show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 DL alias "Lijntje"

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 23:44 #824340 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
die voorbalken zijn inderdaad een van de bekende punten bij volvo 300..en streepje en lijntje zijn zeker de moeite waard om op de weg te houden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2010 00:05 #824341 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
We doen onze best, zeker omdat ze beide 22 mei 1985 op kenteken zijn gezet. (de bevestiging van de belastingdienst dat de wegenbelasting per 22 mei wegvalt is al binnen voor de dames)

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2010 00:14 #824342 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
dat is een mooi streven om ze rijdend te houden..zeker nu je geen wegenbelasting meer gaat betalen van 22 mei..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2010 00:19 #824343 door V300 register
Jan, niet constant het idee dat je dronken bent? Zie alles dubbel
Jan, niet constant het idee dat je dronken bent? Zie alles dubbel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2010 12:09 #824357 door V300 register
Zo erg als met deze Volvo's is het met de rest niet, daar heb ik maar 1 van elk. (of 1 kleur bij de Toyota Celica GT4's)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2010 20:03 #825611 door V300 register
*snif* Bij de oliewissel iets te scheutig geweest met de olie, dus rookte medam door de knoeierij van mij... dacht ik. Nop, het kleppendeksel gaf wat lekkage. In de veronderstelling dat het deksel wat te los zat heb ik het iets vaste gedraaid en daarmee de vervorming die er al in zat verergerd ipv de pakking wat beter laten passen... Ik herrinner me nu ook dat ie bij de knutseldag ook al wat minder goed wilde passen, maar tja, achteraf enzo.

Ala, klepdeksel dan maar verwijderen en eens zien wat er echt aan de hand is...

[img
[img

Oeps, het kleppendeksel hoort vast niet zo bol te zijn en de klepdekpselpakking, die juist zo netjes bleef zitten bij de montage, hoort vast niet naast de kop uit te komen... Het was nog droog, dus met het gebruikte gereedschap richting Streepje en daar het kleppendeksel gelicht en er naast gelegd.

[img

Dat ziet er toch anders uit. Naast een stuk smeriger te zijn wijkt ie ook niet echt. De verharde pakking los gepeuterd en op het kleppendeksel van Lijntje gelegd.

[img

Niet goed inderdaad. Dat wordt pakking van Lijntje schoonmaken en inspecteren...

[img
[img

Auw... maar niet geheel door, dus zal die vast iets beter afdichten dan de +- 25 jaar oude pakking van de kleppendeksel van Streepje. Nou ja, mot maar even, dinsdag maar een verse set halen. (Elke dame een)

Streepje's kleppendeksel erbij, pakking er op de kop in, zodat de breuk in het deksel zit ipv op de kop en gaan... wtf...

[img

Midden onderaan nog een breuk, nu over de lengte... Had de tip van de flupa ook nog echt nut gehad... Blijkbaar heb ik daar het kleppendeksel op de pakking gehad ipv er omheen. Prachtig klemmende pakking er tussenuit, flupa er tussen, extra op de beschadigingen en er weer op. Dit moet het morgen maar houden en op jacht naar een goed kleppendeksel voor Lijntje.

Na de montage een proefrit gemaakt en alles lijkt nu dicht. Geen rook meer onder de kap vandaan en met de kap open een heel klein beetje, maar tja, er ligt nu overal olie.

Wat hebben we nu geleerd:
  1. Flupa is handig, kist in en mee met knutseldagen.
  2. Anjo, je had gelijk. :worship: De volgende keer als ik niet luister help me maar aan dit geintje herrinneren.
  3. Als de kleppendekselpakking lekt... controleren waarom, niet vaster draaien.
  4. Ga er nooit vanuit dat voorgaande eigenaren, ook al hebben ze in een DAF garage gewerkt, weten wat ze doen als ze de wagen zelf niet grondig kennen.
  5. Het systeem waarbij kleppendeksels op de rand worden vast geschroefd is vele malen vriendelijker dan die met de bevestiging bovenop.
  6. Lijntje heeft toch een zwakke plek kwa roest...
[img

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2010 20:21 #825615 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 DL alias "Lijntje"
gewoon met beleid rechtbuigen dan krijgt hij vanzelf de juiste vorm weer terug. dat blik buigt al als je er naar kijkt dus terugbuigen kan makkelijk :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2010 20:33 #825620 door V300 register
Het is mij net niet gelukt, hij is best wel verbogen nu. Als het morgen droog is mag je een poging wagen... ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2010 14:50 #827083 door V300 register
wat stukken hout, hamer, gepast geweld, gefixt :)

behalve als de bovenkant echt helemaal ingedeukt is, dan is de sterkte eruit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-04-2010 11:32 #827442 door V300 register
De bovenkant is best wel gedeukt, een van de gaten voor de draadeinden vind het draadeind ook niet al te lief meer, dus ik denk dat ik op de sloop ga kijken of de Daf 88 er nog staat en die kleppendeksel eens ga oppikken. (dat blok is toch afgeschreven)

Het kromme deksel zit nu op Streepje, dus tja, als we die gaan aanvallen kan de switch weer gemaakt worden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC