- Berichten: 18
Bart's 340 GLE Millionaire
- Steven340
- Nieuw lid
General Custom;180954 schreef : Vandaag ben ik eens lekker productief bezig geweest met de Volvo. Ik ben namelijk begonnen met het aanpakken van een paar aandachtspunten
KLUS 1
Om maar meteen in het diepe te springen, ik heb de rubbers aan de handgrepen vervangen. Dit was naar mijn mening geen overbodige luxe, maar ze gaan dan ook al meer dan 20 jaar mee.
voor:
Na:
Eigenlijk de eerste ''grotere'' klus die ik tot nu toe heb gedaan aan de auto (ik ben er stiekem best een beetje trots op :+). Eigenlijk grappig hoe gemakkelijk het allemaal in elkaar zit. Meccano voor gevorderden Wat me ook opviel (in positieve zin) was dat de portieren aan de binnenkant roestvrij waren op ??n klein oppervlakkig plekje na.
Ik vind het resultaat van deze klus het geld mee dan waard, de auto knapt er uiterlijk echt enorm van op! Zelfs als je van een afstand kijkt, ziet het totaalplaatje er in een keer veel beter verzorgd uit :y:
KLUS 2
De ramen achter gingen vrij stroef, ik heb wat afwasmiddel tussen de geleiderails gedaan. Nu lopen ze een stuk beter
KLUS 3
Ik ben bezig geweest met het dichtmaken van de mistlampgaten in de voorbalk. Dit wil ik doen met 2 plastic plaatjes. Op dit moment heb ik de maten opgenomen en ben gaan zagen. Binnenkort meer
KLUS 4
Dit niet echt een klus, maar meer een aankondiging. Ik heb namelijk wat spullen gekocht om aan de 340 te klussen, namelijk:
-Spuitbus carrosseriekleur: voor het wegwerken van een randje waar de lak van de antisteenslaglaag is, het bijspuiten van de voorbalk wanneer deze gelast is, en het bijspuiten van de voorbumper als ik het gat dicht heb gemaakt met glasvezel i.p.v. tape.
-Een schakelpaneeltje voor de middenconsole van een grotere luxere Volvo (welk type weet ik niet) met alle knopjes. Dit leek verdacht veel op het paneeltje in de 340. Ik ga dit gebruiken voor het aansluiten van wat extra accessoires. Ik wil bijvoorbeeld nog graag een keer elektrische ramen in de achterportieren maken, misschien nog eens ooit elektrische buitenspiegels o.i.d.... Er komen in elk geval alleen luxe-accessoires op die gangbaar waren toen de auto in 1988 gebouwd werd.
Later meer...
Waar heb je die handvat rubbers vandaan? Ik kan ze nergens op internet vinden, of ligt dat nou aan mij:wtf2: want de handvat rubbers van mijn auto zijn helemaal gescheurd en verdroogd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-ond...E%3D&fta_ind=79&fs=1
Ze kostten geloof ik rond de ?8,- per stuk. Er staat me iets van bij dat ze van Robbert-Jan Veraa (ook lid van V300 club) kwamen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
General Custom;185092 schreef : Er staat me iets van bij dat ze van Robbert-Jan Veraa (ook lid van V300 club) kwamen.
Klopt helemaal, hij heeft ze laten reproduceren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
General Custom;185092 schreef : Ik heb de rubbers geloof ik gekocht via Marktplaats.nl, zie link:
auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-ond...E%3D&fta_ind=79&fs=1
Ze kostten geloof ik rond de ?8,- per stuk. Er staat me iets van bij dat ze van Robbert-Jan Veraa (ook lid van V300 club) kwamen.
Thanx :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ze zijn vrij makkelijk te monteren; handgreep een beetje losdraaien binnen in de deur, en je hebt ruimte om de oude er af te trekken en de nieuwe er omheen te trekken. Daarna druk je de handgreep tegen het portier, en draai je de bout weer vast.
Nog een tip: spuit deze rubbers (geldt ook voor raamrubbers) af en toe eens in met vaselinespray, en veeg dat na een minuutje af. Op deze manier komt er minder water in de deur, en blijven ze soepel en mooi zwart.
Zelf neem ik dan ook nog de rest van de handgrepen (ook kofferbak), raamrubbers, en sierlijsten rond de ramen mee. Hiervoor gebruik ik een tissue met een klein beetje vaseline (wat van de rubbers af komt), en poets ik dat in als je zou doen met cockpitspray. Zo kleurt mooi diepzwart, terwijl het ook nog waterafstotend wordt. gebruik hiervoor trouwens geen gewone vaseline, dat is te dik waardoor er vuil aan blijft hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zoals jullie misschien al hebben gelezen op het forum, heb ik een luxer schakelpaneeltje voor de elektrische ramen gemonteerd met de gedachte er achter om nog een keer elektrische ramen in de achterportieren te maken.
Zo ziet het er uit:
En er zitten lampjes in
Best netjes, al zeg ik het zelf. Bij een luxe uitvoering van de 340 past dit paneeltje in elk geval beter dan het origineel met 2 knopjes en 5 afdekplaatjes. Het enige wat ik me afvraag, wat als de lampjes kapot zouden gaan? Kun je hier op een of andere manier bij?
Verder heb ik de doppen in de velgen gespoten in de karosseriekleur (= bijna gelijk aan de velgen) omdat er haast geen verf meer op hing, en heb ik de knipperlichten in de bumper nog zwart gemaakt met ruitenfolie. Dat laatste laat de auto optisch langer en mooier afgewerkt lijken naar mijn mening.
En als laatste heb ik de auto nog eens van onder tot boven gewassen en alles behandeld en in de was gezet en zo, zodat het weer lekker glimt:D
Hierbij heb ik natuurlijk weer alle sierlijsten en rubbers rond de ramen met vaselinespray ingesmeerd (eerst op een doekje gespoten natuurlijk, anders wordt het een geknoei).
De spiegels, grill, spatlappen, rooster in de motorkap, en stootlijsten op de deuren heb ik ingesmeerd met WD40 voor een mooie glans, net als de stootlijsten op de bumpers. De stootlijsten op de bumpers zijn overigens afgelopen zomer behandeld met gekookte lijnzaadolie, en het zit er nog steeds mooi op (mede dankzij de WD40?). De WD40 gebruik ik alleen voor dat laatste beetje glans.
De komende tijd staat vooral het laten lassen van elk, maar dan ook elk plekje roest op de agenda. Ook wil ik de auto (laten) tectyleren, zodat ze er weer even tegen kan. Dan wordt deze fijne cruiser ook weer een mooie cruiser
Iemand een idee hoeveel zoiets kost om te laten doen? Ik zat zelf te denken dat ik hier zo'n ?1000 (wilde gok) voor nodig zal hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;188454 schreef : Hij staat er mooi bij zeg, leuke foto's!
Bedankt :y:
Ik doe mijn best, maar op de foto lijkt alles natuurlijk mooier. Hier en daar heeft ze wel een krasje of deukje wat ik nog een keer weg wil hebben, maar langzaam maar zeker wordt het beter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een imperiaal:
(ik zie dat ik de zwarte randjes weer eens moet insmeren)
En een snowcap: (met wat sluip-reclame voor het Eindhovens Dagblad :+)
Deze heb ik beide overgekocht van iemand van de club.
Ik had alleen wel een klein probleempje, ik kon niet harder dan 100 rijden door de wind :+ Wat wel leuk was, was dat er verschillende mensen even naast me gingen rijden om te kijken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.