show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Lijntje"

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2011 18:10 #873863 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Zo, brandstofslangen zijn binnen, in elk geval die van 5 en 6 mm. (Wel vervelend dat ik van beide 2m gekocht heb en dat ik er net achter kom dat de 6mm voor 7 meter op de rekening staat :( ontdek ik dus net pas bij het verwerken van de administratie) Dan kan ik druk aan de gang met de stukjes die ik kan vervangen. Heeft iemand nog tips hoe ik bij alle stukken kan komen?

Tevens heb ik ontdekt dat een ruitensproeierpompje nieuw 17 euro ex. btw (en korting) is. Voor dat geld ga ik de volgende keer niet meer klooien met een gebruikte, maar dat is voor een volgende keer (waarschijnlijk bij Streepje) Morgen de brandstofleidingen van Lijntje aanvallen, zodra de radiator en richtingaanwijzerhandel van de 740 zijn gedaan. Eerst die werkend voordat ik de reserve wagen ga aanvallen. (en kunnen de leidingen nog even goed uitdrogen :hmmz:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2011 00:17 #873883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Als je dat rechter interieurpaneel eraf haalt kun je overal bij aan de bovenkant. Heb je nog dat de tank eraf moet om de stukjes aan de vlotter te vervangen, dat lukte mij niet via dat gaatje in de kofferbak. Wel eerst de ontluchtings-slangen aan de tank losmaken :+ Wiel hoeft er niet af, het is soms wel even op de rug eronder liggen :) succes alvast :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2011 19:31 #873913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Zo, de leidingen aan de tank zijn vervangen. Dit kwam ik tegen:



Zo is het nu.



Degene die bedacht heeft om daar slangen te leggen ipv echte leidingen. (onder de wagen van voor naar achter, niet de laatste stukjes) zouden ze moeten opknopen. Ok, ze roesten niet weg, maar wat een geklooi om het een en ander aangesloten te krijgen. (bij de linker, rechts ging weer zonder problemen)

Daarna deze bende eens aangevallen. (voor/na)



Helaas was de 12mm niet te vinden op zo'n korte termijn, dus die niet gedaan. De rest loopt naar buiten en hangt los. Ik vraag me af of de leiding aan het overlooptankje niet terug de tank in zou moeten, die zit nu zo onder de wagen. (Lijkt mij niet correct)



Net even gestart om achteruit te rijden en ondanks dat er aardig wat benzine uit de leidingen kwam bij het wisselen starte ze verdacht snel. Ik ben benieuwd hoe het verbruik nu is de volgende tankbeurt. Dat zou al beter moeten zijn, er is nog maar een kwart tank weggereden in 100 km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2011 23:12 #873929 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
de slang die zo onder de auto uitkomt is de slang vanaf het terugslagklepje wat tegen het tankje aan geklikt zit.


het slangetje onderaan het tankje hoort wel vast te zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2011 08:34 #873931 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Dat dacht ik ook, de slang die van het terugslagklepje naar onder de wagen loopt zit netjes in de beugeltjes op de achterkant, het slangetje dat op de foto staat komt van onder het tankje.

Ik heb nu dus bij Lijntje 4 slangen die naar beneden lopen, door de bodem. De brede stortkoker naar de tank, de 12mm naar de bovenkant van de tank en 2x 5/6 mm die in de open lucht uitkomen. De een (aan het terugslagklepje) loopt netjes langs de achterkant van de tank en stopt halverwege de breedte van de wagen, de ander komt van de onderkant van het tankje en zit zo ge tie-wrapt.

Het lijkt mij dat deze 'ergens' op hoort te zitten, danwel onderaan de vulslang, danwel bij de 12 mm slang naar de bovenkant van de tank. (Waarom anders een tankje er tussen zou ik zo denken) De vraag is alleen waar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 12:00 #873937 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Ik vermoed tankontluchting

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-05-2011 12:18 #873940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Aan de 12mm slang die omlaag gaat zit vlak na het doorvoerrubber een Y stuk, met een 6mm aansluiting, hier moet de slang op die aan de onderkant van het vaatje zit. De andere 6mm zweeft inderdaad achteraan de tank zondeer aangesloten te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2011 17:58 #873966 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Dat noemt men de tankontluchting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2011 09:02 #874018 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"

Vermilion;174871 schreef : Aan de 12mm slang die omlaag gaat zit vlak na het doorvoerrubber een Y stuk, met een 6mm aansluiting, hier moet de slang op die aan de onderkant van het vaatje zit. De andere 6mm zweeft inderdaad achteraan de tank zondeer aangesloten te zijn.


Ah, dan weet ik wat ik mis, wordt dus een 12mm stukje met 5/6mm T aansluiting ertussen zetten. (of terug zien te vinden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2011 15:20 #874109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Deze aansluiting is inderdaad essentieel, anders loopt alsnog alle expansie benzine over straat straks.

Ik was het even vergeten van dat Y-stuk, maar dat hoort inderdaad een eindje onder het doorvoerrubber te zitten.

De slang die langs de tank loopt door de klemmen en halverwege ophoudt is de slang waar de benzine als aller-aller-allerlaatste uit komt lopen als de tank helemaal vol zit, de vulslang, het expansievat, de vulopening, ?n het slangetje naar de terugslagklep.

Als je op dat moment de dop eraf draait komt het eerst nog daar eruit lopen voordat het via het slangetje naar onder de auto gaat. Krijg je dus in normale weersomstandigheden nooooooit voor elkaar. (volledig tot de nok toe volgooien met ijskoude benzine en dan zonder een druppel te verbruiken naar zuid-frankrijk rijden :) ... of zoiets )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD