- Berichten: 4
Bart's 340 GLE Millionaire
- 16673-dummy
- Nieuw lid
General Custom;190215 schreef : Ik had alleen wel een klein probleempje, ik kon niet harder dan 100 rijden door de wind :+
leg uit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;190221 schreef : leg uit
Dat imperiaal vangt zo ontzettend veel wind dat het optrekken erg lang duurt, en hij in de 5e versnelling niet harder dan 100 ging zonder als een gek op het gas te trappen.
Naar zijn 4 of echt constant (bijna) plankgas rijden wil ik niet, dus wordt het 90 ? 100km/h met de vrachtwagens meerijden
Nu waaide het natuurlijk wel echt hard vandaag, en probeer ik echt de econometer wel uit het rood te houden. Goed, dit is niet ideaal voor de anderen op de weg, maar ze moeten het mij maar vergeven voor die keer dat ik met de Volvo rijd (1 ? 2 keer per maand rijd ik maar met de auto)
punkazz;190224 schreef : Floot ie als een malle?
Viel eigenlijk best mee vond ik. In het begin was het even ''wat hoor ik nu???'', maar na een kilometer of 10 wende het wel een beetje... Ik had natuurlijk wel een radio om wat harder te zetten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
General Custom;190236 schreef : Dat imperiaal vangt zo ontzettend veel wind dat het optrekken erg lang duurt, en hij in de 5e versnelling niet harder dan 100 ging zonder als een gek op het gas te trappen.
Naar zijn 4 of echt constant (bijna) plankgas rijden wil ik niet, dus wordt het 90 ? 100km/h met de vrachtwagens meerijden
Dat lijkt me toch een grapje, of niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik heb met m'n 345 eens een kast op een imperiaal gehad, maakte 0,0 uit in optrekken/0,1 uit in rijden op de snelweg, behalve dat het zaakje wat meer "topzwaar" werd en de wind zich goed liet horen (fluiten/ruisen).
(overigens rijd ik altijd met de vrachtwagens mee, scheelt gigantisch in je verbruik en nauwelijks in tijd )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;190241 schreef : Dat lijkt me toch een grapje, of niet?
Toch niet, maar dat kan komen dat ik vaker in de auto van mijn moeder rijd. Deze heeft de helft meer vermogen dan de Volvo, en een vergelijkbaar gewicht. In vergelijking met die auto lijkt de Volvo al snel traag natuurlijk.
Kan er ook aan liggen dat ik erg naar de econometer rijd. In het rode gebied komt hij in principe niet, en alles gaat dus lekker rustig.
volvofiel;190242 schreef : Ja ik wou zeggen, dat maakt toch vrij weinig uit?
Ik heb met m'n 345 eens een kast op een imperiaal gehad, maakte 0,0 uit in optrekken/0,1 uit in rijden op de snelweg
Dat is een 2-liter toch? die heeft toch wat meer vermogen over als een 1.7.
Met de vrachtwagens meerijden doe ik meestal ook, maar vooral omdat ik dat relaxt vind rijden. Links rijden heel de aso-golfjes en BMW's.
Het verbruik valt op deze manier inderdaad ook serieus mee. Ik heb vandaag haast 1/17 gereden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Dat rode gebied is echt niks ernstigs, heeft gewoon met het vacu?m in je inlaattraject te maken. Maargoed, 1:17 is ook wel super zuinig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;190247 schreef : Je rijdt als een oude sok dus!!!
Klopt :+ Maar het rijdt wel relaxed
Op de econometer, en tussen de 2000 en 2500 toeren.
Soms komt ze er wel boven trouwens. Af en toe als ze goed warm is dan trek ik op de snelweg een keer door naar 5000 toeren in zijn 4 om alles een keer schoon te blazen en soepel te houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Toch zou ik wat vraagtekens gaan zetten bij het vermogen dat er nog in die 1.7 zit, tenminste als ik kan afgaan op jouw ervaring(en). Ik heb je al vaker horen zeggen dat je 80pk niet zoveel vindt, maar zelfs met een 1.4-tje zou je eigenlijk altijd de 120 moeten kunnen halen (in Nederland), ook met imperiaal en tegenwind. Ik kreeg alleen 1 keer (en dat was met een 343 op gas) in Frankrijk wat moeite op een helling i.c.m. tegenwind. 80pk moet toch voldoende zijn? Of is die motor zo zwaar en traag dat het voordeel verdwenen is? (serieuze vraag overigens)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
er zat een paar jaar tussen dus echt nauwkeurige gegevens zijn het niet.
technisch was het belangrijkste verschil dat de 'vlotte' 1.7 geen katalysator had, en de 'slome' w?l. Vooral bovenin de toeren vond ik m niet best trekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.