Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- V300 register
- Verbannen
Voeringen eruit, meten en de voorste voeringen (links en rechts) waren krap 2 mm, achter > 4mm. Is het normaal dat de voeringen aan de voorkant van de achterrem harder slijten?
Aangezien de voorste toch al dicht bij de minimale voering dikte zaten zijn er nieuwe besteld. Bij het verwijderen viel al op dat de voorste borgpennen wat roestig waren, dus op jacht naar de borgpinnen voor de remvoeringen. Los lijken ze niet te vinden. Bij de automaterialen zaak waar de voeringen vandaan kwamen was wel een complete achterrem revisie set te krijgen (200,=, maar dan heb je ook de cilinder, trommel e.d.) of bij de dealer een setje met 1 pin, 1 veertje en 1 schoteltje voor net geen 25,=. (en daar heb je er dan idealiter 4 van nodig)
Weet iemand nog een adres voor alleen het pinnetje? Nordicar doet niets met het Nederlandse spul, Dafhobby heb ik net gevraagd. (Het zou me niks verbazen als de 66 dezelfde remvoeringen gebruikt)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=329
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Calzone;229177 schreef : Ik vermoed dat je deze zoekt?:
dafhobby.nl/daf_produkt.php?idnr=329
Yup, die. Finaal overheen gekeken bij het doro de site heen spitten. Bedankt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als je achteruit rijdt en dan remt, doet vooral de achterste remschoen het werk.
EDIT dat die hendels van het handremmechaniek vast gaan zitten is erg gebruikelijk bij de v300. gangbaar maken en met veel WD40 de roest er tussenuit werken. Daarna droogmaken (idealiter uitspoelen en uitblazen met perslucht) en goed wat kopervet of keramisch vet tussen prakken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De nieuwe blokken zitten er in en het handremmechanisme is ook weer gangbaar. Eerst met WD40 er iets beweging in gekregen, daarna schoon en met een flinke klodder kogellagervet alle bewegende delen ruim ingevet.
Bij de ontage van de voeringen waren de borgveren en vooral de pin en cup constructie een uitdaging... tot ik eindelijk bij de eerste veer de juiste werkwijze in de vingers had. De rest zat er in minder dan de helft van de tijd die ik voor de 1e nodig had op.
Donderdag de her, eens zien of het dan goed is. Het was de grootste klus sinds de eerste apk. (toen mocht er een verse einddemper op)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Dat kogellagervet zou ik zelf niet gebruiken, dat gaat 'vloeien' als het warm wordt en dan wordt alles in je remtrommel een grote vette bende. Zonde van je remschoenen en dag remwerking. Ik zou kopervet gebruiken, kan beter tegen hitte en blijft netjes zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar zelfs het kogellagervet heeft het prima gehouden. Vandaag even snel langs m'n apk man (lekker bij gekletst met een V700 lid die daar was met een 960), de wagen de remmenbank op, 2x remmen (1x voet, 1x handrem) en afmelden maar. Toch eens wat vaker Lijntje uitlaten, net geen 1000 km tussen beide APK's.
Oo meteen even nagevraagd hoe dat nou zit met de 2 jarige APK bij 30+. Gaat dat al in op de dag dat de wagen 30 jaar op de weg staat (22 mei 2015 voor beide 340's hier) of de dag erna. De keurmeester kon dat niet met zekerheid zeggen, dus voor 23 mei 2015 staat de volgende apk gepland. Wordt wel oppassen dat ik in 2016 niet weer een afspraak maak. :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Van die 30 jaar, dat werkt automatisch.
APKman geeft door dat ie weer mag, RDW meldt terug tot wanneer het dus weer goed is. En dus inderdaad niet net dag te vroeg gaan, want da's zunt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Alles schoon gemaakt, in elkaar geschroefd (nu wat strakker) en weer ingebouwd.
Daarna ging de radio open om te kijken of ik last had van een vuil contact.
Radio schoongemaakt en weer ingebouwd, want een leeg gat is ook niet alles. Helaas is de radio niet meer dan een opvulling. Doet het nog steeds niet op de fm band. Ach ja, het ziet er weet leuk uit.
Vandaag de CR-201 die ik no heb liggen opgegraven.
Helaas doet die het nog slechter, dus dat wordt op jacht gaan naar een goede stereo Volvo radio of verloop naar iso en een iso inbouw frame voor de 300. Ach ja, weer wat te klussen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.