show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2013 16:29 #935366 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985

Joris;221157 schreef :
Nieuwe standaard veren vind ik geen gezicht, dan staat de auto zo hoog!


ja dat is dus precies mijn dilemma :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2013 23:22 #935375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985

volvofiel;221158 schreef : ja dat is dus precies mijn dilemma :humor:


dan zou ik voor intraxx gaan, of volvomania vragen wat ze in het assortiment hebben;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2013 21:26 #935389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Ben erg benieuwd naar de B230FB upgrade, heb je ook turbo-plannen?
Aangezien het verschil in vermogen tussen B200 en B230 niet bijzonder groot is maar je de remmen wel een upgrade geeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2013 00:25 #935395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
En wie heeft daar een gele Capri MkI ? Wauw!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2013 08:43 #935398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985

Maurits;221181 schreef : Ben erg benieuwd naar de B230FB upgrade, heb je ook turbo-plannen?
Aangezien het verschil in vermogen tussen B200 en B230 niet bijzonder groot is maar je de remmen wel een upgrade geeft.


Als je de een 3 serie wat anders gebruikt dan voot de originele doelgroep berekend was dan loop je al vlug tegen de beperkingen van het remsysteem aan en zeker met een 360( dir nou eenmaal t zwaarste is)
Ja ik weet ook dat ze in de cup alleen maar met de originele remmerij mogen rijden.Gegroevd en geperforeerde schijven mogen wel en ook raceremblokken( die je op straat niet mag EN wil gebruiken) maar dan nog is het allemaal krap aan de maat hoor.

Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat... Ik ben met de remmen op de vooras van mn 360 best tevreden ( schijven en klauwen van n Sunny GTI-R...) maar daar zijn de onderdelen niet zo heel dikgezaaid van te vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2013 10:54 #935406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
De b230fb heeft 135 paardjes en de normale b230f maar 115, zonder airco/stuurbekrachtiging en zware fan zal dit misschien 140 worden (als die er nog in zitten dan)

Die Capri is van m'n broer, leuk ding maar het blijft een Ford :D

Verwacht niet dat alles er volgende maand al onder zit hoor, het is allemaal duur zat en het laatste jaar van m'n studie moet ik maar iets minder hobbyen :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2013 20:38 #939004 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Laatst nog een b200f gekocht, om wat onderdelen vanaf te halen!


Bij de b230fb zit de verdeler nu waar ie hoort


Natuurlijk een paar nieuwe pakkingen gekocht, deze set komt van Nordicar (nog geen 40 euro en made in Germany)


Een gaatjes geboord in de remklauwen, zodat ik maar ??n remslang naar elke remklauw nodig heb



Mocht iemand nog blokonderdelen nodig hebben, ik gebruik niet alles van het blokje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2013 00:11 #939101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Ik heb het de remmenupgrade in m'n hoofd nu aardig rond, nu nog in het echt:D

Ik wil toyota corolla e10 remschijven gaan gebruiken, deze zijn 48mm hoog en hebben een diameter van 255mm! De remklauwen hoeven dan alleen opgeboord te worden naar 14,5mm en er moet m14 in de naaf worden getapt.

Ik wil zo min mogelijk aan de remklauwen aanpassen om dit te voorkomen
www.300power.com/forum/index.php?topic=8103.0
www.300power.com/forum/index.php?topic=3521.600


Weet iemand een draaier/frezer in de omgeving van Soest/Amersfoort, die de remschijven wat kan aanpassen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2013 09:38 #939105 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
Stuur maar een pb :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-10-2013 14:42 #939108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Ja, cilinderkop (had je die nog van de B200K?) en beschermkap distributieriem, voor en achterkant en inclusief alle bouten en moeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD