De Volvo 360 GLS van Jean-Luc
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;249168 schreef : Niet de politie maar de wegenwacht is je beste vriend
Ik heb een keer in de regen stilgestaan met een Volvo Amazon voor de stoplichten, richting de snelweg naar Nijmegen bij het drukke kruispunt pal voor de Gelredome in Arnhem.
De auto viel uit nadat ik door een diepe plas was gereden.
Die Amazon had geen alarmlichten dus ik moest het aankomend verkeer waarschuwen met armgebaren.
Toen belde ik de wegenwacht, wilden ze het hectometer paaltje weten.
Wist ik niet, kon ik nergens zien staan, ik zei nog dat is duidelijk genoeg gewoon pal voor het gelredome, maar nee ze moesten het echt weten en toen werd er uiteindelijk gewoon opgehangen.
Meteen erna kwam er een politieauto bij me, dus de agente achter het stuur, ik samen met haar collega de auto geduwd naar de vluchtstrook aan de overkant van het kruispunt.
Ze bleven er ook even bij kijken wat ik onder de motorkap ging doen, met een blik van dat gaat niets meer worden.
Maar de motor hoefde alleen maar even op te drogen, ik heb nog wel wat water bij de bougies weggeblazen en met een doek her en der gedept en even later wilde de auto gewoon weer starten.
Heb alleen maar hele goede ervaringen met de monteurs van de wegenwacht, maar ik had natuurlijk veel te vroeg met de telefooncentrale gebeld..
- V300 register
- Verbannen
Vanochtend stond er een Traction stil op de A2, precies op de brug over de Maas, waar geen vluchtstrook is. Brrrr, gelukkig matrixborden met een rood kruis, al is dat ook niet altijd een garantie dat je veilig staat.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb wel altijd een complete gereedschapskoffer in de klep + wat zaken zoals olie, WD-40 en filtertjes.
- Mark Smeets
- Moderator
- V300 register
- Verbannen
Tot nu toe 1x gebruik van moeten maken. Dat ging prima. Ik ga er vanuit dat als ik het zelf langs de weg niet kan oplossen een wegenwachter niet veel meer kan doen. De backup van een sleepdienst is wel meer een must-have.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Wouter;249370 schreef : Enige vorm van Pechhulp is toch wel aan te raden.. heb zelf een abonnement bij "blijdatikrij"
Tot nu toe 1x gebruik van moeten maken. Dat ging prima. Ik ga er vanuit dat als ik het zelf langs de weg niet kan oplossen een wegenwachter niet veel meer kan doen. De backup van een sleepdienst is wel meer een must-have.
Dat idee heb ik ook, toch al vele jaren lid 'voor het geval dat'.
1x 'het geval dat' meegemaakt met een velg waar de kern van het ventiel uitgeschoten was en een lek reservewiel, op een zondag op de sint-pietersberg. Toen is de ANWB held met mijn wiel naar een ANWB garage gegaan om er daar een nieuw ventieltje in te draaien en de boel ook weer terug te brengen. Dus ik kon een uur ofzo later zelfstandig naar huis rijden. Qua slepen bij ongelukken heeft mijn verzekeraar die dienst.
Verder inderdaad zelf alles op lossen. lekker met -teveel in de sneeuw een nieuwe uitlaat monteren enzo. Of in een bos een startmotor vervangen (toch Andre? )
Mijn zus had laatst een defecte dynamo. Toen heeft de ANWB haar een accu met lange startkabels op locatie gebracht voor op de bijrijdersstoel zodat ze daarop achter hem aan naar de dichtsbijzijnde garage kon rijden. Toen de dynamo daar laten vervangen voor een nieuwe tegen alleen de materiaalkosten (en die waren lager dan ik online kon vinden). Dus die was goedkoper en sneller klaar dan wanneer ik haar had geholpen :crazy1:
Toch wel handig, blijkbaar.
- André Minet
- Nieuw lid
Forumleden alhier maar zeker sinds ik een gezin heb dat niet autominded is ben ik maar
Wat blij met de standaard hulp buiten mijn woonplaats Tiel in nl en vooral met het
Aanvullende pakket voor oudere auto's met hulp en repatriëring en evt huurauto in het
Buitenland.
Het enige wat de wegenwachters vreemd vinden is dat ik meestal al de juiste diagnose
Heb gesteld en vaak ook nog het juiste onderdeel in de auto bij mij heb..
Ik ben er toch wel trots op als ik het euvel zelf op los zonder dat er een wegenwacht aan te
Pas moet komen.
En ja powerflux nogmaals bedankt voor je hulp tijdens het uitzetten van een v3c nachtrit
En ook jouw ex 340 dl uit 1986 is een betrouwbare 340 gebleken
Uit mijn eigen ervaring is gebleken dat je op moet passen met die nieuwe zwarte rembekrachtigers die willen namelijk graag aan de onderzijde roesten dus om dat te voorkomen zou ik bij zo n rembekrachtiger vervanging toch de remvloeistof door een professional laten Verversen en het hele remsysteem goed laten ontluchten.
- André Minet
- Nieuw lid
Remslangen en klauwen wielremcilinders en leidingen worden voor elke APK gecontroleerd
En indien nodig vervangen door jullie neem ik aan.
Slecht of niet remmen is levensgevaarlijk...