, dat zou de kooi kunnen verzwakken. Daarnaast heeft het nog een enorm voordeel, de klosjes van 6cm hoog haal ik na het aanhechten van de voorste buizen weg, op die manier komt de kooi 6cm lager in de auto zodat ik meer ruimte aan de bovenkant tussen het dak en de buis heb voor de TIG toorts om dat netjes af te lassen.

De voetplaten heb ik wel van tevoren aan de buizen gelast


1 zichtbaar montagegat en er zit een draadbus in de buis gelast, elke buis heeft dus 2 M10/12 bevestigingspunten naar de doosjes straks.

Alles afgelast en klaar om in de auto te zetten

Het voorste gedeelte was het lastigste om in de auto te krijgen, blij dat het een 3deurs is:)

Na eindeloos positioneren, rechtzetten en nameten alles klaargezet om vast te hechten, dat doe ik misschien van het weekend nog, daarna direct de kooi laten zakken om af te lassen en dan zijn de doosjes aan de beurt.


Voorlopig ben ik al best tevreden met het resultaat, al is de kooi natuurlijk bij lange na nog niet af?


Als hij eenmaal vaststaat op de nog te maken voetplaten komen de deurkruizen en de dashboardbuis aan de beurt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2012 22:21 #915341 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo's 340Turbo
knap gedaan!
Maar hoe zet je straks die kooi vast aan de bodem? Schroeven?

(en heeft je pa een nieuwe auto gekocht?) :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2012 19:33 #915347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Ik neem aan dat hij daarvoor nog schetsplaten aan het chassis last. Vervolgens blindklinkmoeren erin vastzetten maar!

Doe je ook nog twee poten vanaf de hoofdbeugel naar de wielkasten of niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2012 21:33 #915353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Ziet er netjes uit Anjo.

Ben je niet bang dat dat kruis in de hoofdbeugel straks in de knoop komt met de stoelen?
Dat kruis wordt meestal schuin naar achter geplaatst(van de hoofdbeugel naar de achter) maar het hoeft geen goedgekeurde kooi te worden dus dan maakt het niet zo heel veel uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2012 11:16 #915356 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo

AvdAkker;205328 schreef : Zoals je op de laatste foto ziet heb ik ervoor gekozen om op een niet conventionele manier de rolkooi in de auto te plaatsen, normaal gesproken worden er eerst voetplaten/doosjes in de auto gelast waarop de buis gepositioneerd wordt. De reden dat ik dit express niet doe is voornamelijk om te voorkomen dat het RVS zich bij het lassen onder spanning trekt, dat zou de kooi kunnen verzwakken. Daarnaast heeft het nog een enorm voordeel, de klosjes van 6cm hoog haal ik na het aanhechten van de voorste buizen weg, op die manier komt de kooi 6cm lager in de auto zodat ik meer ruimte aan de bovenkant tussen het dak en de buis heb voor de TIG toorts om dat netjes af te lassen.

:D

idd een nieuwe auto, Mitsubushi ASX full option op leer/bose audio na, niet dat we dat missen; hij rijd best lekker.

gehele achterkant van de rolkooi moet ik nog aan beginnen, kan pas gemaakt worden als de alu zijpanelen gepoedercoat zijn en dat kan pas als het dashboard klaar is. kan nog wel even duren dus

stoel heb ik eerst gepositioneerd op mijn rijpositie en het kruis lag daar vrij van, moet goedkomen dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2012 11:41 #915357 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Leuk om te lezen Anjo, ook geweldig hoe jij hier mee bezig bent:) Maar uit veiligheids oogpunt, enig idee wat dat handvat met je doet bij een zijdelingse aanrijding? Begrijp me goed, vind het een geweldig project:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2012 11:54 #915358 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
mee eens! dacht eerlijk gezegd dat dat commentaar al eerder geleverd zou worden:D er is ook nog niets definitief en ik denk dat ik dat nog wel aan ga passen. wil er mee wachten tot de deurkruizen erin zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2012 22:04 #915397 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Misschien dat je een lint kunt gebruiken voor deurgreep.

Dit word meestal gebruikt als je zo een soort deurplaat maakt.. en staat ook vet!!

De kooi is ook echt mooi, maar vraag me ook af of de zetel het kruis niet raakt.. of staat dit verder naar achter dan een gemiddelde kooi?


Nogmaals Echt mooi project!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-09-2012 01:06 #915718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 340Turbo
Tipje. maak een flauwe bocht in de deurkruizen richting de deur.
Is makkelijker met in en uitstappen, en heb je wat extra ruimte voor je knieen.
ook voor mensen die niet zo heel breed zijn:D

Nog mooie rolkooi padding nodig? heb nog wel 'wat' liggen :D

wanneer ga je nou eens beginnen aan een echte(!) motor en aansturing :loser::D die aandrijflijn van jou blijft veel te lang heel :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 09:34 #915723 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 340Turbo
Kun jij gedachten lezen:p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD