show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2018 09:31 #979672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Erik;251505 schreef : Ik heb nu een betere kwaliteit remcylinders besteld en binnen gekregen. Natuurlijk is het gebruik er van dadelijk "the proof of the pudding", maar ik verwacht er veel van. Ik probeer ze het liefst uit op ee auto waarvan de eigenaar zijn remvloeistof om de 3 jaar vervangt of laat vervangen Ze zijn wel iets duurder,. Bij die van Jean-Luc zitten remcylinders van het merk ABS. Niet verkeerd, maar ik denk dat ik nu een beter merk heb besteld.



welk merk gebruik je nu? binnenkort bij 4 van mijn 340's alle remmen doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2018 13:09 #979952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Van het weekend een beurtje gedaan, o.a. ontstekingsdelen vervangen. Bij het losdraaien van bougie 2 voelde ik al dat het niet lekker ging. Een paar jaar geleden was die bougie er al een keer uitgeklapt tijdens het rijden, waardoor de schroefdraad niet lekker meer was. Met goed schoonmaken van de schroefdraad kon het nog even mee, maar nu moest het echt gerepareerd worden. De oldtimergarage op de hoek heeft een nieuwe schroefdraad met busje geplaatst. Half uur arbeidsloon en weer verder tuffen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-11-2018 20:21 #979963 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Top!


Ik krijg ook wel eens klotsende oksels bij het monteren van nieuwe bougies, zeker omdat ze schuin het blok in gaan, had een paar jaar geleden ook bijna het schroefdraad vernaggeld...

Jij kan in ieder geval weer met een gerust hart verder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2018 22:08 #979969 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;252380 schreef : Van het weekend een beurtje gedaan, o.a. ontstekingsdelen vervangen. Bij het losdraaien van bougie 2 voelde ik al dat het niet lekker ging. Een paar jaar geleden was die bougie er al een keer uitgeklapt tijdens het rijden, waardoor de schroefdraad niet lekker meer was. Met goed schoonmaken van de schroefdraad kon het nog even mee, maar nu moest het echt gerepareerd worden. De oldtimergarage op de hoek heeft een nieuwe schroefdraad met busje geplaatst. Half uur arbeidsloon en weer verder tuffen.



Dat is heel netjes! Kan je vertellen hoe die garage heet? Ik ben al weleens op torenhoge kosten gebracht door een motorrevisie bedrijf toen er een stuk van een bougie muurvast zat en eruit geboord moest worden, die was in stukken gebarsten en het bougiegat zat vol met zwarte roet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Albert Jan Algera
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2018 23:03 #979970 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Lucluc;252050 schreef : Vorige week heb ik de klepspeling bijgesteld. De uitlaatpoorten hadden 0,10 tot 0,15 verschil. De dunste plaatjes zijn nu 3,25. Dat was de kleinste maat die ik online kon bestellen (estateservice). Volgend jaar eens kijken waar ik dunnere plaatjes kan krijgen.

Dit keer merk ik wel een goed verschil: de motor loopt nu 'gewoon lekker'.

EDIT: bij 280.000 km



Ik merkte ook echt flink verschil bij afgelopen keer kleppen stellen. Dacht dat 3.30 het dunste was dat je kon gaan. Maar 3.25 kan dus ook nog goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2018 11:40 #979978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Robert340;252399 schreef : Dat is heel netjes! Kan je vertellen hoe die garage heet? Ik ben al weleens op torenhoge kosten gebracht door een motorrevisie bedrijf toen er een stuk van een bougie muurvast zat en eruit geboord moest worden, die was in stukken gebarsten en het bougiegat zat vol met zwarte roet.


mcmotorencars.com/

10 minuten lopen voor mij. De andere optie was de dealer, maar daar heb ik persoonlijk dan toch wat minder mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2018 11:45 #979979 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc

Albert1;252400 schreef : Ik merkte ook echt flink verschil bij afgelopen keer kleppen stellen. Dacht dat 3.30 het dunste was dat je kon gaan. Maar 3.25 kan dus ook nog goed?


www.estateservices.nl/motor/klepstelplaa...-230-dikte-3-25.html

Nog dunner kan ook: www.timensmit.nl/zelfstl.php?subaction=s...&start_from=&ucat=2&

Het lijkt goed te gaan. Volgend jaar wil ik wel ff kijken naar een goede oplossing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2018 09:06 #980218 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Je blijft wel ff bezig met zo'n oude wagen. Heb een afspraak gepland voor uitlijnen, want fuseekogel, binnenste stuurkogel en diverse rubbers in de ophanging zijn vervangen.

Verder een afspraak gemaakt bij een lpg specialist. Ik heb nog steeds dat de auto bij koude motor het soms even moeilijk heeft. Starten geen probleem, dan wegrijden ook niet, maar na een paar 100 meter gaat ie even inhouden en slaat soms bijna af. Nu maar besloten het even stelselmatig na te lopen. Kan van alles zijn, van slechter wordende membranen in de verdamper, tot valse lucht, ontsteking, etc. Verder rijdt de auto prima, verbruikt ook normaal, trekt goed, dus wat zal het zijn? Bougiekabels, bougies, verdeelkap, rotor, luchtfilter net vervangen, klepspeling gesteld. Zit nog wel met de slang tussen luchtfilter er carburateur, die half vergaan is en met wat tape zo goed als luchtdicht wordt gehouden. Dat is ook nog een puntje van aandacht. Op benzine rijden gaat niet meer, maar wil dit ook later in het jaar oppakken door een gereviseerde carburateur te plaatsen en een lift systeem voor de zuiger/naald. Maar eerst dit maar eens oplossen!

Dan zijn er nog drie punten met roest: onder de accubak, rondom kriksteun linksvoor en hoekje bij veerpoot linksvoor. Hiervoor is een afspraak gemaakt.

En de uitlaat is nu echt aan vervanging toe. Heb nog een downpipe, maar midden en einddemper moet ik nog zoeken. En dat kan nog best een lastig worden. En hoe denken jullie over RVS? Welke delen eventueel? En kan dat met lpg, ivm warmte afvoer?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2018 00:52 #980226 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Volgens mij zou RVS geen probleem moeten zijn voor LPG...

Bij Skandix hebben ze nog drie "voordempers" en twee einddempers op voorraad: www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/silencer/40/

Voor RVS heb ik ook al eens zitten kijken: rvsuitlaatdelen.nl/ Maar is nog in de categorie 'kijke kijke nie kope'...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2018 09:14 #980227 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
Bedankt voor die info. Die site heeft nog wat interessant spul!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD