show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2018 21:18 #980296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Ik zou voor zo'n grote aanpassing naar een specialist gaan (Intrax, Koni, Reiger) in plaats van zelf maar wat uitproberen van zomaar iemand uit een schuurtje.
Dan zit het meteen goed en heb je goede lokale garantie. Het is wel je 300.

Trouwens camber vóór kan je wel aanpassen tot op zekere hoogte, onder de auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2018 23:39 #980297 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Robert340;252760 schreef : ............Trouwens camber vóór kan je wel aanpassen tot op zekere hoogte, onder de auto.


:wtf2: Hoe dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2018 23:46 #980299 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;252750 schreef : Overigens zojuist de auto laten uitlijnen, omdat enkele rubbers in de ophanging zijn vervangen en een fuseekogel en binnenste stuurkogel. Advies was om te kijken of camber aangepast kon worden. Alle tips welkom!

waar heb je 'm laten uitlijnen? camber aanpassen gaat over de achteras neem ik aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2018 16:10 #980303 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

AvdAkker;252763 schreef : waar heb je 'm laten uitlijnen? camber aanpassen gaat over de achteras neem ik aan?


www.tyreplus.nl/

Nee, de voorwielen. Camber zou iets afwijken van wat Volvo heeft opgegeven. De wielen stonden iets schuiner dan zou moeten, wat op zich te verklaren is door de 2 cm verlagingsveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2018 16:22 #980304 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;252768 schreef : ....Nee, de voorwielen. Camber zou iets afwijken van wat Volvo heeft opgegeven. De wielen stonden iets schuiner dan zou moeten, wat op zich te verklaren is door de 2 cm verlagingsveren.


:wtf2: Schuren jouw voorbanden dan nergens tegen in een bocht?

Ik heb de zelfde maat winterbanden als de zomerbanden gemonteerd [175/70x13] maar nu schuren de winterbanden ergens als ik een linker of rechter bocht neem en vooral bij een rotonde, dit had ik niet met de zomerbanden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2018 15:25 #980312 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;252768 schreef : Nee, de voorwielen. Camber zou iets afwijken van wat Volvo heeft opgegeven. De wielen stonden iets schuiner dan zou moeten, wat op zich te verklaren is door de 2 cm verlagingsveren.

dat kan kloppen ja, geometrisch krijg je dan ca ±1° meer negatief camber.
negatief camber is wel gunstig voor wat betreft het stuurgedrag; rechtuitstabiliteit op hogere snelheden gaat er wat op achteruit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2018 16:25 #980313 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

2 Fast 4 U;252769 schreef : :wtf2: Schuren jouw voorbanden dan nergens tegen in een bocht?

Ik heb de zelfde maat winterbanden als de zomerbanden gemonteerd [175/70x13] maar nu schuren de winterbanden ergens als ik een linker of rechter bocht neem en vooral bij een rotonde, dit had ik niet met de zomerbanden.


Nee hoor, nog nooit problemen mee gehad. Mijn voorbanden zitten er 115.000 km op en nog niet versleten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2018 16:26 #980314 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

AvdAkker;252777 schreef : dat kan kloppen ja, geometrisch krijg je dan ca ±1° meer negatief camber.
negatief camber is wel gunstig voor wat betreft het stuurgedrag; rechtuitstabiliteit op hogere snelheden gaat er wat op achteruit.


Dan is de verklaring wel gevonden. Ik ervaar geen problemen met rijden, dus laat het maar zo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-12-2018 17:52 #980315 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Duidelijk verhaal, ik was me er niet van bewust dat je verlagingsveren gebruikt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-12-2018 20:28 #980316 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Wouter76;252780 schreef : Duidelijk verhaal, ik was me er niet van bewust dat je verlagingsveren gebruikt.


Op zich zie je dat ook niet, omdat de meeste 300's met standaard veren redelijk zijn doorgezakt.

De uitlijner vroeg naar een verklaring en die kon ik wel geven: de 2 cm verlagingsveren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD