show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

343 low...

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2010 20:30 #818237 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...

antiekeradio;134594 schreef : ja dat is dus de gemoderniseerde versie al.
wat me daarvan altijd opvalt is dat het plastic zo grijs uitslaat.

de aller-allereerste 343's hadden daar 5 vierkante knoppen naast elkaar zitten.


Dan is mijn 343 net niet meer 1 van de allereerste :hmmz::wtf2: gheghe.... en je hebt inderdaad gelijk, dat paneeltje is lichtgrijs inmiddels.... maar dat komt na het spuiten ook goed...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 10:43 #818752 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Wel het vervlog is of was eigenlijk dat de motor wel even warm had gelopen alleen liep daarna als een pak natte kranten....
Dus alle slangen gecheckt, daar mankeerde niets aan. Dan dus maar de carburateur eraf. En zo geschiede.







ALs snel werd duidelijk eea behoorlijk vuil was en de membramen ook niet helemaal hun werk konden doen, anders gezegd ze hadden hun werk gedaan..... ruim 30 jaar....







Dus is de zoektocht naar een adres waar ze van die mooie revisie sets verkopen voor deze Weber 32 DIR83/100...

Wordt vervolgd. :wtf:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 10:56 #818754 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
www.bccp.nl , setje 250 volgens mij maar dat zal ik gelijk ff nakijken

Ja deze:
W250 S-KIT 32DIR REN/ALF GREEN

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 12:02 #818762 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...

Tj??rd;135136 schreef : www.bccp.nl , setje 250 volgens mij maar dat zal ik gelijk ff nakijken

Ja deze:
W250 S-KIT 32DIR REN/ALF GREEN


Jij bent goed bezig.... yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 12:16 #818766 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 low...
wist je al dat dat de verkeerde carburateur is en hij totaal niet op deze motor hoort? (tenzij je motorcode B14.1E of B14.2E is, maar dat betwijfel ik op een '77er)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 14:18 #818780 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...

AvdAkker;135149 schreef : wist je al dat dat de verkeerde carburateur is en hij totaal niet op deze motor hoort? (tenzij je motorcode B14.1E of B14.2E is, maar dat betwijfel ik op een '77er)


Dat heb je goed gezien, het is ook het motortje van en 79'er. Die is wel al weer iets nieuwerder....
De motorcode weet ik eigenlijk niet, waar staat die?

gr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 15:08 #818784 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 low...
dan is het waarschijnlijk een B14.1E, kun je vinden op het typeplaatje boven het oliefilter

heb je de originele verdeler en carburateur nog? want als ik jou was zou ik die op gaan knappen en er op zetten, deze teur (met constant co systeem) is eigenlijk gewoon een pokkeding

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 20:28 #818828 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Wat maakt het een pokkeding? En als het onvermijdelijke toch daar is, kan er dan zo een andere "teur" op?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2010 20:48 #818835 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 343 low...
dat constant co systeem maakt het een pokkeding:D

heb er zelf ook een op m'n '80 343 (B14.1E blokkie) en heb er persoonlijk helemaal niets mee. je bent langer bezig met afstellen (+ je maakt hier sneller foutjes mee) en het is erg lastig om het blok echt netjes lopend te krijgen. heb liever de 32DIR met 2 stelschroeven, iets meer hufterproof:)

de originele teur had dit systeem niet, net als de latere versies. mocht je een andere teur erop zetten dan wel alle sproeiers overzetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2010 21:49 #818845 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 343 low...
Maar volgens mij heb ik toch ook 2 stel schroeven... die ene met dat veertje en daar naast die stel schroef met dat hele scherpe puntje, die in een soort houdertje zit.... Of heb ik het mis?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD