show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Laurens' Volvo-projecten
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
21-09-2008 11:20 #728776
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Met de 360 naar de sleuteldag in ermelo geweest.
Mijn raammechaniek vervangen, Het Linkerraam wil nu weer dicht. Voor foto's zie topic sleuteldag.
Voor de snelheidsmeter moet nog een rubberen dopje bij komen en dan kan ik die weer correct monteren.
Op de terugweg nog even gestopt bij de brezan om een lampje aan te schaffen voor de klok.
s'avonds naar de auto gelopen en ja hij doet het, maar de verlichting van de lichschakelaar en de sigarenaansteker werkt nu niet. dus deze nu nog vervangen.
Verder op de terugweg op de snelweg begon het stuur te trillen als een gek, op de heenweg geen last van gehad. Zal van de week de voorwielen balanceren.
Mijn raammechaniek vervangen, Het Linkerraam wil nu weer dicht. Voor foto's zie topic sleuteldag.
Voor de snelheidsmeter moet nog een rubberen dopje bij komen en dan kan ik die weer correct monteren.
Op de terugweg nog even gestopt bij de brezan om een lampje aan te schaffen voor de klok.
s'avonds naar de auto gelopen en ja hij doet het, maar de verlichting van de lichschakelaar en de sigarenaansteker werkt nu niet. dus deze nu nog vervangen.
Verder op de terugweg op de snelweg begon het stuur te trillen als een gek, op de heenweg geen last van gehad. Zal van de week de voorwielen balanceren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
21-09-2008 11:51 #728781
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
Zeker een plakloodje verloren onderweg? Ik zie er regelmatig een liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-10-2008 22:40 #734445
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Van de 360 heeft de einddemper ook de geest gegeven deze hangt er nu nog voor de sier onder, ga deze van de week vervangen en tegelijk de snelheidsmeterkabel repareren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-11-2008 23:12 #738801
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
Zo een nieuw verhaal van mijn kant over het avontuur naar Belgie.
Zondag s'ochtends om 8.00uur stond het vertek gepland, maar dit werd uiteindelijk 8.15uur. Auto schoon gemaakt van het ijs op de ruiten en klaar voor vertrek naar stop 1 Landhorst. Rij je weg en op de oelerweg kom ik tot de ontdekking dat de verlichting van de aanhanger niet werkt. En dacht bij mezelf stom de stekker vergeten aan te sluiten. Stekker erin en helemaal klaar voor vertrek. Op weg naar landhorst kijk ik op het blaadje met adressen en kom tot de ontdekking dat ik alle adressen heb opgeschreven behalve die van erik. Nou ja dan maar gewoon die kant oprijden en we zien wel. Diverse rontondes daar gezien maar geen bekende boerenschuur erbij, tot ik met toeval er een zag en die ook bleek te zijn. Ik had een pak koekjes meegenomen voor Erik en Jean-Luc, gevraagd of hij wat onderdelen voor mij had, maar jammer genoeg niet. De koffie was heerlijk en genoten van de verhalen van de man waar de naam niet van genoemd mag worden. En ja naar de koffie afscheid genomen van de heren, de auto netjes gekeerd in het weiland(met verbaasde blik van erik) en vrolijke toetertje vertrokken naar stop 2 zoutleeuw (.(11.00uur)
Ondertussen had ik al samen met mijn buurman de hobby gemaakt lekke vrachtautobanden langs de snelweg(12 stuks), touringcars te tellen(een stuk of 80). Alles ging goed tot we in het dorp zoutleeuw kwamen en dat dorp 5 dezelfde straatnamen blijkt te hebben van de 6 straten. Naar diverse telefoontjes de correcte straat gevonden.(14.00uur) De man bleek ook volvoliefhebber te zijn, hij had diverse volvo's er staan. Het front waar ik hem over had gebeld meegenomen voor de bleu special. Die man vertelde dat je in belgie geen 360 meer kunt vinden. Nog gevraagd waar de plaatselijke friettent was, maar die kende hij niet wel de frituur kot. Dus daar maar naar toe gegaan en ons lekker vol gegeten van de verrukkelijke friet.
Naar stop 3 Sint Pieters Buren bij Brussel. Lekker door kunnen rijden over de snelweg begon al licht te sneeuwen maar ach een beetje sneeuw kan geen kwaad. Het adres in 1 keer gevonden en de nieuwe motorkap voor een 343/345 meegenomen. En 2 dozen vol met onderdelen. Deze man had 2 talbots er staan en een simca 1100. Die man zijn reactie over de sneeuw had gaat toch dooien dus....... Nou tot hij buiten kwam de sneeuwstorm begon net. Gauw het spul ingeladen en besloten om snel naar stop 4 te gaan.
Naar stop 4 toe hebben we het langst over gedaan. Voor dat we brussel uit waren waren we 4,5 uur verder. Dus van 16.00uur tot 20.30uur in de file gestaan. Dank u sneeuwstorm. Diverse keren de auto met moeite van zijn plaats gekregen door slippende banden. enkele feiten:
- 11 kilometer afstand wat afgelgd moest worden over de ring
- 4,5uur later
- we blij waren als we 100 meter verder waren.
Uit die file te zijn gekomen ff gauw gestopt om een plasje te plegen. Nog met wat mensen gesproken die liepen te klagen dat ze nog helemaal naar den bosch moesten. Ik hun ff heb vertelt dat ik nog naar Hengelo terug moest. Die mensen stopten met klagen en mij een goede reis wensten. Aangekomen rond 21.30uur bij Ronald om het plaatje door de brievenbus te gooien en gauw verder naar huis. naar huis nog 2 ruststops gehouden om 2x een kwartier te pitten en dan verder door te rijden naar huis. Uiteindelijke aankomst thuis 1.15uur. Was me een dag wel.
Zondag s'ochtends om 8.00uur stond het vertek gepland, maar dit werd uiteindelijk 8.15uur. Auto schoon gemaakt van het ijs op de ruiten en klaar voor vertrek naar stop 1 Landhorst. Rij je weg en op de oelerweg kom ik tot de ontdekking dat de verlichting van de aanhanger niet werkt. En dacht bij mezelf stom de stekker vergeten aan te sluiten. Stekker erin en helemaal klaar voor vertrek. Op weg naar landhorst kijk ik op het blaadje met adressen en kom tot de ontdekking dat ik alle adressen heb opgeschreven behalve die van erik. Nou ja dan maar gewoon die kant oprijden en we zien wel. Diverse rontondes daar gezien maar geen bekende boerenschuur erbij, tot ik met toeval er een zag en die ook bleek te zijn. Ik had een pak koekjes meegenomen voor Erik en Jean-Luc, gevraagd of hij wat onderdelen voor mij had, maar jammer genoeg niet. De koffie was heerlijk en genoten van de verhalen van de man waar de naam niet van genoemd mag worden. En ja naar de koffie afscheid genomen van de heren, de auto netjes gekeerd in het weiland(met verbaasde blik van erik) en vrolijke toetertje vertrokken naar stop 2 zoutleeuw (.(11.00uur)
Ondertussen had ik al samen met mijn buurman de hobby gemaakt lekke vrachtautobanden langs de snelweg(12 stuks), touringcars te tellen(een stuk of 80). Alles ging goed tot we in het dorp zoutleeuw kwamen en dat dorp 5 dezelfde straatnamen blijkt te hebben van de 6 straten. Naar diverse telefoontjes de correcte straat gevonden.(14.00uur) De man bleek ook volvoliefhebber te zijn, hij had diverse volvo's er staan. Het front waar ik hem over had gebeld meegenomen voor de bleu special. Die man vertelde dat je in belgie geen 360 meer kunt vinden. Nog gevraagd waar de plaatselijke friettent was, maar die kende hij niet wel de frituur kot. Dus daar maar naar toe gegaan en ons lekker vol gegeten van de verrukkelijke friet.
Naar stop 3 Sint Pieters Buren bij Brussel. Lekker door kunnen rijden over de snelweg begon al licht te sneeuwen maar ach een beetje sneeuw kan geen kwaad. Het adres in 1 keer gevonden en de nieuwe motorkap voor een 343/345 meegenomen. En 2 dozen vol met onderdelen. Deze man had 2 talbots er staan en een simca 1100. Die man zijn reactie over de sneeuw had gaat toch dooien dus....... Nou tot hij buiten kwam de sneeuwstorm begon net. Gauw het spul ingeladen en besloten om snel naar stop 4 te gaan.
Naar stop 4 toe hebben we het langst over gedaan. Voor dat we brussel uit waren waren we 4,5 uur verder. Dus van 16.00uur tot 20.30uur in de file gestaan. Dank u sneeuwstorm. Diverse keren de auto met moeite van zijn plaats gekregen door slippende banden. enkele feiten:
- 11 kilometer afstand wat afgelgd moest worden over de ring
- 4,5uur later
- we blij waren als we 100 meter verder waren.
Uit die file te zijn gekomen ff gauw gestopt om een plasje te plegen. Nog met wat mensen gesproken die liepen te klagen dat ze nog helemaal naar den bosch moesten. Ik hun ff heb vertelt dat ik nog naar Hengelo terug moest. Die mensen stopten met klagen en mij een goede reis wensten. Aangekomen rond 21.30uur bij Ronald om het plaatje door de brievenbus te gooien en gauw verder naar huis. naar huis nog 2 ruststops gehouden om 2x een kwartier te pitten en dan verder door te rijden naar huis. Uiteindelijke aankomst thuis 1.15uur. Was me een dag wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-11-2008 15:48 #739049
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Laurens' Volvo-projecten
Ben je al een beetje bijgeslapen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-11-2008 17:40 #739064
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
gelukkig had ik maandag vrij, anders pfff
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-12-2008 00:09 #742779
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
een kleine update van mijn auto's
voor de blue special begin ik steeds meer onderdelen te vinden en ook nog veel nieuw.
De grijze 345 is na 2 maanden buiten staan naar binnen gezet, en ja het doet pijn aan mijn hart, maar de auto is in nederland niet meer bekend. De onderdelen worden gebruikt voor de blauwe.
De witte 360 gaat morgen(zaterdag) een grondige schoonmaakbeurt/reparatie krijgen. Hij heeft de afgelopen weken 2 problemen gekregen en 1 verbeterpunt. om te beginnen met de problemen:
1. Het eerste probleem deed zich voor met de rit naar belgie, de lendesteun heeft toen verzonnen om 10cm lager te zitten, oftewel op een niet prettige plek. Oplossing uit de grijze wordt tijdelijk de bestuurderstoel geleend om mijn bestuurdersstoel te repareren.
2. Van de week was ik bezig met het verbeterpunt toen ik tot de ontdekking kwam dat rechtsachter onder de mat alles drijfnat is. Oplossing bestuurderstoel wordt er toch uit gehaald, dan gaat de brijrijderstoel er ook uit en de complete vloermat. Deze moet toch drogen en dan zoeken naar de waterlekkage.
3. Het verbeterpunt, had al een tijd speakers liggen voor achter in de 360. Maar wou geen gaten zagen in de hoedenplank. Nu heb ik een hoedenplank gevonden met gaten en al. dus speakers erin gezet. Alvast begonnen met de bedrading trekken, kreeg toevallig natte vingers(zie 2). Aankomend weekend de bedrading achter de radio aansluiten en stekkers preparen.
voor de blue special begin ik steeds meer onderdelen te vinden en ook nog veel nieuw.
De grijze 345 is na 2 maanden buiten staan naar binnen gezet, en ja het doet pijn aan mijn hart, maar de auto is in nederland niet meer bekend. De onderdelen worden gebruikt voor de blauwe.
De witte 360 gaat morgen(zaterdag) een grondige schoonmaakbeurt/reparatie krijgen. Hij heeft de afgelopen weken 2 problemen gekregen en 1 verbeterpunt. om te beginnen met de problemen:
1. Het eerste probleem deed zich voor met de rit naar belgie, de lendesteun heeft toen verzonnen om 10cm lager te zitten, oftewel op een niet prettige plek. Oplossing uit de grijze wordt tijdelijk de bestuurderstoel geleend om mijn bestuurdersstoel te repareren.
2. Van de week was ik bezig met het verbeterpunt toen ik tot de ontdekking kwam dat rechtsachter onder de mat alles drijfnat is. Oplossing bestuurderstoel wordt er toch uit gehaald, dan gaat de brijrijderstoel er ook uit en de complete vloermat. Deze moet toch drogen en dan zoeken naar de waterlekkage.
3. Het verbeterpunt, had al een tijd speakers liggen voor achter in de 360. Maar wou geen gaten zagen in de hoedenplank. Nu heb ik een hoedenplank gevonden met gaten en al. dus speakers erin gezet. Alvast begonnen met de bedrading trekken, kreeg toevallig natte vingers(zie 2). Aankomend weekend de bedrading achter de radio aansluiten en stekkers preparen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
06-12-2008 19:43 #742850
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
Wedden dat je 'n gat in je bodem hebt?
Had ik ook, alleen werd mijn vloerbedekking door drie niet al te kleine gaten nat gehouden...
Had ik ook, alleen werd mijn vloerbedekking door drie niet al te kleine gaten nat gehouden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-12-2008 23:27 #742887
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Laurens' Volvo-projecten
ik vermoed dat het gebeurd is na een greppeltocht, dat ik ergens toch een te diepe plas heb genomen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
07-12-2008 10:29 #742892
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Laurens' Volvo-projecten
Dat kan ook.
H?h?, een te diepe plas:+
H?h?, een te diepe plas:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets