Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2012 21:18 #919394 door Floris Schropp

General Custom;209558 schreef : Maar nog steeds niet allesomvattend helaas... Er wordt maar weinig rekening gehouden met de toekomstige oldtimers. Dat is jammer.



ik vond het best OK, maar een van de laaste vragen waar je een waardering kon geven aan enkele opties was niet duidelijk genoeg. Enkele opties had ik graag toegelicht gehad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2013 18:48 #922417 door Floris Schropp
www.tros.nl/ (link ingekort, klikken werkt)


rond 1:30

TROS Autoshow ontvangt zaterdag de staatssecretaris van Financi?n, Frans Weekers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2013 11:18 #922692 door V300 register
Zo nu willen ze hobby oltimers vrij gaan stellen en daarvoor de gewone man een paar euro extra laten betalen. Kunnen we mooie stickers voor laten maken:
Wees zuinig op mijn oldtimer, u betaalt mijn belasting!
www.autoblog.nl/oldtimers-iedereen-betaa...-aan-andermans-hobby


Nee maar goed. Ander voorstel een 20 dagen kaart. Nu vindt ik 20 dagen wel heel erg weinig. Ik vraag me af als je een kevertje hebt of 20 dagen wel genoeg is en of dat niet beter 30 dagen kan worden. (Tenzij je de eerste 20 dagen gratis krijgt, en er nog maximaal 20 dagen bij kan kopen dan kan het natuurlijk wel) (Ik bedoel dat bij zo,n wagen nog snel alles vast komt te zitten als je er bijna nooit mee rijd)

Maar goed wat is een hobby oldtimer. Iemand die een 2e wagen heeft. Kan, hoeft echter niet, want die kan met de oltimer veel rijden en het wagentje van zijn vrouw wat ook op zijn naam staat rijd bijna nooit... En ik ken er echt veel die de wagen van de vrouw op eigen naam hebben staan. Dit truckje zal dus niet erg goed werken. En al is het niet zo, dan kan het nog zo worden, door de wagen bij de man bij te laten schrijven.... Dat moet dus anders.

Wat je ook zou kunnen doen met de huidige wagens, is kijken wat ze gereden hebben de afgelopen 3 jaar, met behulp van gegevens uit de APK. Er is toch niemand die met zijn km stand heeft lopen rotzooien, omdat dit nog amper rendabel was. Punt is wel, dit kun je nu doen maar hierna nooit meer. Er zullen er veel zijn die het voor de apk gaan terugdraaien...

En dan vanuit dat bepalen wat een hobby oltimer is. Het is enkel wel administratief gedoe. Ik ben benieuwd wat het wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2013 11:22 #922693 door Floris Schropp
dat is telegraafnieuws en geloof ik niet zo veel van. de Fehac zegt er niks over in de mail van gister.
het is in ieder geval stemmingmakerij. de oldtimerrijder zwart maken.

fehac.communicationmaster.nl/l/9eC3OSwoGDcRc/9eZAohWFwW6TU

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2013 11:28 #922695 door V300 register
Nu is het wel zo dat de emissie van gas en benzine oltimers te verwaarlozen is als je dat vergelijkt hoe groot die groep is met die wagens die op diesel rijden, en veel meer rijden.

Waarom maakt de Fehac daar geen mooi verslagje van...

Ja het staat toch min of meer wel in jou link. Wat ik zeker weet is dat de diesels er aan gaan. Maar, die worden dan in rap tempo vervangen door gas mercedessen...

Och ja, wel veel beter voor het milieu...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2013 12:35 #922698 door V300 register
Zo vermoeiend dat belastinggedoe, dat je haast geneigd bent bezwaar aan te tekenen :hmmz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2013 14:42 #923584 door V300 register
Ik las in de volvovoice een verhaal te pleiten voor de MRB vrijstelling van de volvo 340. Waarom ook niet? Argument moet zijn, dat dit een in Nederland gebouwde auto is, dus de Dafjes horen daar ook bij. Als dan ook wagens van buiten europa die wel in Nederland zijn gebouwd ook vrijstelling krijgen, dan mag het belasting technisch ook. Alleen de Fehac, zal nooit voor een dergelijke kleine groep pleiten, dus als we dat willen doen zoals in de volvovocie staat van januari, dan moeten we dat het beste met de dafclub doen en dergelijke.

Volgens mag namelijk wel het onderscheid gemaakt worden van een historische klasse, bijvoorbeeld bepaalde type wagens, maar mag geen onderscheid gemaakt worden waar ze vandaan komen, dus als ze ingevoerd worden mag daar geen onderscheid op gemaakt worden...

Al zie ik het niet gebeuren, dat zou een hoop hard gelag veroorzaken. Stel dat in de nieuwe MRB staat: Uitsluitend auto,s die van 30 jaar en ouder, die in Nederland zijn gebouwd, genieten vrijstelling van de MRB belasting, om de cultuurhistorische waarde te behouden.

Nauw, als we dat voor elkaar krijgen maken we vrienden met andere oltimerverenigingen....

Wellicht dat we dan ook nog een subsidie kunnen krijgen, om de wagen in historische staat te voorzien? Haha....

Maar toch, ik lag er wel om maar zeker met dit soort auto,s kan wegenbelasting funnest zijn op de lange duur. Dan is het zeker nodig dat het eraf blijft.

Voor een mercedes diesel daar zijn er zoveel van, ligt dat verhaal heel anders. Ook is de cultuurhistorische waarde voor Nederland erg gering.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-02-2013 15:21 #923589 door V300 register
Zou wel leuk zijn voor de mensen met veel auto's, als hun wagenpark in waarde verdrievoudigt :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2013 13:06 #924261 door V300 register
Er worden nu 3 senario,s besproken en na pasen is er duidelijkheid als het goed is. De senario,s zijn, leeftijdsgrens verhogen, dagenkaart of aantal kilometers.

Als ze benzine op 30 jaar meteen zetten, en diesel lpg op 35 dan ben je wat mij betreft het snelste en het gemakkelijkste klaar. Wel moet het nog steeds zo zijn dat ze wagens belastingvrij kunnen blijven, dus dat ze niet zeggen dat een wagen uit 1986 nooit meer belasting vrij wordt, maar pas wordt als hij 30 jaar is en op benzine loopt.

Ben benieuwd. Wat het wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD