show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 340 GLE Millionaire

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2011 01:15 #893613 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

punkazz;190253 schreef : Werkt dus wel zo'n econometer,...voor de portemonnee ;) Ik denk dat ik constant in 't rood rij. Zo'n ding slaat toch bijna meteen in het rode?


Ik schat dat hij in het rood komt als je het gaspedaal half induwt of net iets verder.

punkazz;190253 schreef : Toch zou ik wat vraagtekens gaan zetten bij het vermogen dat er nog in die 1.7 zit, tenminste als ik kan afgaan op jouw ervaring(en).


Ligt er denk ik een beetje aan hoe je rijdt... Ik heb het gaspedaal wel eens moeten vloeren om op de snelweg in te kunnen voegen, en als je dat doet zit je eigenlijk zo op de 140km/h (in zijn 4, de 5 is echt een overdrive). Op deze manier heeft die motor dus echt vermogen genoeg, en kun je er de meeste patser-VW'tjes wel uitrijden :D Nu is het de vraag of het wel gezond is voor de motor om altijd zo veel gas te geven, ik denk van niet dus ik trek trager op...

Nu is het fijne van 1700 ook vooral dat hij zo rustig loopt, het verbruik, en het relatief grote koppel onderin (en voor een liefhebber natuurlijk exclusiviteit). Je kunt bijvoorbeeld gemakkelijk als een diesel op de koppeling wegrijden, waarbij andere auto's af zouden slaan. Zelfs een drempel op of in zijn 2 is dit geen probleem. Een voorbeeld van de rustige loop is dat je op de snelweg nog zonder problemen een gesprek kunt voeren met je passagier(s). Nu ik er bij nadenk dacht ik in het begin, toen ik de Volvo net had, zelfs dat de auto afgeslagen was. Zo stil is ze :woops:

Het vele vermogen is in elk geval niet echt een voordeel aan de 1.7, maar er zijn genoeg andere dingen. Voor veel vermogen had men dan ook de 360 met 2.0 motor. Het komt er op neer dat je van de 1.7 moet houden, en het gewoon niet ieders smaak is...

antiekeradio;190256 schreef : technisch was het belangrijkste verschil dat de 'vlotte' 1.7 geen katalysator had, en de 'slome' w?l. Vooral bovenin de toeren vond ik m niet best trekken.


Ik heb er (denk ik) ook een katalysator onder hangen, dus dat zou kunnen... Of hij bovenin de toeren goed trekt weet ik eigenlijk niet, want ik kom daar zo goed als nooit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2011 12:02 #893627 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;190265 schreef : Nu is het de vraag of het wel gezond is voor de motor om altijd zo veel gas te geven, ik denk van niet dus ik trek trager op...

"Altijd vol gas" is natuurlijk wel relatief. Die 20-25 seconden vol gas op een ritje van een half uur is natuurlijk helemaal niks... Als je motor op temperatuur is kan regelmatig vol gas geven echt geen kwaad, je motor wordt er zelfs soepel van. Zodra mijn auto's op temperatuur zijn (en dat is de olie echt pas na 20-30 km) geef ik in principe altijd vol gas als ik de snelweg op moet of zo. Het zuipt natuurlijk wel meer als je zo rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2011 12:37 #893631 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Het heeft meer met rijstijl te maken dan :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-12-2011 12:48 #893632 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Ja en misschien ook motorgeluid... Rijdt maar eens een 850, dan kun je echt niet onder de 3000 toeren schakelen :D
Plus, hoe dieper je het gas indrukt, des te dieper het geluid...
Slecht voor je beurs ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2011 12:53 #893634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Een 850, dat is een 5-cilinder toch? Klinkt wel lekker inderdaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2011 12:56 #893636 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Bart's 340 GLE Millionaire

v0lv0freak;190284 schreef : Rijdt maar eens een 850, dan kun je echt niet onder de 3000 toeren schakelen :D

Inderdaad... ik moet me echt beheersen nu ik een 960 heb... een I6 klinkt ook zo vreselijk lekker... :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2011 13:46 #893641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Een 360 zonder uitlaat ook, kan Jeroen wel bevestigen :p
Ik heb de econometer oook altijd in het rood. Het is al eerder genoemd, maar het is gewoon vacuum he Bart. Dus niet zoals in de nieuwe auto's het ?chte verbruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2011 13:53 #893642 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire
Zo'n imperiaal is natuurlijk de hel voor je frontaal oppervlak (laat staan je stroomlijn). En dat weegt bij hoge snelheden echt heel zwaar.

Vergeet ook niet dat minder toeren gelijk staat aan minder vermogen, en in 5 is het draaimoment aan de wielen ook minder groot dan in 4.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
15-12-2011 14:47 #893645 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Bart's 340 GLE Millionaire

General Custom;190286 schreef : Een 850, dat is een 5-cilinder toch? Klinkt wel lekker inderdaad.


Jup 5 cylinder, maar de 850's hebben nog een vrij lompe uitlaat, dus die is ook nogal nadrukkelijk aanwezig ;D
@ Jeroen, kan ik me voorstellen ja! Als die net zo lekker klinkt als de BMW 6 inlijn... aiaiai!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2011 17:39 #893663 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 340 GLE Millionaire

flyhart;190293 schreef : maar het is gewoon vacuum he Bart. Dus niet zoals in de nieuwe auto's het ?chte verbruik.


Kun je bij een nieuwe auto het echte verbruik zien? Grappig :D Dat zou bij een 300-serie ook kunnen misschien als je een vertraging op de econometer maakt.

Voor mij maakt het zoveel niet uit denk ik, ik rijd toch altijd heel rustig :D (zelfs bijna op gezakt voor mijn rijbewijs :S). Het is alleen wel fijn om een grotere motor te hebben vind ik omdat dat meestal een stuk rustiger rijdt. (een 340 V8 zou misschien nog beter zijn :+ )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD