show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2011 15:58 #882840 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ik ga eens zoeken dan ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 18:30 #886061 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Zoals jullie misschien gelezen hebben, heb ik wat probleempjes gehad met de carburateur en koeling. Dit is allemaal opgelost, en na de grote beurt van gisteren loopt de Volvo weer perfect :D Ik kreeg zelfs complimenten van de monteur voor de staat van de auto :y: De beurt kostte me ?100, dus dat viel ook nog goed mee.

Er zijn wel een paar (kleine) aandachtspunten.
-Versnellingsbak lekt olie, al gaat het maar om een druppeltje dat er aan hangt. Deze olie is aangevuld, en als ik dat bij elke beurt laat doen zou het op zich niet erg zijn.
-De koppeling is bijna op. Helemaal oprijden tot hij begint te slippen was het advies, de auto zal daar verder niks van lijden volgens de monteur.
-Er zat wat roest aan het plaatwerk onder de accu, dus dat moet ik van het weekend even behandelen.

Al met al geen al te grote gebreken dus yeehaa!

Nu nog een keer laten lassen, en alles is weer goed. Hier heb ik nog wel een paar vraagjes bij, misschien dat jullie een antwoord hebben:
-Hoe kun je een kokerbalk aan de binnenkant beschermen tegen roest als deze bij de achterwielen is gelast?
-Kun je een klein gaatje aan de auto ook met de vlam lassen? Dit kan ik zelf namelijk vrij behoorlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 20:54 #886072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Mooizo! 100 euro is niet veel voor carburateur-gerelateerd ge?mmer.

Bij achterwiel zitten ergens gaten in de kokerbalk aan de achterkant waardoor je ML tectyl kunt spuiten. Er is ergens in het ledenmenu een tectyleerschema te downloaden. Eerst doorspoelen is trouwens verstandig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 21:01 #886074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
OK, bedankt :y:

Lassen zonder het aan de binnenkant te behandelen heeft in elk geval geen zin, maar met tectyl zal vast en zeker moeten lukken ;)

De grote beurt inclusief alles nakijken kostte ?100 bij mijn vaste monteur. De carburateur is daarbij niet gebeurd, omdat iemand anders die 2 dagen terug al had gerepareerd (pakkingen) en afgesteld. Dit kostte ?30. Verder zijn er trouwens een week geleden nog een nieuwe koelslang en benzineslang op gekomen, wat ?70 kostte. Dit is allemaal gedaan door mensen die ik goed ken via mijn opa. Het grote voordeel hiervan is dat ik weet dat het vakkundig, en niet te duur gemaakt wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 21:05 #886075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
ML = belangrijke toevoeging. Dus geen bodyschutz aanschaffen ;) In de hele dorpel zitten trouwens her en der gaten (zie drempel deur). Ik zou dus de rest ook meenemen als je toch bezig gaat.

Ik kan zo snel het tectyleerschema trouwens niet meer vinden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 21:14 #886077 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
OK, ik heb zo inderdaad ook nog 2 blikken bitumen underbody staan. Dit schijnt toch niet zo'n succes te zijn als Motip beweert, dus laat ik het nog maar even staan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2011 22:01 #886082 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Tip: gebruik de RX-serie en niet ML. ML gaat verdrogen/scheuren => na 5 jaar biedt het geen bescherming meer. Kijk maar eens naar de binnenkant van het portier, of door de gaten aan de binnenzijde van de motorkap.

RX kun je bijvoorbeeld kopen bij rustbuster.nl. Dit spul (moet je even kijken welke je precies moet hebben) is prima geschikt om kaal plaatwerk zoals kokerbalken e.d. stevig en bestendig te beschermen tegen roest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-09-2011 22:08 #886083 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire

volvofiel;185004 schreef : (moet je even kijken welke je precies moet hebben)


RX5 is voor kaal plaatwerk uit mijn hoofd.
RX10 voor daarna aan de buitenzijde van de auto als beschermlaag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 22:10 #886084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ok, ga ik eerst al voor RX5 kijken ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-09-2011 22:11 #886085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Goeie tip, heb op de taxatiedag i.d.d. hetzelfde gehoord over ML. Caprotech RX 5 en dan 7 voor de kokerbalken dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD