Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 13:43 #824036 door V300 register
Maar dat gaat hoe dan ook niet meer gebeuren, toch? EDIT: de bevriezing.

Wel grappig dat ze bij het CDA elke gelegenheid aangrijpen om anderen van draaikonterij te beschuldigen. Dit is een wel heel dikke kont.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 13:45 #824038 door V300 register
Ontzettend.

Ik verwacht flinke FEHACtiviteiten (zoals ze dat zelf noemen) de komende tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 13:58 #824039 door V300 register
Ik heb geen idee, ik kan er niets over vinden. Ik vond en vind het nog steeds opvallend dat die bevriezing er zo aan vast hangt. Over kmheffing genoeg te vinden, en die bevriezing lift elke keer stiekem mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 14:12 #824042 door V300 register
*mompelt iets over verkiezingstijd enzo*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2010 14:13 #824043 door Mark Smeets

Lucluc;138085 schreef : Maar dat gaat hoe dan ook niet meer gebeuren, toch? EDIT: de bevriezing.



Het is pas 25 keer in dit topic gemeld, en stond ook in de volvoice, de bevriezing van de oldtimerstatus ligt al sinds november 2008 vast. Hierover zal het kabinet zich dus opnieuw moeten buigen, wil dit afgeschaft worden.
En aangezien we nu erg veel staatsschuld hebben, kan ik me niet voorstellen dat ze de oldtimerstatus weer opnieuw gaan invoeren, dit leverd tenslotte minder geld in het laatje op. Vergeet dat dus maar mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 16:05 #824050 door V300 register
Het amendement (Cramer) is inderdaad al aangenomen . Ik dacht ff dat dit nog altijd gekoppeld was aan de kmheffing, heeft er dus niets mee te maken. 1 argument in dat amendement wijst wel op samenhang: Hiernaast kan handhaving van de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de kilometerbeprijzing.

edit:
In dat stuk in Volvoice 36 (wat ik NB heb geplaatst :no_comment:) van de FEHAC staat iig dat ze hun best gaan doen om die bevriezing mee te laten schuiven met de kmbeprijzing. We zullen zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 16:50 #824058 door V300 register
Tsja. Meeschuiven zou mooi zijn, dan heb ik opeens een paar honderd euro per jaar meer over voor onderhoud. Maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het rijden van mijn autootje gewoon schreeuwend duur is, pech gehad. Ik vind het leuk, en daarvoor moet ik betalen.

Waar ik pertinent fel tegen ben, is die technologische K******oplossing. Dat moet toch 30.000x eleganter en beter kunnen zeg...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2010 16:55 #824059 door Anjo van den Akker
ik dok nu ca 700 euri per niet belastingvrije 340 in een jaar aan wegenbelasting en verzekering.

de 343 is 75 per jaar; das al andere koek.
maar in principe kun je als het goed is wel een 25jarige auto van 87 en jonger als oldtimer verzekeren; dan betaal je ipv 700 ca 400 per jaar aan wegenbelasting en verzekering; scheelt toch nog wat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2010 00:04 #824109 door E. van Oostveen
Volgens mij moeten de leeftijd van belastingvrij worden niet meer bevroren worden. Immers er zijn al heel veel auto's omgebracht door de sloopregeling. Waar ik wel over zit te denken is een maximaal quotum (zoals melkquotum) per type en uitvoering. Zodat Nederland het enige land op de hele wereld is waar je bijna alle ooit ingevoerde auto's nog op in hun natuurlijke omgeving kan bezichtigen. Een dynamisch rijdend museum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-04-2010 20:15 #825442 door V300 register
Met de staatsschuld die er nu is hebben ambtenaren al voorstellen gedaan dat de vrijstelling van wegenbelasting op oldtimers maar helemaal moet verdwijnen....

Dat is pas lekker als dat doorgaat! Kan ik dadelijk ineens 360 euro per jaar gaan betalen onder het mom van bezuinigen! Dat ding rijd amper! Knap je hem eerst helemaal op, omdat die wegenbelasting vrij word gaan ze dat wellicht terugdraaien....

Mocht dat gaan gebeuren hebben ze aan mij een kwaade. Kom in op stand, oldtimer beminnend Nederland...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets