Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2014 16:48 #944044 door Erick Janssen (GAST)
"Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker" dit is gewoon BS ze kunnen het wel leuker en nog gemakkelijker maken: gewoon alle belastingen afschaffen :D

Erik;227721 schreef : .......Belastingdienst; "ergelijker kunnen we het niet maken, wel slimmer", maar dat is voor de volgende eeuw........

zeker kunnen ze het nog ergerlijker maken en ook nog dommer als het moet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2014 22:53 #944067 door V300 register

2 Fast 4 U;227723 schreef : "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"

Joh, das een goed idee, als ze d?t toch eens zouden doen...!:humor:

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
14-04-2014 12:58 #944080 door BartJu
Volgens mij willen de mensen bij de belastingdienst zelf ook wel.
Probleem is dat ieder jaar altijd alles weer anders moet, en er door de politiek idiote tijdlijnen voor invoer van wijzigingen worden opgelegd. Evenals aanzienlijke bezuinigingen.

't Is dus ook een beetje als op de NS-conducteur foeteren omdat de Fyra niet rijdt.

Je V300 krijg je ook niet betrouwbaarder door er steeds minder tijd en geld voor beschikbaar te hebben, terwijl je 'm daarnaast ook wilt verbouwen (van CVT naar handbak, dan weer via 1.7 naar 2 liter en dan weer terug naar CVT...)

(En nee, geen banden met de fiscus hoor! behalve dat ik me soms gewaardeerd klant mag voelen).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2014 13:49 #944083 door V300 register
grappig ik kreeg zaterdag ook eindelijk de acceptgiro voor het kwarttarief (99eu).
dagtekening 29 maart, in de bus dus op 12 april en de uiterste betaaldatum: 19 april!!! moet je bank ook nog opschieten anders telt het alsnog niet en mag je het hele jaar lappen.

ze zijn nog lekker bezig daar, Weekers heeft inderdaad een chaos achtergelaten.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2014 14:13 #944085 door Floris Schropp
even teruglezen, de datum is naar 1 mei verplaatst.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2014 16:15 #944088 door V300 register
Ik heb ook de kwarttarief factuur ontvangen; heb m meteen betaald en de bezwaren generator van stichting autobelangen ingevuld. Nu nog ff de benodigde paperassen erbij en dan ga ik m opsturen. Dit betreft trouwens niet de Black Beauty want die heb ik dit jaar in de stalling gezet; het gaat om mn motor.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2014 19:50 #944211 door Erick Janssen (GAST)
Nieuwsbrief VrijstellingOldtimer, Op de koffie bij de Belastingdienst.

Op de koffie bij de Belastingdienst

Mondeling gehoord worden, u toch ook?

De laatste dagen ontvangen we dagelijks tientallen reacties van liefhebbers die een bevestigingsbrief hebben ontvangen van hun bezwaarschrift. Opmerkelijk hierin is dat deze brieven veelal gedateerd zijn. Naast de - gedateerde - bevestiging van ontvangst, wordt in deze brief ook de mogelijkheid genoemd om mondeling gehoord te worden. Dit betekent dat u in de gelegenheid wordt gesteld om uw bezwaar mondeling toe te lichten bij de belastingdienst. Wij verzoeken u om gebruik te maken van deze prachtige gelegenheid om uw bezwaren kenbaar te maken! Met behulp van deze mondelinge toelichting is dit d? kans voor u om uw persoonlijke verhaal en ongenoegen toe te lichten aan de belastingdienst.

Op moment van schrijven is nog onduidelijk hoe je aan kan geven gehoord te willen worden. Dit zijn wij momenteel aan het uitzoeken. Voordat u aan tafel schuift bij de belastingdienst dient u zich goed voor te bereiden, ook hier komen we snel op terug met een instructie.

Wanneer er meer duidelijkheid is over hoe men in aanmerking kan komen voor deze mondelinge toelichting, de tips ter voorbereiding en over de gedateerde datum zullen we u hier spoedig over berichten.

In de volgende video kunt u alles nog even rustig terugkijken:
www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/255-m...ng-gehoord-te-worden

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-04-2014 16:30 #944250 door V300 register
Ik heb de ontvangstbevestiging gehad. :worship::worship::worship::worship::worship::worship:

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2014 23:46 #946829 door Erick Janssen (GAST)

Lucluc;227940 schreef : Ik heb de ontvangstbevestiging gehad. :worship::worship::worship::worship::worship::worship:

van het bewaar??

• Raynor Tolsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2014 20:37 #946899 door Raynor Tolsma
Even niet inhakend op bovenstaande discussie, maar wel een vraag waar ik mee zit. Stel, ik koop volgend jaar een 340 van '88 of ouder, hoe regel ik dan dat ik op max. 120,00 wegenbelasting (overgangsregeling) zit? Alle informatie op de website van de belastingdienst lijkt geschreven te zijn vanuit het perspectief van een bezitter en niet een koper.

Bvd!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC