show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLS 1985

  • Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2012 17:57 #914129 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 360 GLS 1985

Joris;204061 schreef : Vandaag weer weinig te doen, dus de rubber bussen uit de draag armen gehaald en ze dicht gelast


Ze voelen wel een stukje steviger aan met een stukje 4mm plaat erop :)


Succes met de APK, of ga je ze er ieder jaar weer onderuit halen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2012 18:01 #914132 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Mag dit niet dan? In dat geval komen ze er helemaal niet onder;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2012 20:03 #914138 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
nope, daar mag je niet aan lassen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2012 21:34 #914143 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
waar staat dat dan in de regelgeving? ik weet dat je veerschotels niet op mag lappen, maar w?l in zijn geheel vervangen. maar over de draagarmen kan ik niets vinden. lijkt me imo ook onzin, zeker op deze manier aangezien het geen reparatie betreft om de bestaande delen bij elkaar te houden

bovendien is de 360 van BMR recent bij de RDW gekeurd met verlengde (en dus gelaste) draagarmen.
linkje APK reglement:
www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/VT/AP...sen%2001-04-2012.pdf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2012 22:23 #914159 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
een maat van mij is apk keurmeester geweest en die zei tegen mij dat er aan draagarmen niet gelast mag worden, maarja meer weet ik ook niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2012 22:43 #914163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Ik ging ervan uit (mede door die camber aanpassingen op sommige auto's) dat het geen/weinig problemen zou geven, maar zal het even navragen bij een paar mensen! het niet mogen lassen gaat volgens mij over rotte of gescheurde draagarmen, wat in dit geval niet zo is, maar het is maar hoe een keurmeester daar tegenaan kijkt..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2012 08:25 #914172 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLS 1985
gezien de haast die de gemiddelde keurmeester heeft, zal het 'm denk ik niet eens opvallen als je het laswerk netjes afwerkt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2012 10:02 #914237 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Ik heb het even aan een keurmeester gevraagd, je mag niet aan draagarmen en veerschotels lassen om roestschade/rottigheid weg te halen (dus gescheurde of doorgerotte draagarmen) maar ter versteviging van een draagarm die verder in prima conditie is mag het wel!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2012 12:49 #914239 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLS 1985
dat is zoals ik het me ook voorstelde ja, goed nieuws:)!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2012 16:21 #914286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLS 1985
Misschien is het al honderd keer verteld en gevraagd, maar ik heb het via de zoekfunctie toch nog niet kunnen vinden!

ik ben vandaag bezig geweest met verlagingsblokken voor de achteras, daarvoor heb ik een stukken staal van 50mmx50mmx120mm gebruikt! beide kanten dichtgelast dus dat zit wel snor :)

Ik weet dat er aan de bovenkant een stukje opgelast moet worden om hem te centreren, maar ik kan me niet voorstellen dat dat genoeg is om de achteras niet te doen verschuiven over de bladveren? want tussen bladveer en verlagingsblok zit dan niks om hem tegen te houden (ja, 4 bouten)

ik zie het wel gebeuren dat als ik een keertje ga gooien en smijten met de achterkant dat die as dan een halve centimeter opschuift!

heeft iemand toevallig een link (die nog werkt :p) of foto van hoe het echt moet zijn, of tips?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD