show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 18:51 #951294 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85




Zou dit al heel ver heen zijn als dit van binnenuit komt? Of is het nog te redden als ik er nu wat aan ga doen :hmmz2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2014 19:25 #951295 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ik zou het eens proberen met een dremeltje of krabbertje of zo schoon te maken. Het is wel een typische plaats voor roest van binnenuit, maar omdat het maar ??n plekje is, zou het natuurlijk ook gewoon een stukje steenslag of zo kunnen zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2014 19:40 #951296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ben ik met je eens bart,dit zou heel goed steenslag kunnen zijn. De typische van-binnenui-roestplaats zit normaal gesproken veel lager nml on of net onder de bocht van de raamdubber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 19:53 #951297 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Nou dat scheelt dan weer een hoop, bij de raamrubbers is nog helemaal niets te zien van roest, als hij van de winter binnen staat ga ik zoiezo nog wel even aan de binnenkant kijken. Dashboard gaat er toch uit om dan wat lampjes te vervangen.

Aankomend weeken even kaal halen, en dan primer erop? En waar kun je spuitbussen bestellen in de goeie kleur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 19:58 #951298 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
dit is wel verdachte roest hoor, die "bolletjes" zie je vaak bij matig herstelde schades of overgespoten auto's waarbij het voorbereidend werk niet goed is uitgevoerd.

ik denk dat deze roest wel degelijk van binnenuit komt. Gebeurt wel vaker op die plek. Maar je komt er vanzelf achter als je gaat krabben. Bovendien is dit een makkelijke plek om te lassen, hoeft de ruit er niet uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-10-2014 19:59 #951299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ik was een foto aan het zoeken van mijn A-stijl, helaas niet gevonden. Deze heeft helaas hier dus wel roest van binnenuit.
Wat je kunt doen is kijken hoe het er aan de onderkant van de A-stijl uitziet. Dat kun je zien als je de deur open hebt. Is dit krokant dan weet je dat je een rotte A-stijl hebt.

Een makkelijke plek om te lassen wil ik het toch niet noemen hoor Joost, met dat gootje dat je met h?????????????????????l veel beleid er af moet halen. Liefst het voorspatbord ook, en natuurlijk zit je met die deur te hannesen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 18:12 #951315 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Even iets anders:

Vandaag op de terugweg m'n auto achter moeten laten bij m'n werk omdat de motor niet meer wilt blijven lopen.
Bij het wegrijden niets aan de hand, motor was net op temperatuur en begon in eens te bokken en sloeg af.

Een collega zag me staan en heeft me toen terug naar het bedrijf gesleept.

Auto start wel maar blijft niet stationair lopen, als je constant gas blijft houden loopt hij ook iets rabberig.

Mogelijke oorzaken wat ik denk dat het kan zijn: brandstoffilter verstopt, stationair sproeier verstopt of maakt geen contact.
Brandstof filter vervang ik zoiezo, zou verder niets anders weten dan de stationair sproeier.

In het geval van de stationair sproeier: als ik deze eruit haal, kan ik hem dan doorspuiten o.i.d. ? in het geval als het verstopt zit?


Ik hoor het graag,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-10-2014 19:34 #951318 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
De sproeier zelf is maar een klein soort tonnetje, pas dus op als je dit al hangende over de motorruimte bijvoorbeeld dat je hem niet kwijtraakt, je kun hem gewoon met wat eigen longluchtkracht wel schoon blazen.

In onder andere de door mij geschreven how-to over de Weber carburateur kun je zien hoe ??n en ander in elkaar zit.
Je kunt in ieder geval als je een multi meter hebt of spanningszoekertje met lampje even kijken of met ingeschakeld contact er 12V aanwezig is op de solenoid.

Overigens (weer even kijken hoe het met mijn carb kennis is gesteld) is de de stationair sproeier voor zover ik weet niet alleen verantwoordelijk voor het puur stationair lopen van de motor maar stroomt hierlangs ook de benzine voor de progressie poortjes (overgang van stationair naar 1e trap)
Dat kan voor jou misschien ook de verklaring zijn van het door jouw 340 getoonde gedrag.


Fijn dat je even door een collega geholpen werd zeg.


Hopelijk is het wat kleins wat je snel weer opgelost hebt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 19:58 #951319 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Ga ik in ieder geval morgen even naar de sproeier kijken.

En als ik er niet uitkom kan ik altijd nog de ANWB bellen, zullen de meeste ook wel denken dat je dat gewoon wel zelf kan? Nee sorry ben nogal een groentje op het gebied van motortechniek :no_comment: lassen en verspanen kan ik verder wel, doe ook niets anders maar motortechniek? Binnenkort weer een sleuteldag, wellicht dat ik weer wat kan leren over het afstellen van een carb. o.i.d. en tja, je kunt ook weinig ervaring opdoen als je motortje verder al helemaal perfect loopt ;)

Ik denk dat ik zelf ook eens van de winter de carburateur ultrasoon ga reinigen. Het ziet er allemaal erg vies uit en aangezien het m'n daily is moet dat ook gewoon helemaal goed en perfect zijn, zowel van binnen als van buiten ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-10-2014 20:36 #951320 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Maakt helemaal niets uit hoor Steven, ik wist in het begin ook alleen hoe mijn 340 te poetsen en had wat theoretische auto techniek kennis, stapje voor stapje ben ik in de afgelopen zes jaar ook steeds meer bekend geraakt met de werking en het sleutelen aan de diverse delen van een (met name B14) 340.

Mocht je het leuk vinden kunnen we volgende week zaterdag even samen onder de kap kijken, kun jij me helemaal gek (ehh ow nee dat was ik al) vragen en zal ik waar ik kan zo goed mogelijk uitleg geven.

Meneer Reinbergen heeft ook een uitlaatgassen meter staan, misschien kun je dan met behulp daarvan (ik heb het van Anjo geleerd bij een 340 CVT op gehoor m.b.v. rem en tacho relais bediening) de carburateur ietsje te 'fine- tunen'

Al bepaalt de juiste werking en afstelling van de carburateur natuurlijk maar een deel van hoe de motor loopt, zaken als de ontsteking en juiste klepspeling bijvoorbeeld zijn ook erg belangrijk, en het vooral niet hebben van vacu?mlekken, hoe klein ook, omdat dit het toe te dienen mengsel door de carburateur be?nvloed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD