Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2010 20:19 #825443 door V300 register
nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=152870148

Hier staat het in. Overigens belasting op brommers prima, maar of die dingen nu zo onzettend milieu vervuilend zijn. 1 op 40.... Lijkt me niet en heeft ook geen zak met het milieu te maken want daar gaat het echt niet om.

Zelfde geld voor lpg prijs verhogen. Dat is zeker geen schone brandstof? Zelf rij ik er niet op, maar zeg gewoon dat je mensen moet plukken omdat je moet bezuinigen. Dat is het toch gewoon! We krijgen het nog heel zwaar want er zullen tal van dit soort maatregelen komen. Waarom gaan we niet terug naar een belgisch leger? Dat scheelt pas een hoop aan geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 09:12 #825466 door V300 register
Ach, netto zal er niet veel veranderen. Ik ga me iig nergens druk om maken, zeker als het nog niet zover is.

Vleestax is een prima idee. Vooral mensen met veel vlees: die wegen te veel en belasten het milieu veel. Dikke mensen laten altijd meer scheten en zweten ook meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 09:24 #825469 door V300 register
Ik zeg dat we een geweldig gewogen systeem hebben wat gemakkelijk (want puur administratief) aangepast kan worden: Accijns. Dikke dure auto's zuipen meer dus betalen meer, in de file verbruik je meer dus betaal je meer. Het enige dat nu nog niet afgevangen is, is de regio waarin je rijdt. En daarvoor zou je dan regio-gebonden accijnzen moeten bedenken, op een dusdanige manier dat tankstations aan de rand van een gebied er niet (te hard) door getroffen worden.

Ideaal, in mijn ogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 10:24 #825473 door V300 register
Ik kan in het licht van alle ontwikkelingen wel weer gaan mauwen over hoe de overheid vooral goed voor zichzelf blijft zorgen etcetera ad nauseam, maar eigenlijk heeft Jean-Luc gewoon gelijk. Gewoon belastingen op alles. En niet te zuinig. Vleestaks, vettaks, milieutaks, CO2-taks, autotaks, werktaks, taks op entertainment (want dat is luxe), bijdragen in de kosten van de volksvertegenwoordiging. Hypotheekrenteaftrek afschaffen, en de WOZ-waarde van het huis gewoon meenemen in de vermogensheffingen.

Als dat nodig is om een einde te maken aan het sprookje dat de overheid gratis geld geeft aan iedereen, dan moet dat maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 11:42 #825487 door V300 register
Precies, netto verandert er niets.

Mensen moeten niet mauwen dat hen privileges wordt afgenomen. Onze manier van leven is zeer belastend voor onze omgeving, daar kan je niet onderuit. Zolang het goed gaat: prima, maar dat einde aan oneindige groei komt toch een keer. Je daar nu druk over maken? Tja, dat moet je maar lekker doen als je daar behoefte aan hebt. In mijn ogen zonde van je tijd. Geniet van je 300tje, of je dat nou 300 euro per jaar kost of niet.

EDIT: dat van dikke mensen is natuurlijk een geintje, maar ik zie nu dat rokers paria's zijn geworden en ik had laatst een visioen van mensen die in de kou en wind hun hamburgertje moeten eten en dat de kantine op mijn werk alleen nog groente en fruit serveert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 11:57 #825491 door V300 register

Lucluc;139559 schreef : Dikke mensen laten altijd meer scheten....

Haha. Zo, maar vegetari?rs kunnen er ook wat van hoor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 12:01 #825492 door V300 register
Ik moest ontzettend lachen gisteren bij Nova. Die zijn nu een reeksje gestart 'Het mes erin' waarin bekende Nederlanders een voorstel doen tot bezuiniging, beoordeeld door Arnold Heertje. Maarten 't Hart pleitte voor het terugdringen van het aantal artsen, omdat statistisch zou zijn aangetoond dat meer artsen leiden tot meer sterfgevallen. :)

Maar nu even au serieux. Er wordt gesuggereerd dat de voorgestelde maatregelen 'hard' zijn en dat er nu niet meer met de kaasschaaf wordt gewerkt. Maar dat is precies wat er wel gebeurt. Aan het systeem zelf verandert helemaal niets. Sterker, er wordt actief gezocht naar middelen om het huidige systeem te kunnen blijven betalen, en niet om het systeem zelf op de schop te nemen. Hoe kun je dat bezuinigen noemen?

Ik pleit dan overigens bij deze ook voor een taks voor vegetari?rs en veganisten, ofwel 19 procent BTW op vleesvervangers en dergelijke producten. Immers voor soja worden allemaal regenwouden gekapt etc etc (of wat voor claptrap er ook nodig is om er een legitiem klinkend verhaal omheen te breien)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2010 12:12 #825494 door Mark Smeets

Niels;139588 schreef : Aan het systeem zelf verandert helemaal niets. Sterker, er wordt actief gezocht naar middelen om het huidige systeem te kunnen blijven betalen, en niet om het systeem zelf op de schop te nemen. Hoe kun je dat bezuinigen noemen?


goh viel het jou ook al op? Ik dacht dat bezuinigen zoiets betekend als 'minder uitgeven'. Wat ik nu zie is meer inkomsten genereren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 12:14 #825496 door V300 register
Waarom is krimp slecht? Huizenprijzen die dalen? Lonen die dalen, etc?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2010 12:27 #825497 door V300 register
Dit is toch geen krimp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets