Volvo 360 GLS 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Joris;223501 schreef : Ik heb nooit met de oude motor die acceleratietijden gemeten, mocht iemand het een keer met z'n standaard 360 willen proberen, ik ben benieuwd!
De motor loopt steeds beter, alleen als ie koud is wil ie nog wel eens afslaan als ik de koppeling in trap, dit moet nog opgelost worden maar verder ben ik prima tevreden!
Binnenkort wil ik de lh2.4 kabelboom wat verder gaan uitdunnen, en er een kort verslagje van schrijven, hoe en wat allemaal aan te sluiten!
En Frits, ik ben benieuwd!
Bijna zover.. Maandag hoop ik. Ik ben ook erg benieuwd.
@Hans: ik heb een afgedraait Volvo 360 vliegwiel welke ik niet gebruik. Pm maar evt als je interesse hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Hans44;223614 schreef : Ik heb net je topic in twee uurtjes gelezen, erg leuk allemaal mooi verteld en leuke plaatjes. Tot ik even over de helft was en las dat je je vader hebt verloren in het leven.
Ik zie dat je het leven aardig hebt opgepakt en ik hoop dat je moeder en broer dit ook hebben kunnen doen.
Ik kwam op je topic omdat ik op zoek ben naar iemand die mijn vliegwiel wil afdraaien zonder dat ik mijn krukas uit het net gereviseerde blok hoef te halen.
Ik ben zelf aardig op weg mijn 360 van spierballen te voorzien, op een later moment zal ik ook een poging wagen een topic hiervoor te openen.
Dus mijn vraag heb jij niet zoiets van dat je vliegwiel iets mag afvallen?
Ik hoop in ieder geval dat iemand een adresje weet hiervoor, het liefst een beetje in de buurt van zuid Holland.
Hoi Hans,
De krukas kan gewoon blijven zitten hoor, als je het vliegwiel verwijderd! Ik zie dat Frits je al een aanbod heeft gedaan, hij zit dacht ik ook nog in de buurt van Zuid-Holland..
Het vliegwiel mag van mij wel wat afvallen, alleen daar komen ook weer kosten bij kijken (en mijn portemonnee is ook afgevallen) en ik vind het ook wel gemakkelijk rijden zo'n zwaar vliegwiel.. lekker lage toeren! Heel sporadisch hoor je wel eens dat afgedraaide vliegwielen uit elkaar klappen, maar dat zal eerder door het ge(mis)bruik komen denk ik.
(ik ben altijd in de veronderstelling dat ik veel te weinig plaatjes plaats, maar leuk om te horen dat iemand het leuk vindt!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Motor:
gereviseerde B230F
11:1 compressie
VX3 nokkenas
Wasted spark
60mm open uitlaat
Standaard in/uitspruitstukken, open luchfilter.
Programmeerbaar management (fuel &spark)
Gewicht:
Gestripte 360, maar met rolkooi, twee branblussers. 1 persoon(75kg) en halfvolle tank.
Overbrenginen:
Versnellingsbak M45R eindreductie onbekend (of 3.64 of 3.45)
Achterbanden 165/70-13 (voor 160/53-13, dus km teller draait sneller)
50-100 3e versnelling: 5,6 sec
0-100 1/2/3e versnelling: 9,8 sec (kan overigens stuk sneller, ik heb 1 matige poging getimed)
80 haal ik niet in z'n twee, dus die meting heb ik overgeslagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar, het standaard motormanagement doet dus ook niet heel veel onder ten opzichte van programmeerbaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Standaard management is vaak prima als je die incl complete motor swapped. En binnen grenzen kan je ook nog wel wat tunen. Met een vrij programmeerbaar management ben je enkel vrijer.
(m)anders? U bedoelt?
[youtube][/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
80 in zn 2 ...ja..met een GLE diff gaat dat wel hoor. Ik zal in het weekend fff kijken of ik wat tyden voor je kan checken....dan heb je het verschil tussen turbo en Na......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien een idee om een (tussen)acceleratie topic te openen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Mooi om te zien dat je dat zelf aanpakt, bij mij is de wielkastrand aan de beurt, dat laat ik maar even over aan de professionals, al had ik de tools ervoor.....dus petje af!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.