show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 20:54 #951323 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Goed idee, volgende week zaterdag maar eens kijken dan. Hopelijk is het tegen die tijd in ieder geval opgelost dat hij blijft lopen.
Maar dat zie ik morgen wel.

Weet in ieder geval dat het aan de afstellingen niet kan liggen, hij liep altijd perfect zonder problemen. En je zou zeggen dat dat niet kan verlopen, dus blijf daar morgen ook lekker vanaf.

Verder geen dingetjes, kanaaltjes, andere sproeiers waar ik makkelijk bijkom wat verstopt kan zitten voor brandstof?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-10-2014 23:00 #951328 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Niet echt, hooguit de acceleratie sproeier omdat die nog relatief makkelijk te bereiken is maar meestal is het ??n van de hoofdsproeiers, en die zitten lekker hun ding te doen onderin de vlotterkamer.

Als de auto het altijd prima deed is het inderdaad een goed idee verder overal vanaf te blijven, je kan dan hooguit de uitlaatgassen meter gebruiken om te zien of dit zich ook uit in de CO, CO2, HC en O2 waarden, waarbij deze waarden je vertellen of het aangeboden mengsel correct is en/of correct wordt verbrand.
De CO waarde is vooral van belang bij een A.P.K en kan binnen bepaalde grenzen afgesteld worden m.b.v de CO schroef op de carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2014 08:21 #951329 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Heb het euvel ontdekt, vacuum lek bij de voet van de carb. Dus maar eens achter pakkingen aangaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-10-2014 16:55 #951338 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Kijk aan, fijn dat je al weet wat het probleem is, bij het her-monteren zou je ook nylock moeren kunnen gebruiken tegen eventueel los trillen.

Het kan nu wel zo zijn dat als je het probleem hebt opgelost de carburateur opnieuw moet afstellen omdat het vacu?m lek er misschien in geringe mate al een tijdje was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2014 17:08 #951339 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
misschien een leuke gelegenheid om een reserve carburateur en een revisieset te kopen, zodat je er eentje 100% in orde kunt maken?
Als het je dagelijkse auto is, kan zoiets handig zijn. Ben je voor jaren klaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2014 17:44 #951340 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Een tweede carb. wilde ik inderdaad hebben, dus eerdaags maar eens naar de sloop.

Verder de carb. er af gehaald en jahoor, de hele pakking zat er vervrommeld tussen, alsof hij door het vaccuum naar binnen is getrokken. De moertjes van de carb. zaten ook niet al te vast meer.

Dus heb nu bij de brezan universele pakking gehaald, vanavond maar eens gaan knippen. En van de winter wil ik gaan kijken voor originele / regeproduceerde pakkingen. Die ik nu heb is ook even wat dikker maar verder prima voor een tijdelijke oplossing.

Edit: het gaat om de pakking achter de onderste plaat aan de onderkant van de carb. die je eerst met ??n schroef los moet maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 17:06 #951365 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
MIJN GOD WAT EEN POWER
Nee echt, ik herken m'n auto niet meer terug, trekt veel vlotter op en kon makkelijk met 150 over de snelweg, dat haalde ik voorheen echt niet.

Ja dat hielp wel om die pakking te vervangen. Loopt nog niet helemaal perfect, onderste pakking is ook een heeeeel klein beetje lek waardoor hij soms wat onregelmatig loopt. Dus maar eens originele / repro pakkingen bestellen.

Momenteel moet er nog wat afgesteld worden, loopt 1500 toeren stationair. Maar dat moet met de vraagbaak helemaal goed komen :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2014 20:13 #951377 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Nu ik sinds kort weer af en toe in een 1400 rij, valt het me ook zeker niet tegen qua vermogen. Mijn laatste B14 (ook nog met lpg) was niet vooruit te branden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2014 22:04 #951383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85

Steven340;232765 schreef : MIJN GOD WAT EEN POWER


hahaha :humor: oh yeah altijd een goed gevoel als je iets echt GEFIXT hebt aan je auto.. ik herken dit wel :D

overigens moet ie wel serieus beroerd gelopen hebben voorheen, zou ik denken.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2014 23:04 #951385 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Mijn Volvo 340 DL Rai Special '85
Nou beroerd lopen deed ie niet, maar inhouden wel. Maar was niets anders gewend :yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD