Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Het zijn prachtbakken...Lucluc;156927 schreef : Nou en? Ik vind het prachtbakken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
:no: ik ben er niet zo van gecharmeerd, doe mij maar een normalo-700 serie.Bodejodel;156976 schreef : Het zijn prachtbakken...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
In elk geval zijn de spullen voor Lijntje binnen, morgen kan de koppeling gedaan worden. Ik heb het idee dat die nu echt wel op is. Niet veel gereden sinds de vorige afstel sessie, maar met deze leeftijd vind ik het niet raar dat het slijtmateriaal meer slijt dan normaal.
- V300 register
- Verbannen
Nog niet zo erg als de koppeling van Streepje, maar wel net iets krassen doordat de popnagels al geraakt werden. Op zich niet raar, na 25 jaar z'n werk doen. Het was meer 57.222 km, maar iets zegt me dat de leeftijd ook bij de slijtage heeft meegespeeld.
Helaas hebben we ook gezien dat de banden nu echt moeten. We hebben droogtescheurtjes gevonden. Niet dat ik het erg vind, de banden waren toch al als 'rubber' en niet leuk autorijden waardig bestempeld, maar nu moeten ze echt. Ach ja, in de winter wil je met deze zut niet rijden, dus even op autobandenmarkt gekeken. Daar we niet zoveel rijden met de wagen maar een all-season gezocht met goede water en sneeuw eigenschappen. Op reifentest.com gekeken hoe de banden beoordeeld werden en, ondanks dat we de Toyo Vario-2 vonden toch maar besloten tot de Maxxis MA-AS . Met beide merken heb ik hele goede ervaringen op nat wegdek. Ik moet toegeven dat het wel erg leuk zou zijn om op een 340 vario ook Vario banden te hebben, maar de verschillen waren te klein om het prijsverschil te rechtvaardigen. (ff rustig aan doen nu) Tevens heeft de Maxxis het M+S keurmerk en zou daarmee 'Duitsland proof' moeten zijn. Niet dat ik verwacht Duitsland in te duiken met Lijntje, maar je weet maar nooit.
- V300 register
- Verbannen
Hopelijk kan er morgen veel werkend gekregen worden, maar ik zag net al dat ik waarschijnlijk op jacht mag naar een draadboom. In elk geval heb ik niets van dat spul gezien en ik neem aan dat slangetjes voor de sproeiers ook wel handig zouden zijn. Ik zie het morgen wel. De koppeling stellen heeft in elk geval voorrang op de sleuteldag.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Je hebt ze zo weggepoetst...
- V300 register
- Verbannen
De koplampen zitten weer in elkaar en morgen gaan ze mee, ik zie wel hoe of wat. Was een reserve set en voelde wel erg stevig aan. (ik zie wel)
- V300 register
- Verbannen
- Wouter Borsje
- Premium lid