show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 360 GLS 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2012 22:26 #910375
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Die heb ik ook onder m'n 360 zitten, Anjo's gouden tip was helemaal dichtdraaien en dan 1 kwartslag terug. Na het inrijden van m'n veren rijdt dat heerlijk op de snelweg en doordraaiers maar drempels vallen wel tegen, ik kan er niet hard overheen zonder dreunen en gekraak. Jos V. heeft dezelfde setup en toen ik met hem meereed leek het bij hem veel beter te gaan. Het zou kunnen dat zijn onderstelrubbers beter zijn maar het rijdt echt heerlijk, zeker met wat belading om die Load-Adjusters te temmen anders is het bouncen op diezelfde drempels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 22:31 #910376
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985
Ja, is dat stuiteren typerend voor nieuwe schokbrekers? Mijn 343 hobbelt er ook zo overheen en die heeft nieuwe. Echt verschrikkelijk. Verdwijnt dat nog?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2012 22:32 #910377
door V300 register
Ja, helemaal dicht gaan ze niet want dat is veeulste hard! zal altijd iets minder zijn als gele koni's maargoed, het is niet anders! ben er hardstikke blij mee, nu nog even kijken of ik vmaxx of intrax verlagingsveren wil, vmaxx lees ik goede en slechte dingen over, en PU voor de voorkant bestellen
maar dat komt na de vakantie, als er nog iets over is
maar dat komt na de vakantie, als er nog iets over is
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 22:42 #910379
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
je kunt het dempingkarakteristiek van een nieuwe of nieuwe sportschokbreker natuurlijk niet vergelijken met een oude of zelfs een versleten schokbreker.
de demping is inderdaad veel directer en je zou dat kunnen ervaren als stuiteren inderdaad. heb het zelf nooit als storend ervaren, meestal rij je toch niet al te hard als er drempels liggen
de demping is inderdaad veel directer en je zou dat kunnen ervaren als stuiteren inderdaad. heb het zelf nooit als storend ervaren, meestal rij je toch niet al te hard als er drempels liggen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-07-2012 23:00 #910383
door V300 register
Dat is meer een kwestie smaak denk ik. Persoonlijk vind ik stugge vering en directe demping echt verschrikkelijk.
Zo is de auto van mijn moeder (Daihatsu sirion 2) ''sportief geveerd'' volgens de dealer, hoewel ik me afvraag wat het verschil is met ''sportief gelast''.
Op mijn 340 heb ik dan weer het andere uiterste, originele veren en schokdempers die nog een keer nahobbelen als je ze induwt.
Persoonlijk heb ik liever dat 2e, want hoewel de wegligging minder is is het comfort beter. Verreweg de meeste mensen zouden echter liever dat eerste hebben...
Eigenlijk moet jij dus voor jezelf het beste compromis maken tussen comfort en sportiviteit. Dat kun je met die Koni's mooi instellen. Als je nu niet normaal over drempels kunt, zou ik ze iets softer maken en nog eens proberen
Zo is de auto van mijn moeder (Daihatsu sirion 2) ''sportief geveerd'' volgens de dealer, hoewel ik me afvraag wat het verschil is met ''sportief gelast''.
Op mijn 340 heb ik dan weer het andere uiterste, originele veren en schokdempers die nog een keer nahobbelen als je ze induwt.
Persoonlijk heb ik liever dat 2e, want hoewel de wegligging minder is is het comfort beter. Verreweg de meeste mensen zouden echter liever dat eerste hebben...
Eigenlijk moet jij dus voor jezelf het beste compromis maken tussen comfort en sportiviteit. Dat kun je met die Koni's mooi instellen. Als je nu niet normaal over drempels kunt, zou ik ze iets softer maken en nog eens proberen

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2012 00:57 #910391
door V300 register
hmm ik heb ook wel eens in een sirion2 gereden, en ik vond er qua rijgedrag echt niks op aan te merken. ronduit verbazend voor zo'n ding wat je qua design en gemiddeld koperspubliek zou kunnen aanzien als een zompige dweilkar ? la wagon r+ etc
enige wat je wel blijft merken is de vrij kleine wieltjes, daardoor heb je altijd gauw last van korte oneffenheden zoals drempels, richels in de weg etc. Hoe groter de wielen hoe minder invloed dat heeft.
enige wat je wel blijft merken is de vrij kleine wieltjes, daardoor heb je altijd gauw last van korte oneffenheden zoals drempels, richels in de weg etc. Hoe groter de wielen hoe minder invloed dat heeft.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2012 12:44 #910406
door V300 register
Ik hou ook van comfort, maar de combinatie nieuwe veren, hulpveren, rode koni's vrij stug ingesteld en 15" wielen met vrij platte banden biedt nog steeds genoeg comfort en je kan er heerlijk direct mee sturen!!!!
Had net een collega achter me aan rijden en die verbaasde zich al over de snelheid waarmee ik rotondes nam. Deed wel m'n best hoor
Had net een collega achter me aan rijden en die verbaasde zich al over de snelheid waarmee ik rotondes nam. Deed wel m'n best hoor

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-07-2012 17:46 #910434
door V300 register
Haha, ik heb er wel zin in om ze eronder te zetten:) maar moet nog even geduld hebben!
morgenochtend lekker twee weekjes naar Itali? met twee vrienden, wel met een Punto Evo.. is toch wel lekker zuinig zo'n 1.3 diesel
daarna maar eens kijken naar de rest van de spullen.. zwart lakken, en doorlassen van de draagarmen wil ik ook nog doen:)
morgenochtend lekker twee weekjes naar Itali? met twee vrienden, wel met een Punto Evo.. is toch wel lekker zuinig zo'n 1.3 diesel

daarna maar eens kijken naar de rest van de spullen.. zwart lakken, en doorlassen van de draagarmen wil ik ook nog doen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2012 23:41 #910987
door V300 register
Ik zit te twijfelen, ten eerste tussen de Vmaxx en Intraxx verlagingsveren.. Vmaxx lees ik op internet af en toe slechte dingen van maar scheelt wel de helft!
ten tweede zit ik te denken aan coilovers, de draadbussen en veren is geen probleem, alleen hoe zit het met de topmounts? heeft iemand dat al eens gedaan of weet iemand wat er allemaal aangepast moet worden?
edit: topmounts moet ook geen probleem zijn, ben nu alleen opzoek naar draadbussen van 52,5 mm binnendiameter.. vrij lastig te vinden!
nog meer edits: heb even de veerpoot bekeken en de bovenste 2.5cm is 53mm dik, daarna wordt het 52mm! dus draadbus moet minstens 2.08" binnendiameter zijn, en dan moet er aan de onderkant een ring gelast worden.
ten tweede zit ik te denken aan coilovers, de draadbussen en veren is geen probleem, alleen hoe zit het met de topmounts? heeft iemand dat al eens gedaan of weet iemand wat er allemaal aangepast moet worden?
edit: topmounts moet ook geen probleem zijn, ben nu alleen opzoek naar draadbussen van 52,5 mm binnendiameter.. vrij lastig te vinden!
nog meer edits: heb even de veerpoot bekeken en de bovenste 2.5cm is 53mm dik, daarna wordt het 52mm! dus draadbus moet minstens 2.08" binnendiameter zijn, en dan moet er aan de onderkant een ring gelast worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-07-2012 15:18 #911009
door V300 register
Heb even zitten denken, en als ik coilovers wil maken dan moet ik voor deze wielen ook nog andere bouten hebben + spacers, en het juist afstellen als ze er eenmaal onder zitten zie ik ook nog niet helemaal zitten.. voorlopig dus op de lange baan geschoven en een setje vmaxx veren besteld! voorlopig zal dat prima werken
Moderators: Mark Smeets