show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

343 low...

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 21:57 #818846 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 low...
nope, 3!

[ATTACH]2144[/ATTACH]

van links naar rechts:
- mengselschroef
- stationair schroef
- gasklepaanslag schroef

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2010 00:12 #818869 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
de rechter schroef behoort dus afgedopt te zitten. Dan heb je een redelijk betrouwbare beginsituatie voor het afstellen van de motor, omdat de doorlaat via de gasklep in de fabriek afgesteld is met alle andere circuits buiten werking.

als dat dopje eruit is, zijn er 2 manieren om de hoeveelheid lucht die de motor krijgt te vari?ren:

- gasklep aanslag
- CO constant regelschroef

omdat de progressiepoorten bij dit type carburateur op een preciese stand t.o.v. de gasklep is het heel belangrijk dat de gasklep op de juiste stand bij het stationair lopen van de motor

zodra je gaat gasgeven komen deze poorten namelijk al heel snel vrij, en als ze iets te vroeg of te laat inkomen krijg je enorme afwijkingen in het mengsel, wat er voor zorgt dat het eerste streepje gasgeven leidt tot schokken in de aandrijving.

De enige manier om dit goed te krijgen is om 343.000 keer te proberen hoe de motor op het eerste gasgeven reageert met steeds een iets andere stand van de schroef van de gasklep. Als dit gelukt is kun je daarna de linker schroef gebruiken om het CO percentage in te stellen, en de middelste om het toerental in te stellen.

overigens zou ik op alles behalve B14.0 een modernere weber carburateur + ontstekingscurve willen adviseren. De maat van de inlaatkleppen is namelijk ook nog gewijzigd...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2010 00:26 #818870 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...

antiekeradio;135256 schreef : overigens zou ik op alles behalve B14.0 een modernere weber carburateur + ontstekingscurve willen adviseren. De maat van de inlaatkleppen is namelijk ook nog gewijzigd...


En de 14.3 met de Solex dan? Die heb ik, en op de cursus heb ik meegekregen dat er aan deze weinig mis kan zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2010 00:34 #818871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
dat is absoluut ook een fijne motor maar vergt een ander inlaatspruitstuk. Dat zorgt er weer voor dat je ook de uitlaatvoorpijp moet vervangen.

bijkomend nadeel is dat ook het luchtfilter niet meer past en je dus perse zo'n pannenkoek luchtfilter moet monteren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2010 09:22 #818879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Verchroomd zijn die ook best mooi.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2010 17:00 #819096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Wel de "teur" set is besteld en verstuurd, overmorgen komt de set binnen. Kan ik gelukkig weer verder.... (via bccp....)

gr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 20:24 #819403 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
De nieuwe onderdelen van de service set zitten in de "teur". Maar zoals antiekeradio al zei het afstellen is een 1 op 343.000 lucky shot.
Mijn vraag is eigenlijk is er een begin situatie, zijn er bv 1 van de 3 schroeven die helemaal dicht moeten om goed te kunnen starten met afstellen?

pliiiiieeeeeeees......:yummie::hmmz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 00:51 #819433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
nou, ik zou zelf beginnen bij de klemstand van de gasklep (dus de aanslag helemaal los zetten)

dan de schroef juist tegen de aanslag, en dan een HALVE slag verder draaien.

controleren of de gasklep nu niet meer klemt, als het klopt, proberen af te stellen met de andere 2 schroeven en kijken hoe die rijdt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2010 21:13 #820435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Het is gelukt hoor met de "teur"..... Hij loopt nu een stuk beter. Wel nog even afstellen.
Verder is de auto in de grond gezet vandaag..... Foto's volgen yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2010 19:50 #820558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Zoals beloofd wat foto's van afgelopen zaterdag...

als eerst strak maken en uitdeuken.




het welbekende spijkeren....


stukje krimpen....


en afsmeren met chanel en oil of olaz....


afplakken....




en hooooozen maar.... staat nu in de grondverf, en nu kan het strak schuren beginnen.... De losse delen moeten deze actie nog ondergaan....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD