show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Lijntje"

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-04-2013 16:59 #927769 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Leuk Jan, zien we jou ook weer eens even.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2013 10:11 #927813 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Zeker leuk, de sleuteldag met de DAF club eind vorig jaar in Amersfoort was een leuke afwisseling. Het blijft irritant dat ik ondertussen blijven teveel op m'n energie moet letten en vanwege de markt nu moet knokken voor m'n vrije tijd. (werkgever vind dat ik meer buiten werktijd moet doen)

Oh, ik bedenk me net, ik mis het T-stukje dat de overloop van het overlooptankje weer terug doet vloeien in de brandstof leidingen. Is dat eenvoudig te vinden? (vervangen ziet er simpel uit met de juiste onderdelen)

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2013 18:00 #927900 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"

huysmans;214528 schreef : Gisteren uitgevonden waar de hogedruk remschakelaar zit en even geneusd. Wat waren die aansluitingen smerig. Even in de contact spray gezet en binnenkort maar eens testen. Kijken of dat iets helpt. (vast niet, het gedrag lijkt op het blijven plakken van de schakelaar, maar je weet maar nooit)

Verder niet vergeten me op te geven voor de knutseldag en even kijken of iemand een leuke dakantenne over heeft. (liefst zwart, maar wel correct 'period', dus zonder de demontabele spriet)

Ik kom ook naar de sleuteldag en ga m'n dakantenne ook vervangen door een originele chrome, die er nu bij mij opzit is zwart en is afschroefbaar.
Die mag je van mij zo hebben, plaats anders een "gezocht" advertentie, had binnen een dag al heel wat reacties toen ik naar een chrome antenne zocht ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2013 09:14 #928015 door V300 register
Bedankt, dan kan ik kiezen. ;)

Gisteren toch maar even de hogedruk remschakelaar kortgesloten, zodat ik fatsoenlijk naar Leidschendam kan komen. Daarnaast beide achterlichten eruit en goed schoongemaakt. Vooral de contacten hadden een schoonmaakbeurt nodig, want het rem/achterlicht links was niet echt overtuigend aanwezig. Ook meteen de rest van de lampjes nagelopen, de apk komt er weer aan en helaas moet ik nog op jacht naar 1 lampje. Het stadslicht heb ik niet standaard op reserve. (al het andere spul heeft grotere lampjes in de stadslichten)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-05-2013 13:54 #930422 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Dat stadslichtje heet tegenwoordig T4W kwam ik achter bij de automaterialen zaak laatst, was eerder de BA9s.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2013 13:46 #930577 door V300 register
Dan zal ik vrijdag middag eens een lampje (of 2) halen, samen met wat remvloeistof. Hoeveel gaat er in een 340? (Dot 4 toch?)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2013 14:34 #930578 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Hint sleuteldagreglement hint ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2013 16:29 #930579 door V300 register
Scheelt mij tijd, dus ligt al weer op me te wachten? Mag er ook een T4W lampje bij bestellen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2013 18:45 #930667 door V300 register
Vandaag eindelijk eens wat kleine klusjes weg kunnen werken bij Lijntje.

Dit was al enkele maanden (minimaal 8) de status van de tellerset.

Dat was niet echt ingewikkeld, maar voor je de tellerset open hebt... maar dan heb je ook wat.

Blijkbaar is het papiertje een indicator dat de tellerset open is geweest. (naast de dot verf op de bijbehorende schroef) Dat moest natuurlijk netjes terug waar het hoort alvorens de tellerset dicht te schroeven.

Daarna wat ander klein werk uitgevoerd, als je toch bezig bent (en de onderdelen los hebt)

Met dit als resultaat.

Ik dacht nog de witte aanslag op het stuurwiel weg te poetsen, maar het is er blijkbaar in getrokken. Eens kijken of ik nog een net stuurwiel kan vangen. (en een hoofdsteun)

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2013 22:12 #930671 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Die witte aanslag op het stuur had ik ook, heb het met een soort turtle wax weg gekregen, het is wit spul dat je zowel voor je bumpers kan gebruiken als voor je dashboard. Zal morgen even voor je kijken hoe het precies heet.

En je mag je auto wel eens uitzuigen :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC