show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 12:19 #955137 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
het makkelijkste voor een productielijn is de complete aandrijflijn eerst in elkaar zetten (motor al op subframe gemonteerd, veerpoten achteras etc allemaal compleet) en dan dmv een bok de body eroverheen laten zakken zodat het op de lijn een kwestie is van een paar slangen aansluiten, boutjes erin en klaar dus het zou inderdaad goed kunnen dat een station eerder de radiateur er al ingeschroefd werd. de constructie met de koelvin zo hebben ze niet voor niets maar 2 modeljaren vastgehouden he:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 17:07 #955146 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Zo, dashboard is eruit, kon meteen ook de hele kabelboom weghalen van de elektriesche ramen, dus als iemand daar nog belang bij heeft...

En dat kastje onder het dashboard bleek dus de lichtverklikker te zijn. Ik dacht altijd dat dat zoemertje origineel was maar dat bleek dus uit dat kastje te komen. Wist niet dat een 300 standaar niet zo'n lichtverklikker erin had zitten.


Zo te zien is deze helemaal zelf door iemand gemaakt, moet zeggen dat hij dat niet verkeerd gemaakt heeft. Dus dat kastje hang ik weer netjes terug aan het stuurkolom ;)


En wat je verder vanaf de buitenkant nog niet kon zien..... :snif:


En de behuizing vervangen van het ventialtie rooster met de alarm licht schakelaar.


Verder nog n.o.s. Volvo koelslangen binnen gekregen:


En een n.o.s. Volvo lager voor de drukgroep / koppeling / cardan as, geen idee ergens in die richting. Maar dacht dat dit misschien wel de lager kan zijn dat dat gerammel veroorzaakt als ik hem met draaiende motor in z'n vrij heb staan zonder dat ik de koppeling indruk.

Am I right:S




En dat was het wel weer even voor vandaag :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 17:38 #955147 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
dat gerammel is vrij normaal, ook met nieuwe lagers bijna niet te voorkomen door alle minimale spelingen op de lagers en in de versnellingsbak.

het druklager heeft met die rammel niets te maken trouwens, het druklager draait pas mee/wordt belast als je het koppelingspedaal intrapt. met koppeling los en in neutraal zijn het het staartstuklager en ingaande lager in de versnellingsbak die meedraaien, samen met de hoofdas van de versnellingsbak zijn dat de potentiele bronnen van rammels en geluid

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 18:15 #955150 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Oke, nou dan ga ik daar niet verder mee klooien. Gaat dit lager gewoon de kast in.

Wat is trouwens de beste methode om het voorraam eruit te halen? Dit omdat ik dat nog nooit gedaan heb, en ze nogal snel willen breken wat ik begreep?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 20:30 #955154 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Van binnenuit schroevendraaiers achter het rubber steken, in de hoek beginnen, dan de bovenrand, vervolgens gelijkmatig naar beneden. Doe het rustig aan, op een gegeven moment hoor je een "zucht" en is de spanning eraf. Dan kun je het raam er zo uit pakken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 21:02 #955155 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
En zijn die raamrubbers nog te krijgen van de voorruit, zoja is het dan niet makkelijker om met een mes het raam er als het ware uit te snijden? Loop je ook minder risico dat er een barst in komt.

Tenminste dat is wat ik op youtube zie :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 22:34 #955156 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Lossnijden is nergens voor nodig, zonde van het rubber. Gewoon rustig aan doen.

Ik heb al eens een ruit met twee barsten en een ster uit de auto gehaald en later weer teruggezet; ging prima, maar doe kalm en gebruik je verstand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-12-2014 22:40 #955157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Op het Polo-forum worden nogal eens halve wasknijpers gebruikt om tussen rubber en carrosserie te prikken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2014 23:08 #955158 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Kan ook, heb je nodig als wig en het beschadigt de lak niet. Kun je de schroevendraaier weer gebruiken om een nieuwe opening te maken.
Heb je uiteindelijk wasknijpers langs de hele bovenzijde van de ruit... :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2015 11:25 #955159 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Grappig dat je over die wasknijpers begint, ik zat er gisteren ook aan te denken het zo te doen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD