343 low...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
als dat dopje eruit is, zijn er 2 manieren om de hoeveelheid lucht die de motor krijgt te vari?ren:
- gasklep aanslag
- CO constant regelschroef
omdat de progressiepoorten bij dit type carburateur op een preciese stand t.o.v. de gasklep is het heel belangrijk dat de gasklep op de juiste stand bij het stationair lopen van de motor
zodra je gaat gasgeven komen deze poorten namelijk al heel snel vrij, en als ze iets te vroeg of te laat inkomen krijg je enorme afwijkingen in het mengsel, wat er voor zorgt dat het eerste streepje gasgeven leidt tot schokken in de aandrijving.
De enige manier om dit goed te krijgen is om 343.000 keer te proberen hoe de motor op het eerste gasgeven reageert met steeds een iets andere stand van de schroef van de gasklep. Als dit gelukt is kun je daarna de linker schroef gebruiken om het CO percentage in te stellen, en de middelste om het toerental in te stellen.
overigens zou ik op alles behalve B14.0 een modernere weber carburateur + ontstekingscurve willen adviseren. De maat van de inlaatkleppen is namelijk ook nog gewijzigd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;135256 schreef : overigens zou ik op alles behalve B14.0 een modernere weber carburateur + ontstekingscurve willen adviseren. De maat van de inlaatkleppen is namelijk ook nog gewijzigd...
En de 14.3 met de Solex dan? Die heb ik, en op de cursus heb ik meegekregen dat er aan deze weinig mis kan zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
bijkomend nadeel is dat ook het luchtfilter niet meer past en je dus perse zo'n pannenkoek luchtfilter moet monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
gr
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijn vraag is eigenlijk is er een begin situatie, zijn er bv 1 van de 3 schroeven die helemaal dicht moeten om goed te kunnen starten met afstellen?
pliiiiieeeeeeees......:yummie::hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
dan de schroef juist tegen de aanslag, en dan een HALVE slag verder draaien.
controleren of de gasklep nu niet meer klemt, als het klopt, proberen af te stellen met de andere 2 schroeven en kijken hoe die rijdt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verder is de auto in de grond gezet vandaag..... Foto's volgen yeehaa!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
als eerst strak maken en uitdeuken.
het welbekende spijkeren....
stukje krimpen....
en afsmeren met chanel en oil of olaz....
afplakken....
en hooooozen maar.... staat nu in de grondverf, en nu kan het strak schuren beginnen.... De losse delen moeten deze actie nog ondergaan....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.