Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Beide zijn natuurlijk afhankelijk van de brandstof prijs.
- V300 register
- Verbannen
powerflux;200199 schreef : :humor: jij bent echt de eerste die een 940 (of andere grote volvo, for that matter) goedkoop noemt.
maar serieus: 14ct/km? verzekering, belasting, onderhoud.. hoe doe je dat?
Kilometers maken...
Aanschaf: 450,=
Onderhoud tot nu: 50,= (geschat, moet nog wat invoeren)
Wegenbelasting: 123,= p/m
verzekering: 30,= p/m (onbeperkte km, 80% no-claim helpt)
Brandstof: lpg 0.65 per liter (1:9 - 1:10, max 100 km/u op snelweg... scheelt stevig)
Als je genoeg kilometers maakt valt de rest weg tegen de brandstofkosten.
Brandstof is nu 8 ct/km, 4 ct/km wegenbelasting, 1 ct/km verzekering en wagen (afschrijving en onderhoud) komt ook op zoiets. (laat ik 15 ct/km in totaal kwijt zijn ipv 14 ct/km, kan ook)
Onderhoud zelf doen (uurloon is hoog), geen drol uitgeven aan de wagen en veel rijden helpt.
Dit is overigens excl. de km vergoedingen die ik van m'n werkgever heb, als ik die meereken kom ik op -5 ct/km. Ik heb een hoge mobiliteitsvergoeding waarvan het restant bruto wordt uitbetaald als ie niet aan km vergoeding op gaat. (maar dus ook netto gemaximaliseerd is, dus meer dan dat bedrag krijg ik nooit als km declaratie uitbetaald)
- V300 register
- Verbannen
Nu in afwachting van de eerstvolgende knutseldag voor afstel werk. (schijven, koppeling e.d.)
- V300 register
- Verbannen
Dankzij het forum al gevonden dat het waarschijnlijk de remschakelaar is. Als de 940 af is eens op jacht naar deze schakelaar. Daarnaast ook eens het linker achterlicht nalopen, daar gebeuren rare dingen. (rem zwak, met licht aan remmen dan gaat links het achterlicht uit ipv remlicht aan e.d.) We hebben veel vocht in de wagen gehad, zal dus wel een roestige massa zijn, maar leuk is anders.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
De afgelopen vakantie is gebruikt om de Volvo 940 te ontdoen van z'n lekkende verwarming en te voorzien van een niet lekkende ECC. Dat is redelijk gelukt.
Nu mag Lijntje weer onderhanden genomen worden, niet hangende remschakelaar is al handig en goed werkende achterlichten. De 11e mei kom ik in elk geval in Leidschendam langs voor kluswerk.
- V300 register
- Verbannen
Verder niet vergeten me op te geven voor de knutseldag en even kijken of iemand een leuke dakantenne over heeft. (liefst zwart, maar wel correct 'period', dus zonder de demontabele spriet)
- V300 register
- Verbannen