show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2013 22:17 #926579 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Zaterdagavond voor de elandrun nog gauw de bak- en differentieel olie vervangen en de vx3 nokkenas er in gelegd.. (m'n vriendin zat al boos op de bank te wachten :D) samen met het sport luchtfilter merk ik wel verschil! leuke upgrade dus, alleen nog even de elektrische fan er in hangen :)

Ow, en de elandrun was ook leuk natuurlijk! :D zal binnenkort even wat foto's uitzoeken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2013 22:38 #927100 door V300 register
Wat foto's van de Elandrun 2013

Iets te enthausiast ingestuurd en geremd:d

(de link naar het hele album)
www.mijnalbum.nl/Album=BWESJRPI

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2013 17:14 #931150 door V300 register
De Koni's, verlagingsveren/blokken, PU-bussen en gelaste draagarmen zitten eindelijk onder de auto..:) uiteindelijk helemaal niet zoveel werk!

Heb de 340 Koni's helemaal dicht gedraaid maar in combinatie met de vmaxx veren werkt dit toch niet ideaal.. de 15 inch wielen lopen aan in de wielkasten bij flink inveren en de de auto komt na induwen maar langzaam weer omhoog (overgedempt?)

Mijn vraag is dus aan de mensen met intraxx (of andere verlagingsveren), loopt bij jullie 15 inch ook aan in de wielkast of zijn de vmaxx veren gewoon erg slap?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2013 19:12 #931156 door V300 register
Ik heb dan wel geen 15 inch velgen (gaan er binnenkort wel onder) maar dat maakt qua buitendiameter niet uit, hooguit tijdens het insturen (ze zijn immers wel breder) maar heb nog nooit last van aanlopen gehad, niet bij sturen en niet bij inveren, dat is bij Intraxx veren en de 340 Koni's ? dichtgedraaid.
Ik vind dat ook niet ideaal werken want het 'bonkt' behoorlijk op een drempel en stuitert soms na (als je wat te hard gaat). Wellicht dat ik ze vervang voor gasdempers of verder open draai want dit werkt in de stad eigenlijk niet, op snelweg is het top!
Ik denk dus dat de Vmaxx gewoon slap zijn :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2013 15:08 #931246 door V300 register
zijn het rode of gele? bij de rode kun je alleen de uitgaande demping (rebound) instellen. Dus als je die helemaal dicht schroeft gaat de auto inderdaad geheel in de veren zonder dat de ingaande demping ook maar iets stugger wordt. m.a.w. als er iets verandert zullen je wielen eerder meer gaan aanlopen...

als je problemen hebt met aanlopende wielen moet je volgens mij eerst wat (indien aanwezig: hogere) bumpstops monteren. Of kleinere wielen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2013 13:29 #931300 door V300 register
Het zijn de rode (voor een 340), het zal een combinatie zijn van te slappe veren en te sterke dempers.. Als ie inveert blijft de auto dus eventjes 'laag' en loopt bij de volgende hobbel/kuil het wiel aan

Komend weekend even de oude stabilisatorstangetjes vervangen voor aangepaste bmw e46 stangetjes (dikker en 3cm langer)

Weet iemand toevallig de sterkte (Lbs) van Intraxx veren, ben wat qua coilovers aan het bedenken maar geen wat voor sterkte dat zou moeten zijn

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2013 15:58 #931316 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
Rond de 200lbs. Ik heb momenteel 250lbs veren eronder zitten en die werken ook best goed met rode koni's

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2013 13:04 #935362 door V300 register
Hele tijd niks gepost hier, maar er is wel het een ander aan de auto gedaan!
Wat foto's van het gepruts

Al een tijdje geleden de auto verlaagd met nieuwe schokdempers van Koni

en met nieuwe Vmaxx veren (daar komen nog anderen voor, niet echt tevreden er over)

en gelaste draagarmen en Polybussen voor de vooras stuurt dat best lekker

Samen met 2" blokken en Koni loadadjusters geeft het dit resultaat!

Deze speakers zaten nog in de hoedenplank van de vorige eigenaar. Vrij lelijk gedaan, deze zijn dus naar de voetenruimte verhuist met behulp van een beetje mdf en in de hoedenplank zitten nu wat grotere speakers.

Toen lag er opeens een b230fb in de schuur,

En kort daarna een 240 motorkabelboom met ECU en EZK

Om die motor in de toekomst een beetje te kunnen stoppen ook begonnen met een remmen upgrade.

Daarna voordat het weer kouder werd een deurtje vervangen, moest al jaren gebeuren maar kwam er telkens niet van.

Alleen nog het achterspatbord netjes afwerken en dan is de auto weer redelijk strak

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2013 14:28 #935364 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985
mooie update!

hoe is het nu gesteld met het comfort?
mijn 360 krijgt binnenkort ook een upgrade maar ik zit nog te twijfelen tussen verlagingsveren of "gewone" veren.
Een strak sturende auto is fijn, maar comfort is fijner :)

wat is jouw ervaring?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2013 16:24 #935365 door V300 register

volvofiel;221156 schreef : mooie update!

hoe is het nu gesteld met het comfort?
mijn 360 krijgt binnenkort ook een upgrade maar ik zit nog te twijfelen tussen verlagingsveren of "gewone" veren.
Een strak sturende auto is fijn, maar comfort is fijner :)

wat is jouw ervaring?

Om strak te sturen hoeft ie natuurlijk niet verlaagd te zijn;) de Vmaxx veren die ik nu heb ben ik niet tevreden over, ik vind ze te zacht en te laag. Comfort is er dus nog wel.

Nieuwe standaard veren vind ik geen gezicht, dan staat de auto zo hoog! Ik zou dan voor de Intraxx veren gaan of bij Robbert-Jan veren zoeken

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC