show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Lijntje"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2012 14:34 #908031 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Hij zegt ook 14 cent brandstof. Zal dan wel diesel zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 22:21 #908076 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
misschien frituurvet of sla-olie

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2012 00:04 #908086 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Ik rij voor tussen de 5,8 en 10 cent per km [alleen de brandstofkosten] op LPG verbuik 1:8.57 gemiddeld en mijn vrouw tussen de 16.4 en 22.8 cent per km op benzine verbruik 1:8.88 gemiddeld.
Beide zijn natuurlijk afhankelijk van de brandstof prijs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2012 15:33 #908235 door V300 register

powerflux;200199 schreef : :humor: jij bent echt de eerste die een 940 (of andere grote volvo, for that matter) goedkoop noemt.

maar serieus: 14ct/km? verzekering, belasting, onderhoud.. hoe doe je dat?

Kilometers maken...

Aanschaf: 450,=
Onderhoud tot nu: 50,= (geschat, moet nog wat invoeren)
Wegenbelasting: 123,= p/m
verzekering: 30,= p/m (onbeperkte km, 80% no-claim helpt)
Brandstof: lpg 0.65 per liter (1:9 - 1:10, max 100 km/u op snelweg... scheelt stevig)

Als je genoeg kilometers maakt valt de rest weg tegen de brandstofkosten.

Brandstof is nu 8 ct/km, 4 ct/km wegenbelasting, 1 ct/km verzekering en wagen (afschrijving en onderhoud) komt ook op zoiets. (laat ik 15 ct/km in totaal kwijt zijn ipv 14 ct/km, kan ook)

Onderhoud zelf doen (uurloon is hoog), geen drol uitgeven aan de wagen en veel rijden helpt.

Dit is overigens excl. de km vergoedingen die ik van m'n werkgever heb, als ik die meereken kom ik op -5 ct/km. Ik heb een hoge mobiliteitsvergoeding waarvan het restant bruto wordt uitbetaald als ie niet aan km vergoeding op gaat. (maar dus ook netto gemaximaliseerd is, dus meer dan dat bedrag krijg ik nooit als km declaratie uitbetaald)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-08-2012 14:50 #914859 door V300 register
Door ziekte is het flink stil, maar er valt weinig te melden. Voor de APK niets gedaan, anders dan even de remmen testen onderweg naar het APK station. Meer was ook niet nodig, met vlag en wimpel door de keuring en ze mag weer een tijdje.

Nu in afwachting van de eerstvolgende knutseldag voor afstel werk. (schijven, koppeling e.d.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-04-2013 10:48 #926500 door V300 register
Het afstelwerk is allang uitgevoerd, maar druk, druk, druk. Deze week de 940 van een hopelijk niet lekkende ECC voorzien, dus tijdelijk Lijntje als vervoer in gebruik. Dinsdag nog lekker opgeschept dat ze het prima deed, want nooit klachten. Doen we woensdag de boodschappen met d'r, springt ze ineens hoog in de toeren. Dit werd op een gegeven moment weer minder, dus testen, wat kan de oorzaak zijn. Nu blijkt dit te gebeuren bij een plotselinge remactie.

Dankzij het forum al gevonden dat het waarschijnlijk de remschakelaar is. Als de 940 af is eens op jacht naar deze schakelaar. Daarnaast ook eens het linker achterlicht nalopen, daar gebeuren rare dingen. (rem zwak, met licht aan remmen dan gaat links het achterlicht uit ipv remlicht aan e.d.) We hebben veel vocht in de wagen gehad, zal dus wel een roestige massa zijn, maar leuk is anders.

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2013 19:33 #926512 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Alles goed verder, lang niet meer van je gehoord.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2013 16:44 #926561 door V300 register
Veel te druk geweest, sinds aug vorig jaar weer druk aan het werk en flink m'n vrije tijd aan het verdedigen. Thuis zit ik nauwelijks meer achter de comp en m'n weekenden zijn redelijk vol met klussen.

De afgelopen vakantie is gebruikt om de Volvo 940 te ontdoen van z'n lekkende verwarming en te voorzien van een niet lekkende ECC. Dat is redelijk gelukt.

Nu mag Lijntje weer onderhanden genomen worden, niet hangende remschakelaar is al handig en goed werkende achterlichten. De 11e mei kom ik in elk geval in Leidschendam langs voor kluswerk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2013 16:31 #926626 door V300 register
Gisteren uitgevonden waar de hogedruk remschakelaar zit en even geneusd. Wat waren die aansluitingen smerig. Even in de contact spray gezet en binnenkort maar eens testen. Kijken of dat iets helpt. (vast niet, het gedrag lijkt op het blijven plakken van de schakelaar, maar je weet maar nooit)

Verder niet vergeten me op te geven voor de knutseldag en even kijken of iemand een leuke dakantenne over heeft. (liefst zwart, maar wel correct 'period', dus zonder de demontabele spriet)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2013 16:47 #927764 door V300 register
De aanmelding is geregeld, dus ik kan met Lijntje aanwezig zijn. Wordt nog wel even een antenne vangen ergens.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC