De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
- Choke gebruik achterwege laten (heeft misschien bij LPG zelfs nadelig effect)
- Verdamper die bevriezingsverschijnselen vertoont?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Staat de choke wel goed afgesteld? Op de chokehevel staat een streepje, als deze tegenover de aanslag staat moet de motor 1.200 tpm draaien +/- 50.
Wel afstellen op benzine... En dat zal waarschijnlijk niet meer gaan als je geen sproeiernaaldliftsysteem hebt.
Maar je kunt er even wat mee spelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Volvo360glt;248687 schreef : Als je een motor koud start op LPG bij temperaturen onder de 2 a 3 graden heb je een probleem met het kunnen verdampen van vloeibaar LPG naar dampgas. Hiervoor heb je warmte nodig vanuit het koelwater. Maar de motor is nog koud dus heb je geen warm koelwater om dit proces tot stand te brengen, gevolg is verdamper en leidingen bevriezen. Als je heel voorzichtig weg rijdt, lees weinig vermogen vraagt kun je dit bevriezen net voorkomen doordat je maar weinig LPG verbruikt. Rij je met fors vermogen weg dan bevriest de boel...........
Ik rij jaren op LPG en heb 's winters nog nooit een bevroren verdamper of ander onderdeel in het LPG systeem gehad, bij mij is het sleutel omdraaien en weg rijden op LPG, en ik hou van doorrijden.
Mochten er bevriezingsverschijnselen ontstaan, dan zal er vermoedelijk iets aan de afstelling van de LPG installatie mis zijn. Ook is belangrijk in welk gedeelte van het koelsysteem de verdamper is opgenomen. Bij mij is dat in het gedeelte wat de voet van de carburateur verwarmde, want dit is bij LPG niet nodig en heb ik daarom dit gedeelte gebruikt omdat dit het snelst warm wordt.
LPG heeft een kookpunt van ca -20°C zie Chemiekaart LPG en zal bij temperaturen tot onder de -10°C gewoon verdampen zij het wel minder snel dan bij temperaturen boven de 0°C
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nu even een ander probleem: ik krijg vanochtend de contactsleutel niet omgedraaid. Wegenwacht gebeld, dus ff kijken of dit zo opgelost kan worden. Hij heeft al vaker kuren gehad met het contactslot, dus dit ga ik nu wel oplossen. Het zal een ander contactslot moeten worden, of er is iets met het stuurslot, dat de contactsleutel blokkeert. Als iemand nog tips heeft, dan zijn die welkom!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Marty360GLS;248684 schreef : Het is maar een suggestie, (Ik heb nog niet zoveel verstand van de autotechniek) maar wellicht dat ie te weinig lucht krijgt in het lpg-lucht mengsel als je teveel choke hebt? Hier had ik nog wel eens last van bij m'n Puch. Sowieso bevat koudere lucht meer zuurstof, wat ook wel 's effect heeft op je mengsel (maar volgensmij is dat bijna altijd verwaarloosbaar).
Ik ga eens wat eerder de choke terugduwen. Dit zou het best eens kunnen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
2 Fast 4 U;248688 schreef : Mochten er bevriezingsverschijnselen ontstaan, dan zal er vermoedelijk iets aan de afstelling van de LPG installatie mis zijn.
Zelf rij ik ook al zo'n 10 jaar op lpg. Nooit problemen ermee gehad. Die afstelling zou best eens kunnen, want met die Vialle verdamper heb ik nooit problemen gehad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.