- Berichten: 18
De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
- Steven340
- Nieuw lid
Maargoed dat je inderdaad niet al teveel vervangen, versleuteld heb en dan er daarna pas achterkomen..... dan baal je helemaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Uiteraard heb ik als geoefende oldtimerrijder een paar oude kabels reserve, dus het is snel opgelost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;250963 schreef : Hmm, zojuist nog even de auto nagelopen vlak voor vakantie en toen bleek een bougiekabel gewoon doormidden te zijn. Bij de aansluiting op de bougie. Origineel Volvo van de dealer (made in France). Ik had er met rijden niets van gemerkt.
Uiteraard heb ik als geoefende oldtimerrijder een paar oude kabels reserve, dus het is snel opgelost.
Nou zeg, vandaag alweer een kabel door midden! Ik had nog één reserve in de kofferbak liggen. Uiteraard al nieuwe besteld, maar nog niet gemonteerd. Ik kan nu niet meer zeggen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Had nu tijdens het rijden ineens last van 'ploffen' in de uitlaat. Dacht even aan backfire, maar leek meer op slechte ontsteking. En dat is niet zo gek met een kabel die gewoon door midden breekt. Snel de nieuwe monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Helaas was er meer laswerk dan voorzien. Gaatje achter in wielkuip aan de kant van de dorpel, onder het koelvloeistofreservoir, onder de accubak, onder de ruitenwissermotor, en rondom beide kriksteunen voor. Nog niet alles is af, maar dat lossen we komende tijd nog op. Zo zie je maar: je blijft bezig (en houdt de auto even van de straat...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Die remcilinders achter zijn echt vreselijk. Als ik nieuwe monteer, haal ik ze eerst uit elkaar en smeer ik de o-ringen en stofhoezen in met ATE remcilinderpasta (blauwe tube). Daarmee lijkt het iets langer goed te gaan, maar het blijft een aandachtspunt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Lucluc;251496 schreef : Verder de auto even bij Erik gehad voor diverse klussen. Een en ander was tijdens de schouw in Lienden al opgemerkt. Het meeste is nu opgelost, zoals o.a. fuseekogel, binnenste stuurkogel, flexibele remslangen voor en nog wat klein spul. Uiteraard waren de remcilinders achter weer lek (ben ik aan gewend geraakt). Olie en remvloeistof ververst. Diverse rubbers in de ophanging vervangen.
Helaas was er meer laswerk dan voorzien. Gaatje achter in wielkuip aan de kant van de dorpel, onder het koelvloeistofreservoir, onder de accubak, onder de ruitenwissermotor, en rondom beide kriksteunen voor. Nog niet alles is af, maar dat lossen we komende tijd nog op. Zo zie je maar: je blijft bezig (en houdt de auto even van de straat...)
volvofiel;251500 schreef : Respect dat je er gewoon mee door blijft gaan J-L
Die remcilinders achter zijn echt vreselijk. Als ik nieuwe monteer, haal ik ze eerst uit elkaar en smeer ik de o-ringen en stofhoezen in met ATE remcilinderpasta (blauwe tube). Daarmee lijkt het iets langer goed te gaan, maar het blijft een aandachtspunt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Lucluc;251495 schreef : Nou zeg, vandaag alweer een kabel door midden! Ik had nog één reserve in de kofferbak liggen. Uiteraard al nieuwe besteld, maar nog niet gemonteerd. Ik kan nu niet meer zeggen dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. Had nu tijdens het rijden ineens last van 'ploffen' in de uitlaat. Dacht even aan backfire, maar leek meer op slechte ontsteking. En dat is niet zo gek met een kabel die gewoon door midden breekt. Snel de nieuwe monteren.
Toevallig geen marters in de buurt zitten die de kabels kapot maken. Zelf al met een regelmaat gehad en gezien bij klantenauto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dit keer merk ik wel een goed verschil: de motor loopt nu 'gewoon lekker'.
EDIT: bij 280.000 km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.