show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-05-2013 22:51 #930676
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Blue Wonder werkt ook goed :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2013 07:06 #930683
door V300 register
Klopt, dat ios nog niet gebeurt sinds we de wagen hebben. (het hooi van de vorige eigenaar zit er zelfs nog in) Net als wassen overigens (al heb ik Lijntje wel al eens gewassen, de 940 ook nog niet sinds aanschaf)
Steven340;216232 schreef : En je mag je auto wel eens uitzuigen :+
Klopt, dat ios nog niet gebeurt sinds we de wagen hebben. (het hooi van de vorige eigenaar zit er zelfs nog in) Net als wassen overigens (al heb ik Lijntje wel al eens gewassen, de 940 ook nog niet sinds aanschaf)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-05-2013 08:27 #930685
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Heeft die auto dan 8 maanden buiten stilgestaan?
In dat geval is die witte aanslag op het stuur schimmel. Dat betekent wel dat het vochtig is in de auto. Niet goed voor bodem en deurbekleding...
In dat geval is die witte aanslag op het stuur schimmel. Dat betekent wel dat het vochtig is in de auto. Niet goed voor bodem en deurbekleding...
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-05-2013 14:26 #930704
door V300 register
Neu, de wagen heeft slechts 3-4 maanden stil gestaan, incl een vochtvreter in de wagen. De wijzer van de temp meter heeft er 8 maanden af gelegen. Die lag tijdens ene boodschappenronde bij terugkomst ineens los in de tellerset.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-05-2013 09:50 #930805
door V300 register
Gisteren tijdens de sleuteldag bij Van Vliet is de door Andre gedoneerde hogedruk remschakelaar gemonteerd in Lijntje. Het was even klussen met het nieuwe ringetje, maar dan heb je ook een vloeistof dichte aansluiting. (en een werkende schakelaar
Tevens van Rens 2 hoofdsteunen gekregen om de defecte van Lijntje te vervangen. Gaat nog een leuke uitdaging worden al sik het goed begrepen heb. Wordt uitzoeken hoe die connectie zit.
Tevens van Rens 2 hoofdsteunen gekregen om de defecte van Lijntje te vervangen. Gaat nog een leuke uitdaging worden al sik het goed begrepen heb. Wordt uitzoeken hoe die connectie zit.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
19-05-2013 11:35 #931116
door V300 register
Het zijstukje van de beschermkap die ik had gerepareerd ligt er al weer uit. De kap over het bovenste bevestigingspunt nog niet, maar dar duurt vast ook niet lang. Op de sleuteldag wel ontdekt dat ik de rubberen hoezen voor m'n schokdempers voor moet vervangen. Na het vakantiegeld maar eens een setje veercompressors halen en een setje rubberen hoezen, zodat ik ze kan vervangen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2013 09:28 #932117
door V300 register
Donderdag de jaarlijkse apk. Die ging weer als standaard, aan komen rijden, rondje op de weg, brug op en als goedgekeurd afmelden. Wel saai zo, maar ik had me ook goed voorbereid, het doorgebrande stadslicht was vervangen.
Wel vooraf nog even gevraagd of de defecte rubbers van de schokdempers voor een apk punt zouden zijn. Dat bleek niet het geval, dus kon eerst de apk en daarna de rubber hoezen. Zo maar eens op jacht gaan naar die hoezen. (en kijken of de schokdempers na 28 jaar niet toevallig ook beter meteen mee kunnen)
Edit: Na het vervangen van de hogedruk remschakelaar was bij de 1e tankbeurt d'r verbruik 1:13. Kan iemand dat verklaren? De schakelaar is toch een on-off schakelaar?
Wel vooraf nog even gevraagd of de defecte rubbers van de schokdempers voor een apk punt zouden zijn. Dat bleek niet het geval, dus kon eerst de apk en daarna de rubber hoezen. Zo maar eens op jacht gaan naar die hoezen. (en kijken of de schokdempers na 28 jaar niet toevallig ook beter meteen mee kunnen)
Edit: Na het vervangen van de hogedruk remschakelaar was bij de 1e tankbeurt d'r verbruik 1:13. Kan iemand dat verklaren? De schakelaar is toch een on-off schakelaar?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
08-06-2013 21:39 #932156
door V300 register
Deze auto verdient een nieuw setje schokdempers!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-06-2013 10:12 #932174
door V300 register
Eerst eens kijken of ze nodig zijn.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-05-2014 21:24 #947853
door V300 register
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat de schokdempers binnenkort toch vervangen gaan worden. Helaas wel eerst een ander klusje. Gisteren de eerste APK sinds we de wagen hebben waarvoor ik terug moet komen.
Na 29 jaar laat de handrem bij de 6e keer gebruiken (6e apk) het afweten. Dat wordt zondag de wielen eraf en de remmen eens gangbaar maken. Er is namelijk ook een rem verschil achter. (handig, per 1-5 verplicht testen met remmenbank) Ik gok dat in 1 trommel de handrem niet echt los wil komen en de ander niet wil aangrijpen. Ach ja, na 5 jaar de remmen eens doen is niet erg, maar het wordt tijd om de wagen eens wat beter aan te pakken. Eens zien wat ik allemaal vind, naast de remmen en schokdempers..
Na 29 jaar laat de handrem bij de 6e keer gebruiken (6e apk) het afweten. Dat wordt zondag de wielen eraf en de remmen eens gangbaar maken. Er is namelijk ook een rem verschil achter. (handig, per 1-5 verplicht testen met remmenbank) Ik gok dat in 1 trommel de handrem niet echt los wil komen en de ander niet wil aangrijpen. Ach ja, na 5 jaar de remmen eens doen is niet erg, maar het wordt tijd om de wagen eens wat beter aan te pakken. Eens zien wat ik allemaal vind, naast de remmen en schokdempers..
Moderators: Mark Smeets