show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 16:15 #882438 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;180954 schreef :
KLUS 3
Ik ben bezig geweest met het dichtmaken van de mistlampgaten in de voorbalk. Dit wil ik doen met 2 plastic plaatjes. Op dit moment heb ik de maten opgenomen en ben gaan zagen. Binnenkort meer ;)

Ik heb vanmiddag de gaten dichtgemaakt met 2 plaatjes doorzichtige kunststof. Vrij vervelend was het alleen dat ik de eerste keer te hard kunststof had genomen, dit viel in stukken uit elkaar toen ik een schroef vast probeerde te draaien :(

Toen dit niet werkte na een paar keer flink vloeken toch weer opnieuw begonnen, want de aanhouder wint. Uiteindelijk is het geluktyeehaa!

Nu moet ik zeggen dat dit zonder brug wel een verschrikkelijke %$#*@ klus is. Vooral rechts valt niet mee omdat je alles met je linkse hand moet doen :grr: Gelukkig is het voor een goed doel, het behoud van de auto...

General Custom;180954 schreef : KLUS 4
-Spuitbus carrosseriekleur: voor het wegwerken van een randje waar de lak van de antisteenslaglaag is, het bijspuiten van de voorbalk wanneer deze gelast is, en het bijspuiten van de voorbumper als ik het gat dicht heb gemaakt met glasvezel i.p.v. tape.

Hier ga ik morgen denk ik mee aan de slag. De bumper maken met glasvezel gaat hem inderdaad niet worden. Wat schijnbaar wel gaat is het dichtmaken met een soort vloeibaar plastic-achtig iets in een kitspuit, speciaal voor polycarbonaat bumpers. Dit kost zo'n ?25.

Verder ga ik dadelijk nog even kijken bij de bouwmarkt/schilder voor gekookte lijnzaadolie om de zwarte gedeeltes van de bumpers weer zwart te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 21:17 #882451 door V300 register
Hm, is het wellicht niet beter om die mistlampgaten aan de achterkant open te houden? Kun je de voorbalk goed doorspuiten. Er komt toch wel vuil in...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 21:31 #882452 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 340 GLE Millionaire
nee dit is juist beter omdat er geen troep vanaf de wielen de voorbalk in kan komen wat makkelijker de afwateringsgaatjes verstopt

het spreekt voor zicht dat het afdichten van die gaten alleen zin heeft als de voorbalk goed schoongemaakt is van binnen (al het grind/zand eruit spoelen en afwateringsgaatjes vrij; en balk mits roestvrij een ML behandeling geven) op dat moment is het echt een verbetering omdat er veel minder vuil in kan komen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 21:34 #882453 door V300 register
@ punkazz

Het idee is dat er op deze manier minder vuil in de balk komt. Op deze manier hoop ik dat ik de balk niet zo vaak schoon hoef te spuiten.
Om de balk eens in de zoveel tijd toch schoon te spuiten kunnen de plexiglazen plaatjes er met 2 parkers af. De kit die er tussen zit is van het type dat niet hard word, en makkelijk verwijderbaar blijft ;)

Voor zover ik heb gezien kan het vuil nu alleen nog aan de uiterste zijkant de balk binnen dringen, wat op zich al een stuk moeilijker is. Ik ben nog van plan om hier ook iets voor te hangen (maar niet dichtmaken) zodat het vuil er nog moeilijker in komt, maar eventueel water er wel uit kan lopen...

Als laatste vraag ik me af of het wel zo goed is om de voorbalk vaak (bijv. elke week) schoon te spuiten. Het wordt dan telkens nat, en elke keer kan er dus meer en meer roest ontstaan...

@ AvdAkker

Schoonspuiten heb ik nog niet gedaan, simpelweg omdat ik zelf geen hogedrukspuit heb. Binnenkort ga ik dit een keer bij het tankstation doen, liefst als het een aantal dagen goed weer is zodat het goed droogt (misschien morgen). Gelukkig viel het met de troep nog wel mee achter de mistlampgaten. Zou je dit ook met de tuinslang schoon kunnen spuiten?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 21:53 #882456 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 340 GLE Millionaire
het probleem is dat "wij" als eigenaren van auto's op leeftijd achter de feiten aanlopen van vorige gebruikers, simpelweg omdat niemand die een nieuwe of jonge auto heeft niet elk jaar even de afwateringsgaatjes doorprikt of de auto aan de onderkant goed schoonspuit.

waar vuil/zand/grind blijft hangen blijft vocht langer zitten en krijgt het de kans om door de beschermingslagen (coatings/lak) van het staal heen te vreten, vooral op naden die in de fabriek niet 100% te sealen/afwerken zijn (gepuntlaste stukken plaat bijv) als de balk goed schoon is hoef je hem echt niet elke week schoon te spuiten, zeker niet als er 2 van die plaatjes aanwezig zijn. belangrijkste om roest te voorkomen is dus de auto overal goed schoonhouden zodat de verschillende beschermlagen van het staal niet aangetast worden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 21:56 #882458 door V300 register
Tuinslang kan ook. Aan de bovenkant vd balk zitten ook gaatjes. Controleer of je door elk afwateringsgaatje aan de onderkant water ziet lopen.

Pak ook meteen de portieren mee. Tuinslang aan de onderkant tegen 1 afwateringsgaatje zetten en wachten tot er uit elk ander gaatjes water komt stromen. Paar dagen goed laten drogen en dan inspuiten met ML oid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2011 22:08 #882461 door V300 register
Morgenochtend de tuinslang er dan eens in hangen, heeft hij 2 dagen om te drogen. Woensdagavond spuit ik er dan ML in, voor het gaat regenen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2011 09:49 #882488 door V300 register
Vandaag is het paneeltje uit een grote Volvo (denk ik) voor de elektrische ramen binnen gekomen:

De onderste 3 knoppen zijn voor de bediening van de achterruiten (links + rechts + aan/uit), en de knoppen er boven voor de voorruiten. Nu begrijp ik alleen niet waar de 2 bovenste drukknopjes voor zijn, misschien voor een of ander impulsrelais? Iemand een idee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2011 09:54 #882490 door V300 register
Spiegels

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2011 10:06 #882491 door V300 register
Bedankt!

Misschien is dat trouwens ook nog een goed idee, elektrische spiegels :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC