Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- V300 register
- Verbannen
Tevens heb ik ontdekt dat een ruitensproeierpompje nieuw 17 euro ex. btw (en korting) is. Voor dat geld ga ik de volgende keer niet meer klooien met een gebruikte, maar dat is voor een volgende keer (waarschijnlijk bij Streepje) Morgen de brandstofleidingen van Lijntje aanvallen, zodra de radiator en richtingaanwijzerhandel van de 740 zijn gedaan. Eerst die werkend voordat ik de reserve wagen ga aanvallen. (en kunnen de leidingen nog even goed uitdrogen :hmmz:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zo is het nu.
Degene die bedacht heeft om daar slangen te leggen ipv echte leidingen. (onder de wagen van voor naar achter, niet de laatste stukjes) zouden ze moeten opknopen. Ok, ze roesten niet weg, maar wat een geklooi om het een en ander aangesloten te krijgen. (bij de linker, rechts ging weer zonder problemen)
Daarna deze bende eens aangevallen. (voor/na)
Helaas was de 12mm niet te vinden op zo'n korte termijn, dus die niet gedaan. De rest loopt naar buiten en hangt los. Ik vraag me af of de leiding aan het overlooptankje niet terug de tank in zou moeten, die zit nu zo onder de wagen. (Lijkt mij niet correct)
Net even gestart om achteruit te rijden en ondanks dat er aardig wat benzine uit de leidingen kwam bij het wisselen starte ze verdacht snel. Ik ben benieuwd hoe het verbruik nu is de volgende tankbeurt. Dat zou al beter moeten zijn, er is nog maar een kwart tank weggereden in 100 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
het slangetje onderaan het tankje hoort wel vast te zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb nu dus bij Lijntje 4 slangen die naar beneden lopen, door de bodem. De brede stortkoker naar de tank, de 12mm naar de bovenkant van de tank en 2x 5/6 mm die in de open lucht uitkomen. De een (aan het terugslagklepje) loopt netjes langs de achterkant van de tank en stopt halverwege de breedte van de wagen, de ander komt van de onderkant van het tankje en zit zo ge tie-wrapt.
Het lijkt mij dat deze 'ergens' op hoort te zitten, danwel onderaan de vulslang, danwel bij de 12 mm slang naar de bovenkant van de tank. (Waarom anders een tankje er tussen zou ik zo denken) De vraag is alleen waar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Vermilion;174871 schreef : Aan de 12mm slang die omlaag gaat zit vlak na het doorvoerrubber een Y stuk, met een 6mm aansluiting, hier moet de slang op die aan de onderkant van het vaatje zit. De andere 6mm zweeft inderdaad achteraan de tank zondeer aangesloten te zijn.
Ah, dan weet ik wat ik mis, wordt dus een 12mm stukje met 5/6mm T aansluiting ertussen zetten. (of terug zien te vinden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik was het even vergeten van dat Y-stuk, maar dat hoort inderdaad een eindje onder het doorvoerrubber te zitten.
De slang die langs de tank loopt door de klemmen en halverwege ophoudt is de slang waar de benzine als aller-aller-allerlaatste uit komt lopen als de tank helemaal vol zit, de vulslang, het expansievat, de vulopening, ?n het slangetje naar de terugslagklep.
Als je op dat moment de dop eraf draait komt het eerst nog daar eruit lopen voordat het via het slangetje naar onder de auto gaat. Krijg je dus in normale weersomstandigheden nooooooit voor elkaar. (volledig tot de nok toe volgooien met ijskoude benzine en dan zonder een druppel te verbruiken naar zuid-frankrijk rijden ... of zoiets )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.