show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 DL alias "Lijntje"
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-10-2010 12:48 #850502
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
De ontvangst heb ik minimaal op het moment als de antenne in de juiste stand in de voet blijft staan. Zodra de antenne in vrije val naar het dak zwiept ben ik de ontvangst kwijt. Het lijkt er verdacht veel op dat de connectie tussen spriet en kabel in het scharnier via koolborstels of andere sleepcontact achtige constructie gaat en dat die nu, doordat het scharnier lam is, geen contact maakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 2
13-10-2010 13:12 #850504
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
koolborstels? sleep contact? Wat dacht je van gewoon een bout?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-10-2010 13:16 #850505
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Ik had het over het draaipunt van de spriet. Als daar een bout zit moet het chroom er ook af kunnen en die bout aangedraaid kunnen worden om die antenne weer werkend te krijgen. Wie oh wie...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 2
13-10-2010 13:40 #850507
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
In de het draaipunt zit over het algemeen een boutje/moertje volgens mij. De laatste die ik gemonteerd heb had dat tenminste.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
13-10-2010 16:14 #850519
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Hoe krijg ik het kapje van de voet zonder deze te beschadigen? Dan kan ik 'm eens aandraaien en kijken of dit helpt voor de dakbekleding aan de kant moet om 'm te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-01-2011 20:44 #860062
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Ok, hoe ik het kapje los krijg heb ik door en ik wilde haast een posting plaatsen in de trand van 'ze doet het prima, geen enkele klacht', maar vandaag bij het boodschappen doen besloot de aanjager halverwege de heenweg dat ik de wagen ook wel zelf vocht vrij kon krijgen en hield er spontaan mee op. Uit en weer aan zetten hielp even, 5 seconden en toen was het weer over, permanent. Tot nu toe kwam ie wel weer tot leven na een minuut of iets dergelijks, maar vandaag, juist met al dat vocht buiten, vertikte de aanjager zelfs dat. Wordt even zoeken, gedrag is als een los contact ergens.
Kan ik ook meteen de achterruitverwarming nalopen, die doet het ook al een tijdje niet meer, maar dat was wel met een werkende aanjager op te vangen. (en op de buitenspiegels het verkeer achter je in de gaten houden)
Kan ik ook meteen de achterruitverwarming nalopen, die doet het ook al een tijdje niet meer, maar dat was wel met een werkende aanjager op te vangen. (en op de buitenspiegels het verkeer achter je in de gaten houden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-01-2011 19:09 #860170
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Zo, vandaag maar eens de bak met de aanjager gedemonteerd. De aanjager was los, maar de contacten... wat een smeerboel. Alles los, motor eruit, nog even smeren en alle contacten schoonmaken met contactspray.
Alles gedemonteerd, gesmeerd, schoongemaakt en weer aangesloten. Stekkers weer verbonden, na een plens extra contactspray en wat denk je... hartstikke dood.
Nu geen tijd om verder uit te zoeken, ik verdenk de koolborstels, dus motorkap van Streepje open en demonteren die bak. De aanjager draaide zwaar, dus ook die volledig open, schoonmaken, smeren en weer in elkaar en ja hoor... werken. Alles definitief gemonteerd en bij Streepje ook de bak weer geplaatst. De bovenste 2 schroeven zijn aangedraaid, de onderste 2 zitten er vingervast in. Het wordt toch eens tijd om bij Streepje vast te gaan leggen wat er allemaal gedoneerd is. (de mods is al gevraagd de lock te verwijderen en de vervuiling weg te halen)
Daarna nog snel even, in het donker, gekeken naar de oorzaak van het niet werken van de achterruitverwarming...
Iets zegt me, hebbus. Draadloos internet geloof ik wel, maar aderloze draden niet. Snel even een beun oplossing (kroonsteentje) want het was al donker en testen... Yup, werkt weer zoals het hoort. Toch eens op de sloop een correcte kabel halen. (of minimaal het mooie hoesje wat om die kabel hoort)
Daarna is ze gestart, blower aan, achterruitverwarming aan en alles werkt weer naar behoren. Nog snel even de ruitensproeiers testen en... nop, dood. Na 2 jaar stilstand zit er vast troep in de sproeikopjes, dus dat moet nog... met daglicht.
Al met al een geslaagde actie, al ben ik te laat begonnen door een gevecht met de computer. In 2 uurtjes toch weer de vervelende punten op weten te lossen. Ik ben tevreden.
Alles gedemonteerd, gesmeerd, schoongemaakt en weer aangesloten. Stekkers weer verbonden, na een plens extra contactspray en wat denk je... hartstikke dood.
Nu geen tijd om verder uit te zoeken, ik verdenk de koolborstels, dus motorkap van Streepje open en demonteren die bak. De aanjager draaide zwaar, dus ook die volledig open, schoonmaken, smeren en weer in elkaar en ja hoor... werken. Alles definitief gemonteerd en bij Streepje ook de bak weer geplaatst. De bovenste 2 schroeven zijn aangedraaid, de onderste 2 zitten er vingervast in. Het wordt toch eens tijd om bij Streepje vast te gaan leggen wat er allemaal gedoneerd is. (de mods is al gevraagd de lock te verwijderen en de vervuiling weg te halen)
Daarna nog snel even, in het donker, gekeken naar de oorzaak van het niet werken van de achterruitverwarming...
Iets zegt me, hebbus. Draadloos internet geloof ik wel, maar aderloze draden niet. Snel even een beun oplossing (kroonsteentje) want het was al donker en testen... Yup, werkt weer zoals het hoort. Toch eens op de sloop een correcte kabel halen. (of minimaal het mooie hoesje wat om die kabel hoort)
Daarna is ze gestart, blower aan, achterruitverwarming aan en alles werkt weer naar behoren. Nog snel even de ruitensproeiers testen en... nop, dood. Na 2 jaar stilstand zit er vast troep in de sproeikopjes, dus dat moet nog... met daglicht.
Al met al een geslaagde actie, al ben ik te laat begonnen door een gevecht met de computer. In 2 uurtjes toch weer de vervelende punten op weten te lossen. Ik ben tevreden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-05-2011 07:36 #873779
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Natuurlijk, de wagen is weer even nodig (740 radiator is wat aan het lekken en de alarmlichtenschakelaar wil niet meer uit) en wat denk je, na de wissel van de bak met de ruitensproeiers bleek het pompje de geest gegeven te hebben. Aangezien Streepje nog een compleet vol reservoir had zijn de reservoirs gewisseld. Van Lijntje liet ie prima los, maar Streepje had de bout muurvast gerot. Daar is nogwat werk dus.
Gisteren dan maar even tanken (1:7.4 ) en een paar ruitenwisserbladen gehaald. Die laatste was nodig om door de apk te komen en de brandstofslangen moeten toch echt binnenkort gedaan worden.
Nog een week werken en ik zit wat rustiger op m'n werk (einde proeftijd), dus maar eens gaan plannen en prioriteiten gaan stellen. Ik denk dat het toch eerst garage uitmesten gaat worden, Lijntje door de apk, werk aan 780 diesel inventariseren, 740 inventarisatie en dan door plannen. De 780 diesel is wb vrij per 1-7, dus dat wordt een zeer re?le optie als dagelijkse wagen 's zomers. Daarna, als de 740 en 780 af zijn, Streepje eens onderhanden nemen. Moet rijdend te krijgen zijn.
Gisteren dan maar even tanken (1:7.4 ) en een paar ruitenwisserbladen gehaald. Die laatste was nodig om door de apk te komen en de brandstofslangen moeten toch echt binnenkort gedaan worden.
Nog een week werken en ik zit wat rustiger op m'n werk (einde proeftijd), dus maar eens gaan plannen en prioriteiten gaan stellen. Ik denk dat het toch eerst garage uitmesten gaat worden, Lijntje door de apk, werk aan 780 diesel inventariseren, 740 inventarisatie en dan door plannen. De 780 diesel is wb vrij per 1-7, dus dat wordt een zeer re?le optie als dagelijkse wagen 's zomers. Daarna, als de 740 en 780 af zijn, Streepje eens onderhanden nemen. Moet rijdend te krijgen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
06-05-2011 13:55 #873798
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
1:7,4? Laatste tankbeurt met mijn 760TIC was zelfs 1:8,5.. zo slecht doe ik het dan nog niet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-05-2011 20:15 #873811
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
Dit was eens in de week boodschappen en dan een week laten staan. De benzineleidingen zijn echt poreus en aan vervanging toe. Toch snel maar doen, het vloeibare goud verdampt goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets