show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Meer
03-10-2018 19:51 #979653 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gefeliciteerd Wouter!

Wat de achterremmen betreft; goed schoonmaken en onderhouden doet al een heleboel, maar dat zit bij jou wel goed denk ik. Wat ook erg kan helpen is om achteruit te rijden met een aardige vaart en dan te remmen. De trommel draait dan andersom waardoor de remschoenen ook de andere kant op getrokken worden. Dan komt de boel een beetje los :)
Wel even oppassen want bij achteruitrijden werkt de zelfbekrachtiging van de remschoenen niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03-10-2018 20:36 #979654 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Joost.


Dat truukje heb ik inderdaad al eens toegepast nadat een oud collega me die tip had gegeven.
Dat was in dezelfde periode dat ik de trommeltjes er ook voor het laatst vanaf heb gehaald, ik meen oktober 2016....


Toen wel nieuwe remcilinders geplaatst, de boel goed gereinigd en in de remmenvet gezet, neeee niet de remschoenen ;-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03-10-2018 20:37 #979655 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dank je Joost.


Dat truukje heb ik inderdaad al eens toegepast nadat een oud collega me die tip had gegeven.
Dat was in dezelfde periode dat ik de trommeltjes er ook voor het laatst vanaf heb gehaald, ik meen oktober 2016....


Toen wel nieuwe remcilinders geplaatst, de boel goed gereinigd en in de remmenvet gezet, neeee niet de remschoenen ????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03-10-2018 22:13 #979656 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;252052 schreef : Ziet er naar mijn doorgaans niet al te bescheiden mening een stuk beter uit, geen c-d speler meer, maar een SD kaartje of USB stickie (aka muziek jonko) FTW.


Dat in een later verslag.


Ziet er erg goed uit Wouter! Maaaruuh sd kaart, usb stick? Die hadden we in 2009 ook al. Ondertussen is bluetooth icm spotify op je telefoon toch wel de manier om muziek af te spelen. Zeker als de radio je telefoon kan bedienen.

Wel een mooie retro radio. Zoiets zie ik ook wel zitten.
Alhoewel ik laatste joying' tegen kwam. Die maken 1 din radio's met een groter scherm. Iets wat in een 300 makkelijk past door het te grote radio vak. Zoiets als deze. Lijkt me ook wel cool, androit in de auto :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04-10-2018 06:48 #979658 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Klopt helemaal Mark, ik wou toen voornamelijk een CD speler, bluetooth om vanaf de telefoon muziek af te spelen en met handjes aan het stuur te kunnen bellen (lees, schreeuwen boven de motor uit)
En de Sony heeft een grafische equalizer en aparte subwoofer uitgang.


Daar tripte ik destijds helemaal op, nu benader ik het wat anders.
En ondanks dat ik ze in de audio installatie nog regelmatig gebruik zijn cd's eigenlijk echt wel heel erg 2009...


Liever platen, maar dat is een geheel andere discussie (hoewel je vroeger ook platenspelersin auto's had)


Zo'n radio als jij beoogd is ook mooi, vooral qua formaat wat dan wss helemaal in het vak past en een lekker groot display.
Als het uit staat gaat natuurlijk alles op zwart waardoor het niet zo opvalt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04-10-2018 10:02 #979659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;252061 schreef : Liever platen, maar dat is een geheel andere discussie (hoewel je vroeger ook platenspelersin auto's had)


Deze jongen doet ook nog teep hoor ;)

In de auto wel meestens spotify

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04-10-2018 18:59 #979663 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ach jongens, de herinneringen aan cassette bandjes..... daar kan ik een boek over schrijven...
Top 40 elke zaterdag opnemen, cd's op cassette voor in de auto.
Later kocht ik er nog meer apparatuur bij, cassettes opnemen met mijzelf als DJ, liedjes met gekke dingen er tussendoor en nummer aankondigingen, en instrumentale liedjes inzingen.


Mijn moeder zei, leuk nummer van Clouseau, ja hè, heb ik ingezongen..huh?...ik dacht dat het gewoon Koen Wauters was...:f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04-10-2018 21:24 #979666 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik neem nog steeds bandjes op voor in de auto, heb inmiddels een hele reeks "80's voor onderweg" elke keer als ik weer een leuk nummer voorbij hoor komen op de radio download ik hem en voeg ik die toe.

Vaak ook Sven's classix van Radio 10 en dat soort dingen, vind ik helemaal geweldig.
Maar ook Nederlands, zoals Toontje lager en Frank Boeijen bijv.

En nog altijd een originele Volvo radio in de auto met eindversterker. Echt geweldig geluid :yeah:

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05-10-2018 09:36 #979673 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
goh ik ben dus niet de enige die bandjes opneemt, geweldig. Ik heb ook nog zo'n ding liggen waar een aantal bandjes in kunnen, die heeft in mijn Special gezeten en je raad het al, compleet gevuld! Sinds de verhuizing eind vorig jaar heb ik het alleen niet meer gedaan en in mijn Blue Line zit een moderne JVC radio met een flinke versterker en subwoofer. Een gastank neemt minder ruimte in.. maarja.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05-10-2018 09:37 #979674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb nu een Pioneer CTF-900; 3 koppen deck uit 1980. Ik ben super verrast over de kwaliteit van het geluid.

En een TEAC A3300S. Dat is helemaal top, alleen passen die tapes niet in een Volvo radio :D



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD