- Berichten: 746
turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Tom Steverink" schreef:
Injectie van lpg lijkt me een mooie oplossing, zowieso zul je minder snel last van pingelen hebben door de hogere klopvastheid van lpg.
Ik kan het zogauw niet terugvinden in je verhaal, maar je hebt een lagere compressieverhouding dan standaard neem ik aan?
Ik heb geen extra lage compressie (misschien omdat de motor versleten is, geintje! :lol: )
ik heb gewoon een B18A die heeft van zichzelf al een erg lage compressie verhouding.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746


De verdamper zit erg in de weg en moet verplaatst worden naar de andere kant, op zich geen probleem maar mijn
rembekrachtiger zit in de weg, deze heb ik gedemonteerd en uit het vacuum slangetje liep de remvloeistof zo eruit,
ik had de laatste tijd ook wel een paar keer bij moeten vullen dus het vermoeden bestond al.
Eerst maar eens op zoek naar een nieuwe rembekrachtiger en dan kijken waar ik alles neerzet.
ook met de intercooler is het nog niet zo'n succes, eigenlijk zit de stuurstang samen met de hulppitmanarm erg in de weg,
ik kan er met de slangen/leidingen niet langs, geeft niets want met een paar nachtjes slapen is er
vast wel weer een oplossing!!


Boule heb je nog geken naar de olievuldop en het "eitje" ik ben nog steeds op zoek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Past die ook? Mag je zo hebben.
Het zou echter kunnen dat die van een B20 is en dat die een andere diameter heeft.
Kan zondag evt wel een foto maken en maten opnemen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Als je de vlamdover bedoelt: daar kan ik naar zoeken, die moet ik ook nog wel hebben....Moet je die hebben waar de slang opgaat naar het spruitstuk of degene die loost onder de auto?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"C.L.J. Buiting" schreef:
Ik kom toch langzaam een paar problemen tegen![]()
De verdamper zit erg in de weg en moet verplaatst worden naar de andere kant, op zich geen probleem maar mijn
rembekrachtiger zit in de weg, deze heb ik gedemonteerd en uit het vacuum slangetje liep de remvloeistof zo eruit,
ik had de laatste tijd ook wel een paar keer bij moeten vullen dus het vermoeden bestond al.
Eerst maar eens op zoek naar een nieuwe rembekrachtiger en dan kijken waar ik alles neerzet.
ook met de intercooler is het nog niet zo'n succes, eigenlijk zit de stuurstang samen met de hulppitmanarm erg in de weg,
ik kan er met de slangen/leidingen niet langs, geeft niets want met een paar nachtjes slapen is er
vast wel weer een oplossing!!![]()
Boule heb je nog geken naar de olievuldop en het "eitje" ik ben nog steeds op zoek.
Hoi Joost,
Olievuldop ook al gevonden. Eitje ligt waarschijnlijk in de andere schuur. Kom je naar de ALV? scheelt onnodige verzendkosten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
Ik zoek dus het eitje/vlamdover die gewoon op straat loost, ik kom niet op de ALV dus het zou opgestuurd moeten worden.
wie heeft beide liggen zodat het in 1 verzending weg kan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"C.L.J. Buiting" schreef:
Hoi,
Ik zoek dus het eitje/vlamdover die gewoon op straat loost, ik kom niet op de ALV dus het zou opgestuurd moeten worden.
wie heeft beide liggen zodat het in 1 verzending weg kan?
Joost, je hoort morgen van me! Dan rij ik er even naar toe!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Oscar Corsten
-
- Premium lid
-
- Berichten: 92
Keep up the good work ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!
Groet,
Oscar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
Momenteel heb ik erg weinig tijd om an het project te werken dus het schiet niet echt op, vandaag wel de nieuwe
rembekrachtiger binnen gekregen uit England dit is een rembekrachtiger met een versterkingsfactor van 1,9 normaal word er in de amazon een versterkingsfactor van 1,6 gemonteerd, of het veel uitmaakt dat weet ik niet.
Ik ben momenteel bezig om een verloop "koker" te maken om de intercooler aan te sluiten, het aansluiten valt erg tegen

omdat de stuurstangen erg in de weg zitten, maar ik heb een oplossing gevonden, hierover later meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
ruimte overhoud voor de verdamper die er ondertussen ook weer in zit.
Natuurlijk geen een nieuw gat hoeven te boren want wil ik zoveel mogelijk voorkomen, trouwens tot nu toe
nog geen een gat hoeven te boren.

Uploaded with ImageShack.us
Ik heb een verloop koker gemaakt om de intercooler aan te kunnen sluiten, het zijn 2 aparte "kamers" bij de ene komt de lucht erin en bij de andere de lucht eruit.
De aansluitnippel op de lange pijp is voor de compenstielucht voor de verdamper.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Hier vanaf de binnenkant, het pijpje waar nu nog geen slang aan zit gaat dadelijk naar de carburateurs.

Uploaded with ImageShack.us
Om de koker te kunnen monteren heb ik de stabilisatorstang een stukje moeten laten zakken, daarvoor heb ik een paar verloopkokertjes voor gemaakt, het gaat allemaal net maar dat is net genoeg


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.