show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Lijntje"

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2010 16:09 #849477 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"

Lucluc;156927 schreef : Nou en? Ik vind het prachtbakken!

Het zijn prachtbakken... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-09-2010 21:01 #849494 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"

Bodejodel;156976 schreef : Het zijn prachtbakken... :D

:no: ik ben er niet zo van gecharmeerd, doe mij maar een normalo-700 serie.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2010 21:23 #849495 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Afgelopen maandag in Blik op de Weg was een rode 780 te zien. Erg mooi. Op de VKB ga ik er echt weer een rondje omheen lopen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2010 13:33 #849547 door V300 register
Zeker de moeite waard, het zijn grandioze wagens en rijden heerlijk. (Mag ook wel als je de nieuwprijs weet ;D)

In elk geval zijn de spullen voor Lijntje binnen, morgen kan de koppeling gedaan worden. Ik heb het idee dat die nu echt wel op is. Niet veel gereden sinds de vorige afstel sessie, maar met deze leeftijd vind ik het niet raar dat het slijtmateriaal meer slijt dan normaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-10-2010 11:28 #849656 door V300 register
Zo, de koppeling is vervangen op de sleuteldag gisteren. Dat het nodig was was wel duidelijk na het vergelijken van de oude en de nieuwe koppelingsset.

Nog niet zo erg als de koppeling van Streepje, maar wel net iets krassen doordat de popnagels al geraakt werden. Op zich niet raar, na 25 jaar z'n werk doen. Het was meer 57.222 km, maar iets zegt me dat de leeftijd ook bij de slijtage heeft meegespeeld.

Helaas hebben we ook gezien dat de banden nu echt moeten. We hebben droogtescheurtjes gevonden. Niet dat ik het erg vind, de banden waren toch al als 'rubber' en niet leuk autorijden waardig bestempeld, maar nu moeten ze echt. Ach ja, in de winter wil je met deze zut niet rijden, dus even op autobandenmarkt gekeken. Daar we niet zoveel rijden met de wagen maar een all-season gezocht met goede water en sneeuw eigenschappen. Op reifentest.com gekeken hoe de banden beoordeeld werden en, ondanks dat we de Toyo Vario-2 vonden toch maar besloten tot de Maxxis MA-AS . Met beide merken heb ik hele goede ervaringen op nat wegdek. Ik moet toegeven dat het wel erg leuk zou zijn om op een 340 vario ook Vario banden te hebben, maar de verschillen waren te klein om het prijsverschil te rechtvaardigen. (ff rustig aan doen nu) Tevens heeft de Maxxis het M+S keurmerk en zou daarmee 'Duitsland proof' moeten zijn. Niet dat ik verwacht Duitsland in te duiken met Lijntje, maar je weet maar nooit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2010 20:34 #850137 door V300 register
Ok, M+S keurmerk is 'mud and snow'... weer wat geleerd, heb je weinig aan, de fabrikant kan dat zelf bepalen. Het bergje met sneeuwvlok staan er echter wel op, dus dat komt goed. Morgen eerst naar de sloop om de banden te laten monteren en dan, na laden gereedschap, door naar Leidschendam. Daar ik toch al van plan was de koplampwissermotoren te monteren heb ik meteen maar de glazen van de koplampen die er nog aan zitten in de wasbak gemikt met een sopje. Dat ligt nu te weken, dus zo even schoonmaken en afdrogen. Daarna nog even kijken of de reflectoren nog schoon te krijgen zijn. Ze zijn flink aangeslagen. Eens kijken of ze bij de 3 wel tegen een beetje behandeling kunnen. De 7's hebben hunststor reflectoren, maar dit klinkt metaliger.

Hopelijk kan er morgen veel werkend gekregen worden, maar ik zag net al dat ik waarschijnlijk op jacht mag naar een draadboom. In elk geval heb ik niets van dat spul gezien en ik neem aan dat slangetjes voor de sproeiers ook wel handig zouden zijn. Ik zie het morgen wel. De koppeling stellen heeft in elk geval voorrang op de sleuteldag.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 21:54 #850146 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Die reflectoren zijn opgedampt: hiermee moet je echt heel voorzichtig zijn!
Je hebt ze zo weggepoetst...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2010 22:14 #850156 door V300 register
Ik ben benieuwd, dit was niet echt voorzichtig, maar het ging aardig. Het zijn niet de zeldzame reflectoren van een 780, dus ik kan andere halen. (voor de prijs van een 780 koplamp heb je 3 340's)

De koplampen zitten weer in elkaar en morgen gaan ze mee, ik zie wel hoe of wat. Was een reserve set en voelde wel erg stevig aan. (ik zie wel)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-10-2010 19:55 #850453 door V300 register
De koplampen zijn niet gemonteerd, maar de koppeling is gesteld en ik heb ene poging gedaan de uitlaat gasdichter te krijgen. Tevens is Lijntje getrakteerd op een CR-407 met echt stereo geluid, dus links en rechts anders... wow. Nu nog een fatsoenlijke antenne, want de FM ontvangst is bagger sinds het voetje niet meer mee wil werken.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-10-2010 21:45 #850468 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Kleine tip daarbij, let er ook op dat de massa aansluiting van de antenne goed is (zowel in de radio maar zeker ook bij de antennevoet), daar kan het signaal ook mee vallen of staan.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC