Laurens' Volvo-projecten
- Laurens Post
- Nieuw lid
Vanavond een hele berg nieuwe volvo 300 onderdelen zitten uitzoeken. mijn plannig:
1. volvo 345 weg
2. garage indelen met schappen en werkbank
3. beginnen met de blue special
en tussen alle punten door de niet georganiseerde onderdelen opruimen(volvo delen) of wegdoen(opel delen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Laurens Post
- Nieuw lid
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Laurens Post
- Nieuw lid
Op deze foto staat/ligt buiten alles om weer gemonteerd te worden.
Als je goed ontbreekt er hier een kapje onder bij de gordel. Deze heb ik nog niet gevonden in mijn eigen magazijn en ik weet zeker dat ik een 3deurs gesloopt heb voor niks.
Tevens heb ik naast het dichtbouwen van het laswerk ook mijn boxen achterin aangesloten, en ik kan niet meer zonder. Daarnaast moest er nog een lampje vervangen worden van de lichtschakelaar. Dus alles losgehaald bleek dat het lampje compleet erin gebrand is. Gelukkig heb ik nog 4 kappen op voorraad, dus een nieuwe kap monteren en klaar was ik. Hierbij de foto met de ingebrande lamp
Heb ook nog een foto van de vaste drijfpen ook wel agressiepen genaamd.
En een foto van hoe de 345 er nu uitziet, heb gister de koelvloeistof afgetapt, nou ja koelvloeistof noem het maar 1,5 liter roestwater.
Tevens komen binnenkort op deze dichte GLT velgen winterbanden 175/65 R14
Mijn planning
360:
- voorstoelen eruit en omwisselen met een ander setje ivm bekleding wassen en lendesteunverstelling bestuurdersstoel repareren.
- achterbank kijken waarom je de ijzeren plaat nu opeens voelt
- stuurhuis vervangen
- 10 februari krijgt hij hopelijk nieuwe apk
- winterset maken
345
- agressiepen er nu toch eens eruit zien te krijgen
- rustig verder gaan met strippen
343
- eerst een fotocamera kopen om foto's te maken bij het demonteren van de zomer
- verder onderdelen zoeken
- Laurens Post
- Nieuw lid
Voor mijn werkplaatsuitrusting eenheb ik aangeschaft:
- een verplaatsbare/inklapbare motortakel die tot 1 ton kan
- een grote lekbak
- motorblokhouder
- een bandenprofielmeter
en misschien dat je het in een ander topic al leest ik ben weer eens op slag verliefd op een blue special.
- V300 register
- Verbannen
elpee;87291 schreef : Met de 360 weer een bekeuring rijker toen ik wat weg ging brengen naar paul in arnhem. 40 euro voor 9km/h te hard op de lang water-bethanienstraat.
Och, dat valt nog mee...Ik had op ongeveer het zelfde moment een boete van 39km te hard...:no_comment:.(onderweg naar Arnhem:+) M'n eerste snelheidsboete waar ik echt van baal (1x eerder 9km ofzo te hard met de aanhanger.). Ik rij eiglk nooit harder dan 120/130...Trek ik n keer door, ben ik de lul...Maargoed.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Laurens Post
- Nieuw lid
- Laurens Post
- Nieuw lid
De 360 heb ik APK klaar gemaakt oftewel andere wielen voor eronder gezet. De wielen van de 345 zitten er nu onder. Ziet er wel komisch uit
voor 345 stalen velg 155/60 13
achter open GLT velg 185/60 14
Dus morgen gaat hij voor de APK. lekker 2 maand van te voren, want als er problemen zijn heb ik tenminste 2 maand de tijd om het aan te pakken.
Tevens begint mijn vermoeden waarheid te worden. Ik heb begin januari 2x een stoep geramd. Daarna begon het stuur ligt te trillen en de LV te klapperen. Heb stuurkogels, wiellagers, veren, ophanging allemaal 3x gecontroleerd en niets gevonden. 1x andere wielen eronder en het is weg.
Dus morgen ga ik die wielen ook aan het balanceerapparaat hangen en controleren of de velg niet krom is. En is hij krom ga ik direct op zoek om hem te laten richten.
345 die is nu bijna helemaal kaal van binnen. Op de achterbank na, maar die blijft nog ff zitten om lekker op uit te rusten. De motor is afgelopen vrijdag eruit gehaald. Beide motorsteunen voor waren finaal doormidden.
343 ga ik binnenkort uitgraven, ligt nu verstopt onder een lading bananendozen, sierstrips, voorruit, wurthkalenders. En is mijn trouwe bewaker geworden van de dichte GLT velgen.